Tycket att det är lite dåligt bastryck i orginalstereon (som jag förövrigt är nöjd med) Tänkte sätta in en baslåda. Problemet är att jag vet inte om det finns nån lågnivå utgång på stereon..... Och har ingen aning om hur jag ska göra för att få ute den för att kolla. Vill inte börja bryta och bända för mycket! (har navigation så det är väl hela skärmen som ska ut...)
Hörde att man kunde ta signalen från bak högtalarna och göra om till lågnivå och bara dra en ny strömkabel till ett slutsteg.Nån som gjort så eller har tips på hur man ska göra?
Orginalstereo C6
Du kan inte ta signalen från bak högt. Den levereras mono och skuren alldeles för högt i frekvensregistret. Du får helt enkelt skippa kopplingen till framdörrarnas 8 eller 10 tums basar och köra dom genom en lågnivåprocessor (typ LC6 eller Rockford Fosgates processor) som sen levererar en högkvalitativ och jämn lågnivåutgång och därifrån leda den till ett slutsteg och därefter till den baslåda som du vill använda. Alternativt till en låda med inbyggd steg.