10-pcm p0113hc
10-pcm p1111hc
bo-rfa u 1096h
bo-rfa u 1064h
bo-rfa u 1016h
är det någon som vill hjälpa mig med detta koder vill ha svaren på svenska Tcak på för hand
fick fel koder
- targamannen
- Corvettefantast
- Inlägg: 159
- Blev medlem: tor apr 03, 2008 18:56
- Ort: eskilstuna
Hej,
Först, alla 'h' koder, bara resetta och vänta och se om de kommer tillbaka, 'h' står för 'history'. de som har 'c' betyder 'current', dvs 'nuvarande'.
'hc' står för 'history' och 'current'.
Alla 10xx felen (som är 'h - history') betyder kommunikationsfel mellan de olika styrenheterna i bilen och kan bero på en massa olika saker: avbrott på databussen, jordproblem, oxiderade kontakter, dåligt batteri etc. Jag skulle bara resetta och vänta och se om de kommer igen, sen göra ren alla jordpunkter och kontakter till styrenheterna, sen fundera på om batteriet borde bytas.
p0113 och p1111 har med sensorn för temperaturen på insugsluften att göra. p0113 säger 'tillfälligt låg spänning' och p1111 säger ' tillfälligt hög spänning' i sensorn.
Denna sensor sitter i insugskanalen precis framför gasspjället och 'flexröret'. Du ser den instucken horisontellt från förarsidan, nästan rakt ovanför den ena remmen. Jag har för mig att jag fick nån av felkoderna när jag hade kabelbrott precis i kontakten, där sladdarna går in.
Lycka till!
/Håkan
Först, alla 'h' koder, bara resetta och vänta och se om de kommer tillbaka, 'h' står för 'history'. de som har 'c' betyder 'current', dvs 'nuvarande'.
'hc' står för 'history' och 'current'.
Alla 10xx felen (som är 'h - history') betyder kommunikationsfel mellan de olika styrenheterna i bilen och kan bero på en massa olika saker: avbrott på databussen, jordproblem, oxiderade kontakter, dåligt batteri etc. Jag skulle bara resetta och vänta och se om de kommer igen, sen göra ren alla jordpunkter och kontakter till styrenheterna, sen fundera på om batteriet borde bytas.
p0113 och p1111 har med sensorn för temperaturen på insugsluften att göra. p0113 säger 'tillfälligt låg spänning' och p1111 säger ' tillfälligt hög spänning' i sensorn.
Denna sensor sitter i insugskanalen precis framför gasspjället och 'flexröret'. Du ser den instucken horisontellt från förarsidan, nästan rakt ovanför den ena remmen. Jag har för mig att jag fick nån av felkoderna när jag hade kabelbrott precis i kontakten, där sladdarna går in.
Lycka till!
/Håkan
0 till nästa rödljus ska gå fort....
- targamannen
- Corvettefantast
- Inlägg: 159
- Blev medlem: tor apr 03, 2008 18:56
- Ort: eskilstuna
[quote="badass"]Hej,
Först, alla 'h' koder, bara resetta och vänta och se om de kommer tillbaka, 'h' står för 'history'. de som har 'c' betyder 'current', dvs 'nuvarande'.
'hc' står för 'history' och 'current'.
Alla 10xx felen (som är 'h - history') betyder kommunikationsfel mellan de olika styrenheterna i bilen och kan bero på en massa olika saker: avbrott på databussen, jordproblem, oxiderade kontakter, dåligt batteri etc. Jag skulle bara resetta och vänta och se om de kommer igen, sen göra ren alla jordpunkter och kontakter till styrenheterna, sen fundera på om batteriet borde bytas.
p0113 och p1111 har med sensorn för temperaturen på insugsluften att göra. p0113 säger 'tillfälligt låg spänning' och p1111 säger ' tillfälligt hög spänning' i sensorn.
Denna sensor sitter i insugskanalen precis framför gasspjället och 'flexröret'. Du ser den instucken horisontellt från förarsidan, nästan rakt ovanför den ena remmen. Jag har för mig att jag fick nån av felkoderna när jag hade kabelbrott precis i kontakten, där sladdarna går in.
Lycka till!
tackar för ditt svar det var guld värt det var givaren som var glap:-)
Först, alla 'h' koder, bara resetta och vänta och se om de kommer tillbaka, 'h' står för 'history'. de som har 'c' betyder 'current', dvs 'nuvarande'.
'hc' står för 'history' och 'current'.
Alla 10xx felen (som är 'h - history') betyder kommunikationsfel mellan de olika styrenheterna i bilen och kan bero på en massa olika saker: avbrott på databussen, jordproblem, oxiderade kontakter, dåligt batteri etc. Jag skulle bara resetta och vänta och se om de kommer igen, sen göra ren alla jordpunkter och kontakter till styrenheterna, sen fundera på om batteriet borde bytas.
p0113 och p1111 har med sensorn för temperaturen på insugsluften att göra. p0113 säger 'tillfälligt låg spänning' och p1111 säger ' tillfälligt hög spänning' i sensorn.
Denna sensor sitter i insugskanalen precis framför gasspjället och 'flexröret'. Du ser den instucken horisontellt från förarsidan, nästan rakt ovanför den ena remmen. Jag har för mig att jag fick nån av felkoderna när jag hade kabelbrott precis i kontakten, där sladdarna går in.
Lycka till!
tackar för ditt svar det var guld värt det var givaren som var glap:-)
/MvhCalle
http://www.garaget.org/targamannen
http://www.garaget.org/targamannen