Lampor til dimljuset/foglight

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast

Lampor til dimljuset/foglight

Inlägg av bigmoose »

Hej! jag är nybliven Covette ägare och även ny på detta forum ,så det blir en del frågor framöver, här kommer en.Var köper jag lampor till dimljuset/foglight jag har aldrig sett en sådan lampa förrut hoppas på svar. Hadde en Camaro-91:som jag sålde och köpte en riktig bil.MVN Bigmoose :arrow:
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av GP »

Jag har bytt denna själv (på höger sida) och får hålla med om att det är en konstig lampa.
Den är lite lurig att byta. Finns på Mekonomen som tar hem från Hansen Racing kostar ca 100 kr.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
zvagg
Nykomling
Nykomling

dimljus 90:a

Inlägg av zvagg »

hansen har slutat sälja dessa,saab ana var osäkra om de kunde ta hem, och priset på 280kr gjorde att jag backade.Jag hittade billigt alternativ med en lös lampa som man får löda dit på gamla sockeln 35kr, har några liggandes om det är intressant
mvh peter
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av GP »

Jag har redan bytt min men tack ändå. Hittade du inga på mekonomen de har väl också slutat med sådadan då antar jag.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

dimljus

Inlägg av Ingo »

Jag har provat att löda fast en av Claes Olssons halogenlampor ,och det verkar funka ,men 10 watt blir nog lite klent,tror det är kring 20 watt orginal.
Men som sagt en jäkla lampa att byta...
zvagg
Nykomling
Nykomling

dimljus 90:a

Inlägg av zvagg »

dessa är 20W, org är 24 eller 27W (tror jag)men ser ingen skillnad,
är väl inte så besvärlig att byta om man sätter på kontakten efteråt
bogo
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bogo »

Jag var nere på Q-parts här i GBG och har för mig att jag såg några glödlampor som kan vara de du letar efter.
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder :)
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bigmoose »

Hej !om du tror att du har sett såna lampor jag söker ,så undrar jag om Q-part har en hemsida eller ett telefonnummer så jag kan komma i kontakt med dom på. :idea: MVH BIGmoose
Cobra65
Rookie
Rookie

Inlägg av Cobra65 »

Pengar är inga problem...
Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Jakobsson »

Svårt att hitta något på nätet om den här lampan
Du kan alltid kolla med dom här.
http://www.biltrivsel.se/node/26797

Lampan är av modell 880 och är på 27w.
Sylvania #880

Jag köpte en lampa lokalt i Umeå på Vanservice(GM handlare)

Pelle
-90 cab ZF6
bigmoose
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: dimljus 90:a

Inlägg av bigmoose »

zvagg skrev:hansen har slutat sälja dessa,saab ana var osäkra om de kunde ta hem, och priset på 280kr gjorde att jag backade.Jag hittade billigt alternativ med en lös lampa som man får löda dit på gamla sockeln 35kr, har några liggandes om det är intressant
mvh peter
Hej hansen racing säljer fortfarande dimljuslampor jag har själv köpt sådana av Tonys Bilshop i Markaryd ,och för dom gav jag 175kr stycket.MVH BIGMOOSE
Skriv svar