Beg-priser på våra Vettar

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Användarens profilbild
Lasse-HBG
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Beg-priser på våra Vettar

Inlägg av Lasse-HBG »

Tänkte höra lite med er om priserna på Vettarna generellt. Tycker mig se en trend att dom rasat i pris senaste året. Det är naturligtvis normalt med prisjustering varje år men tycker tex att en C4-85 som jag själv har verkar ha tappat typ 30-40 tusen på bara ett år. Likaså C5:orna och C6:orna går åt samma håll tycker jag. Dom värst drabbade är nog C6, dom har ju nästan halverat sitt värde på kanske bara 2 år!

Grundar mig till stor del på annonser från Blocket och liknande. Man undrar ju lite vad som kan vara anledningen till detta prisras. Visst, bensinpriserna är skyhöga men har svårt att tro att entusiastbilar drabbas till denna grad av det. En annan tanke är kanske om det importerats så pass många bilar att dom börjar bli "för" vanliga?
som sagt, lite nyfiken på vad ni har för tankar och reflektioner om detta?
gibson
Rookie
Rookie

Inlägg av gibson »

Jag håller med !
När det gäller C6:orna tror jag att det handlar om att marknaden är mättad.Det har sålts en hel del svensksålda bilar plus att det har importerats ännu fler privat.Priserna är dock lägre på hösten när alla som ska sälja vill bli av med bilen.Men som du säger,prisraset är stort räknat från -05 när dom kom.
C5:orna är en annan sak,dom har legat ganska stabilt fram till för ca ett år sen.Nu ser man att även nyare lågmilare har sjunkit ordentligt i pris.
Här tror jag att det är importen av billigt skit som är en stor del av anledningen,priserna på dessa är dumpade och det gör att resten följer med ner.Det är lite som att man får vad man betalar för med dom.
Jag har roat mig med att kolla dom 5 billigaste på blocket (som visar reg.nummer) och 1 av dom var skrotad i USA och 1 var skruvad mer än 10000 mil!
Jag hade tänkt att byta min c5 till en C6 om något år, men nu ser det ut som det blir en C6Z om man tittar på prisutvecklingen :D
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

priser

Inlägg av Ingo »

Det är tvärstopp över hela bilbranshen nu,och det slår ju värst mot hobbybilar.
Vet att många av "nasarna" har bilar på väg hem,och så har dom inte sålt bort det dom redan tagit hem.
Så priserna faller rejält just nu.
men totalt sett så får man betalt efter skick.En bil som sållts ny i sverige eller tagits hem när den var något år bara,och sedan använts enbart som hobbybil,är ju mer värd en en brukscorvette som importerats från USA med 20000 mil på mätaren,även om usa bilen är något år nyare.
Skriv svar