TPS-en
TPS-en
Hur kollar man den samt ställer in den på en 87'a vette??
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Ok låter ju inte så bökigt , är det med kall maskin eller varm eller det kanske inte spelar ngn roll ?gta324 skrev:Ställ den på 0.58v på tomgång med motorn igång.
Kolla sedan så den inte går över 4.7v vid fullgas, kan du inte logga en fullgasrepa med laptop el dyl, sätt en batteriladdare på så du har full spänning i systemet och vrid sedan spjället fullt öppet, är din TPS över 4.7 sänk den lite................
Vart exakt mäter jag för att få detta värde ?
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Jo, den länken var lite onödigt måste jag erkänna.
Har du en Digital Volt Mätare (DVM)?
Ta två nålar eller kontakter på din DVM, och tryck in dem typ mellan sladd-och-isoleringen på dom 2 översta sladdar på din TPS.
Ställ in den på t.x. 20 volt likström.
Nu är jag osäker på det GTA324 påstår om motorn på tomgång.
Det går nämligen också med tändningen på, motorn av som det står i min FSM.
Kolla volten på displayen, standard skall det vara 0,54 volt på "tomgång" men inte högre än 0,62 volt.
Vrid nu gasspjället långsam till full öppet läge, volten på DVM ska öka jämt till 4,6-4,8 max.
Är det för låg-hög (tomgång), lossa nedersta torxskruven (15?) och sen den översta en liten bit så att den går att vrida (TPS).
Efter du har "justerat" och fastskruvat, kolla volten en gång till för att vara säker.
[/list]
Har du en Digital Volt Mätare (DVM)?
Ta två nålar eller kontakter på din DVM, och tryck in dem typ mellan sladd-och-isoleringen på dom 2 översta sladdar på din TPS.
Ställ in den på t.x. 20 volt likström.
Nu är jag osäker på det GTA324 påstår om motorn på tomgång.
Det går nämligen också med tändningen på, motorn av som det står i min FSM.
Kolla volten på displayen, standard skall det vara 0,54 volt på "tomgång" men inte högre än 0,62 volt.
Vrid nu gasspjället långsam till full öppet läge, volten på DVM ska öka jämt till 4,6-4,8 max.
Är det för låg-hög (tomgång), lossa nedersta torxskruven (15?) och sen den översta en liten bit så att den går att vrida (TPS).
Efter du har "justerat" och fastskruvat, kolla volten en gång till för att vara säker.
[/list]
Ingen fara ang länken ,det var en bra länk dom mycket info på en gångtjerk skrev:Jo, den länken var lite onödigt måste jag erkänna.
Har du en Digital Volt Mätare (DVM)?
Ta två nålar eller kontakter på din DVM, och tryck in dem typ mellan sladd-och-isoleringen på dom 2 översta sladdar på din TPS.
Ställ in den på t.x. 20 volt likström.
Nu är jag osäker på det GTA324 påstår om motorn på tomgång.
Det går nämligen också med tändningen på, motorn av som det står i min FSM.
Kolla volten på displayen, standard skall det vara 0,54 volt på "tomgång" men inte högre än 0,62 volt.
Vrid nu gasspjället långsam till full öppet läge, volten på DVM ska öka jämt till 4,6-4,8 max.
Är det för låg-hög (tomgång), lossa nedersta torxskruven (15?) och sen den översta en liten bit så att den går att vrida (TPS).
Efter du har "justerat" och fastskruvat, kolla volten en gång till för att vara säker.
[/list]

Jag har en digital voltmätare/ohm mätare , kan den funka tro

Och nu vet jag vart jag skall mäta på kablarna , för jag antar att den måste vara kopplad (dvs sitta fast på sin plats när man skall mäta)
Stort tack för er tålmodighet


Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
gta324 skrev:Motorn igång för att få full spänning till ECM, ECM lägger nämligen ut en +5v ref signal till bl.a TPS, skulle det vara lite dåligt med kräm i batteriet och ni ställer TPS och sedan startar bilen kanske TPS signalen blir högre och ni vill INTE ha över 4.7v på fullgas.




Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
How to Adjust your Early C4 TPS by Lars Grimsrud SVE Automotive Restoration Musclecar, Collector & Exotic Auto Repair & Restoration Broomfield, CO.
On to the TPS. There are 3 wires stacked vertically on the TPS. You will need to be able to measure the voltage between the TWO TOP wires.
Gently pierce the insulation of the wires with the pointy prongs on your volt meter. You can also stick a paper clip into each of the two top locations of the connector and clamp onto the paper clips to measure the voltage. Whatever is easiest for you. � Turn the ignition to the “ON” position without starting the engine. � Loosen the TPS Torx adjustment screws. � Set your volt meter to a low scale DC volt setting that will accurately read less than 1 volt. � Measure the voltage between the two top TPS wires. � Adjust the TPS by rotating its position until you get a reading of 0,54 volts. � Tighten the Torx screws and recheck the voltage. Re-adjust if necessary to make sure voltage is right at 0,54. � Turn the ignition “OFF.” You are now in perfect adjustment on idle speed and TPS output. Start the engine. It may take a few seconds for the car to “catch on” to its new settings.
Detta är specifikt för 85 men borde vara likadant för 87.
Annars är det bara att kolla TPS volten efter justeringen med motorn på tomgång.
Är den på 0,54 eller 0,58 eller var man nu vill ha den, klar.
Vill inte verka smartare GTA324 men Fantomas har en poäng i förra svaret.
Har aldrig testad justera en TPS på ditt sätt. Bara förmedlar lite tips här.
On to the TPS. There are 3 wires stacked vertically on the TPS. You will need to be able to measure the voltage between the TWO TOP wires.
Gently pierce the insulation of the wires with the pointy prongs on your volt meter. You can also stick a paper clip into each of the two top locations of the connector and clamp onto the paper clips to measure the voltage. Whatever is easiest for you. � Turn the ignition to the “ON” position without starting the engine. � Loosen the TPS Torx adjustment screws. � Set your volt meter to a low scale DC volt setting that will accurately read less than 1 volt. � Measure the voltage between the two top TPS wires. � Adjust the TPS by rotating its position until you get a reading of 0,54 volts. � Tighten the Torx screws and recheck the voltage. Re-adjust if necessary to make sure voltage is right at 0,54. � Turn the ignition “OFF.” You are now in perfect adjustment on idle speed and TPS output. Start the engine. It may take a few seconds for the car to “catch on” to its new settings.
Detta är specifikt för 85 men borde vara likadant för 87.
Annars är det bara att kolla TPS volten efter justeringen med motorn på tomgång.
Är den på 0,54 eller 0,58 eller var man nu vill ha den, klar.
Vill inte verka smartare GTA324 men Fantomas har en poäng i förra svaret.
Har aldrig testad justera en TPS på ditt sätt. Bara förmedlar lite tips här.
Ok batteriladdare måste ju funka finfint !gta324 skrev:batteriladdare...
eller...
Ställ TPS med motor igång, stäng av motorn mät igen, diffar det tex 0.05v så är det ju bara att mäta WOT utan motor igång och addera 0.05v..........
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Tps'en är kollad idag och justerad den står numera som den skall.
Och jag har även kollat felkoderna.
2 st hade jag.
33 och 36 vad betyder dom
Jag antar att en av dom är maf sensorn då den är urkopplad på bilen
Kopplar man in den och kvitterar går bilen bara en stund för att sedan självdö sen så när den är inkopplad går det inte att gasa med bilen - den kvävs.....
Jag antar att jag måste testa med en som man vet är fullt fungerande (hoppas att det bara är den som spökar)
Har kollat den och allt "ser" ok ut märkligt nog.....
Och jag har även kollat felkoderna.
2 st hade jag.
33 och 36 vad betyder dom

Jag antar att en av dom är maf sensorn då den är urkopplad på bilen

Kopplar man in den och kvitterar går bilen bara en stund för att sedan självdö sen så när den är inkopplad går det inte att gasa med bilen - den kvävs.....

Jag antar att jag måste testa med en som man vet är fullt fungerande (hoppas att det bara är den som spökar)
Har kollat den och allt "ser" ok ut märkligt nog.....
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
koder
Kod 33 är är mafsensorn
(0,5 volt tomgång 4,7 volt fulltrottel) Följ kabeln från terminal c om det är avbrott. byt ut maf sensorn..
kod 36 däremot finns inte?
35 finns och är "idle air control"
(0,5 volt tomgång 4,7 volt fulltrottel) Följ kabeln från terminal c om det är avbrott. byt ut maf sensorn..

kod 36 däremot finns inte?
35 finns och är "idle air control"
Re: koder
Åh fanIngo skrev: kod 36 däremot finns inte?
35 finns och är "idle air control"

Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Re: koder
Är väl trög men hur menar du nu ? kan det vara kabelbrottIngo skrev:(0,5 volt tomgång 4,7 volt fulltrottel) Följ kabeln från terminal c om det är avbrott. byt ut maf sensorn..![]()


Idle air control sitter vart ?Ingo skrev: kod 36 däremot finns inte?
35 finns och är "idle air control"
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
kod 33: Mass Air Flow (MAF) sensor equipped vehicles: The ECM is sensing an impossibly high airflow reading from the MAF. The MAF read an airflow of 20 gps (grams per second) either with the key on and the engine off, or the engine running less than 1300 RPM, and the TPS at less than 8% open.
Kod 36
Efter att motorn stängs av (oljetrycket har sjunkt) aktiveras burn off funktionen. "Burn off " reläet ser till att tråden i MAF sensorn hettas upp och bränner bort alla föroreningar. När detta sker får ECM 12 v i jorden till reläet, när den inte får 12v antar den att reläet är dåligt eller att det är kabelbrott och felkod 36 kommer …
Test.
* Tändning på
* Ta bort Burn off relä
* Kolla båda oranga kablarna på relät efter ström, om inte, kolla kablarna
* Sätt tillbaka burnoff reläet
* Koppla ur MAF
* Jorda burnoff reläet ( svart tråd, F )
* Kolla MAF kontakten (D) efter ström ,ingen ström- byt relä
* Om det är stöm på MAF(D) kolla MAF (E) efter 5v om inte kan det vara fel på MAF power relät
* Om MAF (E) hade 5v kolla att inte jorden på burnoff reläet (F) har 12v då är det kortslutning någon stans.
* ECM dålig eller dålig kontakt vis ECM
OBS olika årsmodeller kan ha olika färger på kablarna, dubbelkolla därför innan ni mäter!
kolla även på www.chevythunder.com efter felsökningsschema...
Kolla så dina MAF relä funkar, prova rengör kontakterna på dem osv....
Kod 36
Efter att motorn stängs av (oljetrycket har sjunkt) aktiveras burn off funktionen. "Burn off " reläet ser till att tråden i MAF sensorn hettas upp och bränner bort alla föroreningar. När detta sker får ECM 12 v i jorden till reläet, när den inte får 12v antar den att reläet är dåligt eller att det är kabelbrott och felkod 36 kommer …
Test.
* Tändning på
* Ta bort Burn off relä
* Kolla båda oranga kablarna på relät efter ström, om inte, kolla kablarna
* Sätt tillbaka burnoff reläet
* Koppla ur MAF
* Jorda burnoff reläet ( svart tråd, F )
* Kolla MAF kontakten (D) efter ström ,ingen ström- byt relä
* Om det är stöm på MAF(D) kolla MAF (E) efter 5v om inte kan det vara fel på MAF power relät
* Om MAF (E) hade 5v kolla att inte jorden på burnoff reläet (F) har 12v då är det kortslutning någon stans.
* ECM dålig eller dålig kontakt vis ECM
OBS olika årsmodeller kan ha olika färger på kablarna, dubbelkolla därför innan ni mäter!
kolla även på www.chevythunder.com efter felsökningsschema...
Kolla så dina MAF relä funkar, prova rengör kontakterna på dem osv....
kod 36
Märkligt att kod 36 inte står i haynesboken...
Men kommer just på att när burnoffrelät strulade för mig så var jag lat och hade min speedshop att kolla upp med sin kodläsare..
ett sätt att se om det är burnoffrelät är ju att bryta strömmen då kommer inte felkoden igen när man startar bilen ,utan först där nästa gång bilen ska startas.
men lätt är ju att låna ett fläktrelä och testa på burnoffreläts plats.
burnoffrelät och det andra mafrelät sitter bak batteriet.
Burnoffrelät är det inre,närmare motorn.
Men kommer just på att när burnoffrelät strulade för mig så var jag lat och hade min speedshop att kolla upp med sin kodläsare..
ett sätt att se om det är burnoffrelät är ju att bryta strömmen då kommer inte felkoden igen när man startar bilen ,utan först där nästa gång bilen ska startas.
men lätt är ju att låna ett fläktrelä och testa på burnoffreläts plats.
burnoffrelät och det andra mafrelät sitter bak batteriet.
Burnoffrelät är det inre,närmare motorn.
tack för otroligt värdefull info !
alla relän , burn off maf mm , måste man plocka loss batteriet för att komma åt dom eller går det ändå ?
Samt mafen har 2 st relän ?
Ecm är vad ?
alla relän , burn off maf mm , måste man plocka loss batteriet för att komma åt dom eller går det ändå ?
Samt mafen har 2 st relän ?
Ecm är vad ?
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Kom också på att tänka på en annan skum grej...
Om jag kopplar in mafkabeln samt kvitterar alla felmeddelanden som finns dvs strömlöst en stund och startar bilen så lyser INTE SES lampan men bilen gårt skit / knappt alls som jag beskrivit tidigare....
Utan att jag får SES lampan att lysa beror på att jag måste lossa maf kabeln från mafen för att motorn ens skall fungera , då tänds SES lampan......hjälp
Det kanske är därför jag får 2 st felkoder 33 och 36 (eftersom jag lossat kabeln från mafen) FAN också , skulle verkligen behövt ha en (som man vet är frisk "maf") att testa med.....
Om jag kopplar in mafkabeln samt kvitterar alla felmeddelanden som finns dvs strömlöst en stund och startar bilen så lyser INTE SES lampan men bilen gårt skit / knappt alls som jag beskrivit tidigare....

Utan att jag får SES lampan att lysa beror på att jag måste lossa maf kabeln från mafen för att motorn ens skall fungera , då tänds SES lampan......hjälp

Det kanske är därför jag får 2 st felkoder 33 och 36 (eftersom jag lossat kabeln från mafen) FAN också , skulle verkligen behövt ha en (som man vet är frisk "maf") att testa med.....
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
relän
Maf burnoutrelät byter du lätt med batteriet på plats.
Och det är ju samma relän på flera ställen.
Inte speciellt dyrt heller.
Du skrev tidigare att du kollat mafen så det inte var avbrott?
Undrar om felet bara är att motståndstråden är rejält skitig för att den inte "brännt av" på länge?
Har du så tur blir det ju en billig reperation...
Men prova ett fläktrelä eller annat relä istället för mafrelät,eller beställ ett nytt relä (bäst
)
Och det är ju samma relän på flera ställen.
Inte speciellt dyrt heller.
Du skrev tidigare att du kollat mafen så det inte var avbrott?
Undrar om felet bara är att motståndstråden är rejält skitig för att den inte "brännt av" på länge?
Har du så tur blir det ju en billig reperation...
Men prova ett fläktrelä eller annat relä istället för mafrelät,eller beställ ett nytt relä (bäst

Re: relän
Ingo skrev:Maf burnoutrelät byter du lätt med batteriet på plats.
Och det är ju samma relän på flera ställen.
Inte speciellt dyrt heller.
Du skrev tidigare att du kollat mafen så det inte var avbrott?
Undrar om felet bara är att motståndstråden är rejält skitig för att den inte "brännt av" på länge?
Har du så tur blir det ju en billig reperation...
Men prova ett fläktrelä eller annat relä istället för mafrelät,eller beställ ett nytt relä (bäst)
Ok ser det ut som ett vanligt "bilrelä" eller ?
Detta ang kollat mafen (menade jag med att jag har haft den borta samt gjort drent den med sk air sensor cleaner och tråden "ser" hel ut iaf)
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
relä
Tja relät ser ut som ett vanligt corvetterelä....
Det är alltså samma typ som sitter på massor av platser och i andra us gmbilar..

Det är alltså samma typ som sitter på massor av platser och i andra us gmbilar..
Re: relä
Ok mao större än ett "normalt" bilrelä typ... (så att jag vet vad jag skall titta efter för relä)Ingo skrev:Tja relät ser ut som ett vanligt corvetterelä....![]()
Det är alltså samma typ som sitter på massor av platser och i andra us gmbilar..
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Re: relä
sitter ju relän fulla motorrummet på vetten:::Fantomas skrev:Ok mao större än ett "normalt" bilrelä typ... (så att jag vet vad jag skall titta efter för relä)Ingo skrev:Tja relät ser ut som ett vanligt corvetterelä....![]()
Det är alltså samma typ som sitter på massor av platser och i andra us gmbilar..

http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... %5Fid=1126
Re: relä
Ingo skrev:sitter ju relän fulla motorrummet på vetten:::Fantomas skrev: Ok mao större än ett "normalt" bilrelä typ... (så att jag vet vad jag skall titta efter för relä)
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... %5Fid=1126
OK


Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Ok har idag testat med en fungerande maf
bilen fungerade perfekt då
, inga fel larm eller något alls !!!!!!
Nu då....snälla finns det ingen som har en maf att sälja mej omgående eller vert kan jag köpa en sån ?



Nu då....snälla finns det ingen som har en maf att sälja mej omgående eller vert kan jag köpa en sån ?
Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
maf
http://www.ecklers.com/product.asp?pf_i ... pt_id=1127Fantomas skrev:Ok har idag testat med en fungerande mafbilen fungerade perfekt då
![]()
, inga fel larm eller något alls !!!!!!
Nu då....snälla finns det ingen som har en maf att sälja mej omgående eller vert kan jag köpa en sån ?
http://www.mamotorworks.com/corvette?frame=1.7287
http://www.zip-products.com/Zip/dept.asp?dept_id=2838
som har EAT i sverige som återförsäljare.
De som annonserar här kan nog sälja också..
Ok du har ingen specifik "svensk" sida som har 4 sale ?
Det trista är att jag måste ha tag i en snabbt...
Det trista är att jag måste ha tag i en snabbt...

Billy aka Fantômas kör..
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"
Citroën XM V6 -90 "Sally"
Citroën XM V6 -93 "Pez"
VW 1200 Lim 113 -65 "Herbie"
BMW M5 -90
BMW 535i -87 "Morrie 2" (Testbänken)
BMW M535i -86 "Morrie 3" (Räcerprojektet)
BMW 525 -77 "Lulle"