Bästa lösningen för framskylten?
Bästa lösningen för framskylten?
Äntligen e bilen hemma, fixad - å snart besiktigad å körklar!
Det enda som återstår är att fixa en snygg lösning för framskylten...
Hur har ni gjort? Köpt dekal (olagligt, ju...), monterat i grillens luftintag, mattejp (uhhh)?
Vore kanon att få förslag på vettiga å snygga lösningar!
Det enda som återstår är att fixa en snygg lösning för framskylten...
Hur har ni gjort? Köpt dekal (olagligt, ju...), monterat i grillens luftintag, mattejp (uhhh)?
Vore kanon att få förslag på vettiga å snygga lösningar!
Såga eller klipp väck den svarta ramen på reg. skylten uppe och nere, skaffa en 4- 5 mm svart slang som du skär upp och skjuter på skylten uppe och nere. Skylten liknar nu orginal, får rum i centrum av luftintaget och skaver ej på lacken. Skaffa 2 st skruv M4 längd 70mm och 2 distanser längd 60 mm av rör eller hård slang som du använder mellan skylt och nät, böj skylten lite till samma form som fronten och skruva fast skylten i nätet i luftintaget med bricka och mutter på insidan. Skylten hamnar 60 mm in från fronten och är läsbar om man står 1,5 m framför bilen som är kravet. Kanonsnyggt och 30 min jobb om du har tillgång till bandsåg eller sax. Lycka till!
JensC6 skrev:Är också är man en man och tar böterna nån eller några ggr per år och slipper dessutom bli av med kortet


C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
prick
Du kan ju inte få en prick för att du tappat skylten...Henrik N skrev:Tyvär så har jag tappat mitt körkort av för många prickar i registret.. 4st under 2år och man är rök!![]()
Man får en prick för varje böter på skylt![]()
Mvh
bäst är att köra utan och låt en skruv sticka ut så det faktiskt ser ut som om skylten tappats..
Sedan så gäller det att vara konsekvent.
Fast blir man stoppad flera gånger av samma poliser så kan det bli lite problematiskt.
fast hur ofta blir man stopad?,nu har det ju varit ett dekret som gått ut om att jaga bilar utan framskylt,men polisen lär ju inte orka hålla på med det speciellt länge,man ids ju inte ens göra seriösa alkotester.
Skylten ska absolut inte sitta så den täcker luftintaget ..... varken på vanliga C6 eller Z06. Kylaren är underdimensionerad från början, blockerar man dessutom större delen av luftintaget så blir det inte bättre precis. Skulle du köra hårt går vattentempen upp snabbt och motorstyrningen drar tillbaks tändningen rejält med mycket tappad effekt som följd.Henrik N skrev:Gjorde denna lösning på min. Tycker de blev bra. MVH
Det är väl tyvärr så att det inte finns någon 'snygg' lösning om man vill ha kvar den kylning som behövs.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 512
- Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
- Ort: Örebro
Skylten täcker ca 2/3 av öppningen - titta in i öppningen så ser du att GM redan från början blockerat ca 15cm på varje sida så hålet är inte lika stort som det ser ut ...... den tar också in luft underifrån så nosöppningen är inte den enda luftvägen.Henrik N skrev:Så du tror man tappar mycket effekt av den lilla skylten där?. Va tror ni andra också?
Mvh
Söker du på amerikanska forum så ser du att vatten/oljetemp går upp ca 15 grader vid hård körning med skylt framför luftintaget.
Vi 100grader vattentemp drar den tillbaks tändningen -3 grader vilket är omkring 15-25hk vid effekttoppen, vid 110grader -5 grader osv.
Dessutom blir luften varmare under huven vilket gör att insugstempen går upp och redan vid 30grader så drar den tillbaks tändningen med ytterligare -2 grader och vid 35 grader -5grader osv vilket adderas till vad den tar bort baserat på kylartempen. Detta är alltså vid belastning med typ 50% gaspådrag, vid lägre belastning drar den tillbaks tändningen mindre.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Tänkte mer om det var skadligt för motorn?.. Själv kör jag rätt lugnt med den, kan gasa på lite då och då men absolut ingen bankörning..Lars Jakobsson skrev:Det finns en motoriserad skylt att köpa från ebay, så kan ni fälla upp den så snart farbror blå vill kika förbi..
Annars funkar klisterlappen fint med, snuten brukar inte bry sig bara det syns bra.
Åkte halva förra sommaren men den och blev aldrig stoppad då
Mvh
Fetast bil när den dör vinner
otillåten
Om du har en otillåten skylt är det ju uppsåt.Henrik N skrev:Hade otilåten reggskylt jaa. Blev stoppad 4 gånger av samma snut
Och du får visst en prick för varje sådan gång
Mvh
Att tappa skylten är ju inte olagligt.
Ska man ändå böta ska det ju var för något rejält som man har nytta av. Att ha en olaglig skylt är liksom ingen vits.
hehe
vi bor ju i Sverige,och inte södra Californien (sorgligt nog)Henrik N skrev:Tänkte mer om det var skadligt för motorn?.. Själv kör jag rätt lugnt med den, kan gasa på lite då och då men absolut ingen bankörning..Lars Jakobsson skrev:Det finns en motoriserad skylt att köpa från ebay, så kan ni fälla upp den så snart farbror blå vill kika förbi..
Annars funkar klisterlappen fint med, snuten brukar inte bry sig bara det syns bra.
Åkte halva förra sommaren men den och blev aldrig stoppad då
Mvh
Inget problem med 100 eller 120 grader, skulle det bli för varmt kommer motorstyrningen stänga av allt innan någon skada kan ske.Henrik N skrev:Tänkte mer om det var skadligt för motorn?.. Själv kör jag rätt lugnt med den, kan gasa på lite då och då men absolut ingen bankörning..
Vid vanlig körning är det inget problem med att ha skylten där, det är när du pressar bilen hårt och kanske vill ha all effekt tillgänglig som du bör ha skylten på något annat ställe.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 512
- Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
- Ort: Örebro
Motoriserad skylthållare
Motoriserad skylthållare finns att köpa på Corvettecentralen.
http://www.corvettecentral.com/home.htm
artikelnummer : 106752
Någon som har denna skylthållare eller liknande?
http://www.corvettecentral.com/home.htm
artikelnummer : 106752
Någon som har denna skylthållare eller liknande?
Re: Motoriserad skylthållare
med fjärrkontrollPerM skrev:Motoriserad skylthållare finns att köpa på Corvettecentralen.

hoppas den funkar innefrån bilen oxå

C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!