CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Bobrob »

Nej - nu är det inte kul längre!

Så kom CorvetteMagasinet nr 4 2008 med 2009 års väggalmanacka lagom till trettondagsafton.

Trycket är som vanligt bra med hög kvalitet på bildmaterialet - MEN innehållet??? Värre än vanligt - nu har Strandberg tagit över helt - hittar minst sju "Strandbergs-idolfoton" och alldeles för mycket Stranbergstest-text i denna CM-utgåvas fikareportage - och massor med copyrightade bilder i almanackan! Hur kan du rapportera från Power Meet i Västerås, med bilder på dig själv - utan att namnge vår klubbrepresentant som höll ihop CCS-montern på Power Meet Västerås under flera år? Jag och många med mig har tröttnat på att se CCS-verksamheten och Corvettehobbyn genom Strandbergs glasögon. Hur man kan vinna pokaler med en standardbil med vindrutedekal har alltid förvånat mig?

Köpguider passar nog bättre på webben! Tidningen skall innehålla ett större antal reportage om okända medlems-Corvetter och ombyggnadsprojekt. Lyft fram de okända klubbmedlemmarna som gör fantastiska insatser för Corvettehobbyn i det fördolda!

Bättring till nästa nummer - det finns faktiskt mer än 2000 medlemsägda Corvetter i klubben - många är rena mästerverken i ombyggnad, detaljrikedom och finish - varför får vi så sällan se dessa på bilder och i reportage i CM? Det finns säkert flera hundra medlemmar som inte är illiterata utan kan skriva ett intressant garagereportage om någon medlemsbil. Klarar inte redaktionen av att aktivera dessa medlemmar (och kontaktpersoner), så är det nog dags att se över sin egen roll i tidningen.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Masterworks »

Det kanske kommer en frågesport i sista numret för 2009,
hur många bilder har du sett i CM under året på den gula C6 caben? hehehe... :lol:
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
johanlu
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 200
Blev medlem: tor feb 14, 2008 12:14
Ort: uddevalla

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av johanlu »

Ja då har Stockholmsgänget sagt sitt!.
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Masterworks »

Och Uddevalla sa ingenting! :lol:
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Mange_C5 »

Bobrob skrev:Nej - nu är det inte kul längre!

Så kom CorvetteMagasinet nr 4 2008 med 2009 års väggalmanacka lagom till trettondagsafton.

Trycket är som vanligt bra med hög kvalitet på bildmaterialet - MEN innehållet??? Värre än vanligt - nu har Strandberg tagit över helt - hittar minst sju "Strandbergs-idolfoton" och alldeles för mycket Stranbergstest-text i denna CM-utgåvas fikareportage - och massor med copyrightade bilder i almanackan! Hur kan du rapportera från Power Meet i Västerås, med bilder på dig själv - utan att namnge vår klubbrepresentant som höll ihop CCS-montern på Power Meet Västerås under flera år? Jag och många med mig har tröttnat på att se CCS-verksamheten och Corvettehobbyn genom Strandbergs glasögon. Hur man kan vinna pokaler med en standardbil med vindrutedekal har alltid förvånat mig?

Köpguider passar nog bättre på webben! Tidningen skall innehålla ett större antal reportage om okända medlems-Corvetter och ombyggnadsprojekt. Lyft fram de okända klubbmedlemmarna som gör fantastiska insatser för Corvettehobbyn i det fördolda!

Bättring till nästa nummer - det finns faktiskt mer än 2000 medlemsägda Corvetter i klubben - många är rena mästerverken i ombyggnad, detaljrikedom och finish - varför får vi så sällan se dessa på bilder och i reportage i CM? Det finns säkert flera hundra medlemmar som inte är illiterata utan kan skriva ett intressant garagereportage om någon medlemsbil. Klarar inte redaktionen av att aktivera dessa medlemmar (och kontaktpersoner), så är det nog dags att se över sin egen roll i tidningen.
Jag kan hålla med om att det är väldigt mycket reportage signerat denne Strandberg, som tydligen (enligt senaste numret) är med i redaktionen av CM. Man bör kanske inte lasta honom den eventuella bristen på urval, skulle det däremot vara han alena som gör urvalet blir det naturligtvis inte bra i längden. :?

Hur man kan vinna pokaler med en standardbil förvånar mej också, men jag bryr mej inte så mycket om det.
Han (Strandberg) och många med honom föredrar kanske att putsa och parkera på en gräsmatta. :roll:
Jag och en del andra föredrar att köra med vetten istället. :mrgreen:

Köpguiden tycker jag var bra (liksom Le Mans reportaget :D), har dock inte detaljkunskapen för att korrekturläsa innehållet men det förutsätter jag att det stämmer.
Däremot är det bättre att lägga den som en tråd i forumet eftersom den som söker information för att köpa en ny Corvette i första hand letar information på nätet.


Forumet är mycket mer dynamiskt och bör vara en källa för framtida reportage till CM, man ser tex en intressant projekt tråd, kanske besöker trådskaparen och plötsligt har man en artikel om reparation, renovering, ombyggnad osv.
Det är väl bara att ge "svarseld" med andra egna artiklar, bilder osv. :wink:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av velasoraptor »

Det är som sagt lite tråkigt att få se samma bil hela tiden.Det är ju faktiskt så att man reagerar en del.Det finns så många bra byggda Vettar som förtjänar lite utrymme.En del har varit med i klubben i många år utan att intresse visats för dem.Alla har ju inte talets gåva och många håller också en låg profil vilket i sig själv är synd då syns dom inte heller.Hoppas på lite bredare syn angående repotagen om våra bilar i framtiden. Kenta Z06 2004
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jul 20, 2008 14:40
Ort: Vetlanda

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av GP »

Bobrob skrev:Nej - nu är det inte kul längre!

Så kom CorvetteMagasinet nr 4 2008 med 2009 års väggalmanacka lagom till trettondagsafton.

Trycket är som vanligt bra med hög kvalitet på bildmaterialet - MEN innehållet??? Värre än vanligt - nu har Strandberg tagit över helt - hittar minst sju "Strandbergs-idolfoton" och alldeles för mycket Stranbergstest-text i denna CM-utgåvas fikareportage - och massor med copyrightade bilder i almanackan! Hur kan du rapportera från Power Meet i Västerås, med bilder på dig själv - utan att namnge vår klubbrepresentant som höll ihop CCS-montern på Power Meet Västerås under flera år? Jag och många med mig har tröttnat på att se CCS-verksamheten och Corvettehobbyn genom Strandbergs glasögon. Hur man kan vinna pokaler med en standardbil med vindrutedekal har alltid förvånat mig?

Köpguider passar nog bättre på webben! Tidningen skall innehålla ett större antal reportage om okända medlems-Corvetter och ombyggnadsprojekt. Lyft fram de okända klubbmedlemmarna som gör fantastiska insatser för Corvettehobbyn i det fördolda!

Bättring till nästa nummer - det finns faktiskt mer än 2000 medlemsägda Corvetter i klubben - många är rena mästerverken i ombyggnad, detaljrikedom och finish - varför får vi så sällan se dessa på bilder och i reportage i CM? Det finns säkert flera hundra medlemmar som inte är illiterata utan kan skriva ett intressant garagereportage om någon medlemsbil. Klarar inte redaktionen av att aktivera dessa medlemmar (och kontaktpersoner), så är det nog dags att se över sin egen roll i tidningen.
Jag håller med om detta!!
Visst finns det en del bra reportage i magasinet men en del av tidningens reportage känns oproffesionella på något vis.
Reportagen om träffar och liknande tycker jag dock att de brukar göra bra.

Jag håller med om att de kunde inrikta sig mer på projekt som pågår ute i garagen, det är ju trots allt en bilklubb och då ska ju bilarna stå i fokus.
Man ser ju en massa spännande bilar på träffar och liknande,speciellt på Clubmästerskapet i Mantorp, kan de inte skriva om dem?
Det kommer 4 tidningar på ett år, de har 3 månader på sig att göra en tidning, kan de inte lägga ner lite mer arbete och göra mer "garagereportage".
Det är det som jag tycker tidningen behöver.
Reportagen om träffar och utflykter kan de fortsätta med tycker jag, men sen kan de lägga till några reportage om ombyggnationer renoveringar etc.
Det är väl inte så mycket begärt när de som sagt har 3 månader på sig att göra ett nummer.

För att sammanfatta det hela med ett ord så skulle jag använda: oseriöst!

Och så var det där med Strandbergs bil...........
Innan vann han som sagt med bara klistermärken i rutan och på motorhuven.
Nu har han ju faktiskt satt på lite läppar där fram och bak, men ärligt talat tyckte jag bara att det blev fulare.
Jag ser Corvetter på träffar och liknande som är 100 gånger så snyggare än hans.
Jag kan inte förstå att han kan vinna med den bilen, det finns inget som är speciellt med den, det där lilla spoilerkittet han har har jag sett på många andra Vettar och jag kan säga de Corvetterna är mycket snyggare än hans!!
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Jake »

Hack hack hack!! 8)

Tycker fortfarande att tidningen håller en god klass för att vara en klubbtidning. kommer ihåg div andra klubbar osv där klubbladet gick raka vägen ner i papperskorgen. Om hans bil är snygg eller inte?? vem bryr sig? Men är den den mest publicerade i klubbens historia?

Jag tror av någon anledning att det kommer att bli medlemsavhopp om dom lägger in min bil på framsidan och sedan ett 3-5sidors repotage. Men ni som sett den håller nog med om att det skulle vara kul. :mrgreen:
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Rikard
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tor mar 08, 2007 19:59
Ort: Kumla

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Rikard »

Hej

Enligt vår mening är det tråkigt med dessa personangrepp på Janne S. Att komma med konstruktiva åsikter är en sak men nu tycker vi att det har gått för långt. Så vitt vi vet så bygger CM på reportage från oss medlemmar och detta görs helt ideellt. Vi tror knappast ngn lägger ner så mycket tid som Janne gör på detta och vi tror inte syftet har varit att få någon egen vinning utan vi tror att han enbart har gjort sina reportage i syfte att skapa en trevlig tidning. Så vitt vi vet så är det en redaktion som väljer ut material till tidningen så det är bara att ni lämnar in eget material!

Enligt vår mening har Janne bidragit med både intressanta och proffsiga artiklar.

Rikard o Monica
1746
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Stingray »

JAG VILL PÅMINNA OM VETT OCH ETIKETT I DETTA FORUM OCH FRAMFÖRALLT I DENNA TRÅD

Nu är det på gränsen att tråden raderas pga att etiketten inte följs.

TÄNK er för innan ni kommer med personangrepp, och framför allt på folk som gör så mycket för klubben som Janne gör. Och i synnerhet från er som inte är medlemmar eller bara sitter och klagar via datorn.

ADMIN
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Bobrob »

Stingray skrev:JAG VILL PÅMINNA OM VETT OCH ETIKETT I DETTA FORUM OCH FRAMFÖRALLT I DENNA TRÅD

Nu är det på gränsen att tråden raderas pga att etiketten inte följs.

TÄNK er för innan ni kommer med personangrepp, och framför allt på folk som gör så mycket för klubben som Janne gör. Och i synnerhet från er som inte är medlemmar eller bara sitter och klagar via datorn.

ADMIN
Irriterande att alltid bli anklagad för personangrepp så fort man kommer med lite konkret kritik mot klubbens funktionärer.

Sticker man ut huvudet får man riskera att ta lite smällar - det gäller både mig och andra.

I detta fall kom jag med lite konkret kritik mot Stranbergs journalistik:

1) Hans reportage är ofta vinklade åt ett visst håll och missar det allmänna intresset bl.a. med för många bilder på sig själv - minst sju stycken i senaste tidningen - det tycker jag är att gå till överdrift - som måste kommenteras.

2) I Strandberg-reportagen från Power Big Meet i Västerås under de senaste två åren har han helt ignorerat att nämna namnet (eller bild) på den CCS-medlem som lade ner ett antal heltidsdagar med att sätta upp och sköta CCS-montern/uppställningsplats under Power Meetet, men visar gärna upp sig själv som pokalvinnare. Den CCS-medlemmen kommer knappast att ställa upp igen med en sådan insats.

3) I rollen som klubbfunktionärer gäller alltid att visa goda ledaregenskaper - d.v.s. lyft fram sina medarbetare/medlemmar och hålla sig själv i bakgrunden, samtidigt skapa ett gott klimat, med högt i tak för att utveckla klubben och medlemmarnas insatser - inte bara hota med censur/avstängning så fort man tar upp lite obehagligheter.

Nej det finns nog fler än jag som behöver tänka över vad man håller på med!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Stingray »

Palmkvist....

Jag får tydligen ta detta igen eftersom det verkar svårt att behålla det i minnet....

KRITIK mot arbetande funktionärer skall ICKE på det sättet framföras på ett forum som också är öppen för ICKE medlemmar. Ingen diskussion.

VI har två alternativ, antingen respekterar ni det jag säger eller så stänger vi forumet för icke medlemmar i CCS vilket inte kommer att ske.

Alltså är det bara alternativ 1 kvar. Ni respekterar det jag säger utan diskussion. Jag enhälligt beslutar om inlägg och passar inte det så är det ju trist.

Så enkelt är det.

Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av frisk »

Jag som inte brukar vara sen med att hoppa på saker och folk måste nog ändå undra vad skillnaden e i det senaste numret från dom andra gamla tidningarna..?? Lite tunnare nu kanske med mindre fikareportage från olika distrikt men fortfarande en otroligt massa pensionärsträffar. Men Varför ser jag inte Lars J på korten från Lemans?? Fick inte du vara med?
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Lars J »

Vi var ett ganska stort gäng som gjorde resan tillsammans så naturligtvis kan inte alla vara med på bild i reportaget. Jag får väl trösta mig med att både tyska och franska polisen har bilder på min bil i allafall. :twisted:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Kenneth D
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor jan 08, 2009 14:18
Ort: Stockholm

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Kenneth D »

Hej Robert
En replik på ditt inlägg om # 4 CM 2008 från Redaktörn

Jag skall försöka bemöta dina påståenden på ett så konstruktivt sätt som möjligt.

Om vi tar copyright frågan först så är det ju så att den som tar bilden äger bilden. Vill man publicera den i någon annan tidning eller annat media så skall man naturligtvis fråga bildägaren först. Inget konstigt med detta tycker jag.

CM är en medlemstidning, inget annat. Klubben består, som du redan vet, av åtta distrikt med x antal medlemmar. Alla distrikten i landet har två sidor per nummer, eller fler om de behöver, att disponera för att kunna berätta vad som görs och är på gång i just deras del av landet. Sedan är det upp till varje distrikt att sända in materiel, kommer det inget finns det inget att trycka, enkelt förklarat.

Köpguiden kommer att publiceras på webben men vi beslöt att först ge ut den i pappersform. För det är ju så att 50% av alla våra medlemmar inte läser klubbens webbsida och varför skulle vi utestänga dem från denna artikel?

Om du har varit en uppmärksam läsare så skulle du läst om att jag önskat att få in material om typ ombyggnadsprojekt, garagereportage, fina Corvetter, hur person X blev med Corvette samt allt vad som gäller tekniska lösningar etc. Jag har försökt, vilket du också vet men väljer att ignorera, att få tekniskt kunniga personer att förmedla sina kunskaper via CM, utan speciellt bra respons. Är det så att ingen sänder in material så är det ganska omöjligt att trycka något.

Redaktionen, ja du Robert vi på redaktionen lägger ner ett antal timmar på vår fritid för att få ihop denna skrift. Vi är faktiskt ett gäng glada amatörer (som har förvärsarbete att sköta på dagarna) som lägger ner vår själ i att få ihop CM, naturligtvis med bistånd av proffs för layoutarbete mm.. Detta är inget gnäll eller martyrskap från min sida jag/vi har frivilligt tagit på oss detta arbete.

Som en note kan jag bara säga att gå till personangrepp, på redaktionsmedlemmar som jobbar på mitt uppdrag, i ett offentligt forum som detta, det fattar jag inte hur en vuxen person kan ge sig till att göra. Men de finns de som försöker och det finns de som försöker dräpa de som försöker, själv ser jag helst upp till de som försöker.

När du nästa gång känner frustration över CM och dess innehåll vill jag att du skäller på rätt person, vilken i detta fall är jag som ansvarig för klubbens medlemstidning. Dessutom vidhåller jag min rätt att själv bestämma vad som publiceras så länge jag står som ansvarig för klubbtidningen.

Obs: Hitintils har jag aldrig underlåtit att plublicera någon inkommen artikel till CM.

Robert du har teknisk kunskap och känner en massa människor med intressanta Corvetter. Varför använder du inte din kreativitet och bidrar med något till CM istället? Eller är det för svårt?

Hälsningar

Redaktörn
Användarens profilbild
Kjell Dahlén
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 15, 2005 21:25
Ort: Eskilstuna

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Kjell Dahlén »

Hej!

Jag måste nu säga att hela den här tråden andas ett lågvattenmärke som jag inte tycker ska behövas upplevas, i en förnämlig klubb som vår.
Vi borde kunna uppföra oss som värdiga medlemmar.

Om det är så, att man själv tycker sig ej vara representerad, i olika sammanhang, så tror jag att det är fel angreppspunkt att kritisera, och hänga ut medlemmar i vår offentlighet.
Mitt förslag, är att man själv som person, arbetar på ett konstruktivt sätt, och lämnar in material som grund till reportage, som kan vara av allmänintresse.
Sedan är det faktiskt beslut från Redaktören om vad som ska medtagas eller ej.

Om nu Strandberg är duktig på att profilera sig soch sin hobby så tycker jag detta är helt på sin plats. Samtliga har faktisk möjlighet att göra samma sak.

mvh
Kjell Dahlén
Kjell D
C3 Grön
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av frisk »

Som en note kan jag bara säga att gå till personangrepp, på redaktionsmedlemmar som jobbar på mitt uppdrag, i ett offentligt forum som detta, det fattar jag inte hur en vuxen person kan ge sig till att göra. Men de finns de som försöker och det finns de som försöker dräpa de som försöker, själv ser jag helst upp till de som försöker.
Snacka om att kasta sten i glashus! Var det inte "Redaktörn" som hängde ut medlemmar i klubbtidningen. Jag håller med om att tidningen e mycket bra på många sett men då när man blev uthängd pratade vi om att det va för mycke pensionärsfika och lite lite racing. Ni vill ju ha yngre medlemmar! Men när vi kom med denna positiva kritik hängde DU ut oss. Att snacka skit om folk ute på internet på bloggar, forum osv hör till "codexen"!? Man kan gilla det eller tycka illa om det men det är hursomhelst en enorm skillnad att komma med personangrepp via forum än en tryckt tidning.Detta har dom flesta lärt sig som håller till på forum på nätet. Dom som kommer in för första gången på ett forum kan bli förvånade, men ni(alla noobs) ska alla veta att club corvette swedens forum är ett av dom absolut mest städade och vårdade forumen som jag besökt. Och jag har besökt många!

Jag håller dessutom med om att Robert går lite för långt ofta men ingen rök utan eld... Läs det som står mellan raderna och börja inte kommentera saker som folk skriver vid tangentbordet , tryggt i sitt hus. Det är då vi får ett forum som alla dom andra med enorma påhopp.

Jag har aldrig sett en ursäkt ifrån ditt klantiga skrivande i klubbtidningen. Kanske vore på sin plats nu när du äntligen vågat skriva här!

:wink:
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Peter »

Förstår inte funktionen av denna tråd.
Känner ni att ni kan leverera något som skulle intressera redaktionen på CM så råder jag er att skicka in det. Ju fler som skickar in saker,desto mer finns det att välja av och alla får sitt lustmäte uppfyllt av vad just dom är intreserade av.
Låser tråden.
Edit: Jag e inte omöjlig. Men försök hålla lite klass på inläggen.
Mvh
Chefs Mod
Kasta inte bäver i trähus.
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Stingray »

Jag måste också få tillägga en sak

Det var nån som ifrågasatte hur man kunde vinna priser med en "ny" orginal bil??

Får jag föreslå att ni till exempel ringer till Kjelle Power och ifrågasätter hans domare i så fall, det är ju knappast Janne själv som ger sin egen bil poäng. Ursäkta men det var ett jäkligt korkat förslag, ett sånt man brukar få höra av såna som själva blev utan pris i samma klass.
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Bobrob »

Kenneth D skrev:Hej Robert
En replik på ditt inlägg om # 4 CM 2008 från Redaktörn

.................................................

Hälsningar

Redaktörn
Hej Redaktören, och välkommen med ditt första inlägg på forumet! Förra gången - för ett år sedan - när några av oss kritiserade för många fikareportage i CM - då kommenterade du oss som nätmobbare, Elaka Måns o Bill & Bull i CM's ledare #1 år 2008! Det uppmuntrar ju inte oss till engagemang i att skriva artiklar i tidningen direkt. Förresten mailade jag dig för något drygt år sedan, där jag föreslog att jag skulle skriva en liten teknisk artikel om Tunnel Reinforcement Plates till C5'an - men jag hörde aldrig något. Kanske kom mailet aldrig fram?

Nåväl, lite otur att Strandberg träffades av mitt kritiska inlägg, men det var väl droppen som rann över när sista numret kom och inte en rad från distrikt Mälardalen, medan ett antal GLD-artiklar/fikareportage av föga intresse fyllde flera sidor. Visst, han skriver bra, MEN jag undrar fortfarande hur han kunde glömma bort den CCS-medlem som adminstrerade klubbens utställning på Power Meet i Västerås under två säsonger, men själv så påpassligt visar upp sin vinnarpokal - i reportagen därifrån. De är bl.a. detta jag syftar på när jag säger att jag inte vill se CCS-klubbens verksamhet genom hans glasögon - jag tycker inte det blir korrekt.

Om du läser mellan raderna och tänker till lite grand - så är min kritik inriktad på innehållet i CM. Ni får väl ställa större krav på kontaktpersonerna inom Mälardalen - de måste ju kunna prestera något intressant - annars får de väl lämna över till någon annan. Det måste ju vara en rimlig balans i tidningen baserad på var medlemmarna är lokaliserad. Vi är flera som kritiserat fikareportagen och velat ha lite mer intressanta artiklar t.ex. om medlemmars intressanta ombyggnadsprojekt, men det kräver ju lite mer av er och den som skriver reportagen - jag tror dock att dessa finns om man bara letar och uppmuntrar på lämpligt sätt.

Jag har ju själv kommit med en del bra idéer till styrelsen bl.a. i en del kris-möten under 2007. T.ex. borde arbetsgrupper startas upp för olika områden - vore bra med en sådan för CM-innehållet om ni behöver hjälp med att hitta intressantare innehåll - dvs en utökad redaktion för att brainstorma lite. Det finns ju många grymma bilar att skriva om bland annat - såg en blänkare om Insane-Corvetten här bredvid - kul för många att få veta vilken teknik man använt där etc.

Men jag undrar fortfarande lite över relationen klubbledning (styrelse och redaktion) och medlemmarna. Verkar fortfarande som ni alla vill sköta er själva utan insyn eller påverkan från oss övriga medlemmar. Har svårt att glömma hur Mälardalens fullmakter stoppades på årsmötet 2007 genom att nya stadgar infördes som punkt #1 på mötet - det ökar inte förtroendet för styrelsen. Tittar man in på de password-skyddade sidorna med styrelseinformation så är senaste inlägget från juni 2008. Info från årsmötet 2008 saknas fortfarande. Ni klarar ju inte ens envägsinformation uppifrån och ner - "hemliga klubben", aldrig sett ett styrelseprotokoll etc. - det lovades bättring 2007 - men inte så mycket har hänt.

Ursäkta mig, men det känns inte som dialogen fungerar mellan ledning och medlemmar. När vi då blir frustrerade och lägger in lite kritik via forumet, så blir det brandkårsutryckning, snack om personangrepp, censur och stängda trådar. Hur förtroendeingivande är detta!

Ni i ledningen (styrelse och redaktion) borde vara lite mer proaktiva - då kanske vi skulle slippa att slösa tid med dessa reaktiva reaktioner.

Jag börjar känna mig lite gammal och trött, så jag tror nog att jag kommer att fokusera mer på egna aktiviteter framöver, men det finns gott gry i många yngre förmågor som säkert kan göra något positivt om de bara får chansen och lite uppmuntran,

Robert
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Kenneth D
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor jan 08, 2009 14:18
Ort: Stockholm

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Kenneth D »

Replik på FRISK -hänga ut i tidning av

Den Uthängning du refererar till i CM 1 2008 är ingen mobbing, jag angrep de som via forumet mobbade enskilda medlemmar. Jag använde en liknelse från den litterära världen, en berättelse av Gösta Knutsson som handlar om Pelle Svanslös, Måns, Bill och Bull med flera. I den storyn sysslar Elaka Måns med mobbing av stakars Pelle ivrigt påhejad av sina vapendragare Bill och Bull.

Om det nu är så att du heter Måns, Bill eller Bull ber jag naturligtvis om ursäkt för att jag nämnt dig vid namn.

Hälsningar

Redaktörn
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Masterworks »

Kenneth D skrev:Replik på FRISK -hänga ut i tidning av

Den Uthängning du refererar till i CM 1 2008 är ingen mobbing, jag angrep de som via forumet mobbade enskilda medlemmar. Jag använde en liknelse från den litterära världen, en berättelse av Gösta Knutsson som handlar om Pelle Svanslös, Måns, Bill och Bull med flera. I den storyn sysslar Elaka Måns med mobbing av stakars Pelle ivrigt påhejad av sina vapendragare Bill och Bull.

Om det nu är så att du heter Måns, Bill eller Bull ber jag naturligtvis om ursäkt för att jag nämnt dig vid namn.

Hälsningar

Redaktörn
Så om vi använder fiktiva namn så e det ok att hänga ut folk?
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 24, 2007 15:48
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av forsberg »

Masterworks skrev: Så om vi använder fiktiva namn så e det ok att hänga ut folk?
:) :D :P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av frisk »

Kenneth D skrev:Replik på FRISK -hänga ut i tidning av

Den Uthängning du refererar till i CM 1 2008 är ingen mobbing, jag angrep de som via forumet mobbade enskilda medlemmar. Jag använde en liknelse från den litterära världen, en berättelse av Gösta Knutsson som handlar om Pelle Svanslös, Måns, Bill och Bull med flera. I den storyn sysslar Elaka Måns med mobbing av stakars Pelle ivrigt påhejad av sina vapendragare Bill och Bull.

Om det nu är så att du heter Måns, Bill eller Bull ber jag naturligtvis om ursäkt för att jag nämnt dig vid namn.

Hälsningar

Redaktörn
:shock:
Det hade varit bättre att du förklarade vad du menar med mobbing av enskilda medlemmar istället för vem Pelle Svanslös va... den historian kunde jag läsa mig till när jag va liten. Men ditt påhopp på oss som skriver på forumet förstog jag aldrig. Det va väl det jag ville ha en förklaring till.
Men jag lägger ner det här nu.
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 24, 2007 15:48
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av forsberg »

frisk skrev:
Kenneth D skrev:Replik på FRISK -hänga ut i tidning av

Den Uthängning du refererar till i CM 1 2008 är ingen mobbing, jag angrep de som via forumet mobbade enskilda medlemmar. Jag använde en liknelse från den litterära världen, en berättelse av Gösta Knutsson som handlar om Pelle Svanslös, Måns, Bill och Bull med flera. I den storyn sysslar Elaka Måns med mobbing av stakars Pelle ivrigt påhejad av sina vapendragare Bill och Bull.

Om det nu är så att du heter Måns, Bill eller Bull ber jag naturligtvis om ursäkt för att jag nämnt dig vid namn.

Hälsningar

Redaktörn
Seriöst?? :roll:
ge killen en chans.. :idea: han har ju trots allt bara haft 2 inlägg på detta forum.. :) :P :D :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av frisk »

jo jag ändrade mig där... :P
Styrelsen
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: tor jan 08, 2009 20:38
Ort: Stockholm

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Styrelsen »

Robert, som du vet har jag vid flera tillfällen, åtminstone två frågat dig efter namn på personer som kan teknik, efter intressanta bilar, etc. Har även frågat andra, men 0,0 i repsons.
Konstruktiv kritik, ja det har vi aldrig varit rädda för men personangrepp där går gränsen. Hur lätt tror du det blir att hitta nya skribenter efter de påhopp som har varit? Inte helt enkelt. Istf att jobba med att utveckla klubben vidare får vi stället hålla på och jag nya resurser som kan jobba vidare, inte speciellt positivt.
Du är ju medlem i Mälardalen, varför inte fråga och uppmuntra medlemmar som du träffar att skriva eller bidra med mtrl till tidning och hemsida eller varför inte du själv? Jag vet att redaktionen fixar det det språkliga om man så vill.
Vad gäller info om styrelsearbetet så har det funnits protokoll sedan hösten 2007 tom mitten av 2008. Pga av resursbrist har vi inte fått ut övriga protokoll men detta är löst nu så det kommer!

/// Ingvar
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Bobrob »

Styrelsen skrev:Robert, som du vet har jag vid flera tillfällen, åtminstone två frågat dig efter namn på personer som kan teknik, efter intressanta bilar, etc. Har även frågat andra, men 0,0 i repsons.
Konstruktiv kritik, ja det har vi aldrig varit rädda för men personangrepp där går gränsen. Hur lätt tror du det blir att hitta nya skribenter efter de påhopp som har varit? Inte helt enkelt. Istf att jobba med att utveckla klubben vidare får vi stället hålla på och jag nya resurser som kan jobba vidare, inte speciellt positivt.
Du är ju medlem i Mälardalen, varför inte fråga och uppmuntra medlemmar som du träffar att skriva eller bidra med mtrl till tidning och hemsida eller varför inte du själv? Jag vet att redaktionen fixar det det språkliga om man så vill.
Vad gäller info om styrelsearbetet så har det funnits protokoll sedan hösten 2007 tom mitten av 2008. Pga av resursbrist har vi inte fått ut övriga protokoll men detta är löst nu så det kommer!

/// Ingvar
Ok, jag sitter varken i styrelsen eller redaktionen och efter senaste årens negativa diskussioner känns det inte speciellt intressant att ställa upp. Ni borde ju själva ha denna kontakt med medlemmarna eller se till att de kommer fram via lämpligt forum eller arbetsgrupp.

MEN, jag har idag snackat med en av mina kunder som har en fin C4 1994 som uppgradera under våren med nytt handpolerat 3" avgassystem och mycket trim. Han visar gärna upp bilen och projektet för ett reportage om trimning etc.. Kunde säkert vara mycket intressant för andra C4-ägare. - skickar info via mail.

Har ju ett antal storrenoverare av C3'or med karosslyft och superrenovering i min kundkrets - kunde säkert gå att få tillgång till bilder och projekt från någon/några av dessa. Här läggs det ner stora pengar 50-150'. Borde vara mycket intressant för många läsare. - kollar upp.

Robert
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Kenneth D
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tor jan 08, 2009 14:18
Ort: Stockholm

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Kenneth D »

2:a replik till Robert

Hej igen Robert, nu tycker jag kommunikationen börjar bli en dialog det är bra.

Det är en sak som jag defenitivt vill understryka CM står fritt från Styrelsen det är jag som Chef Redaktör som disponerar vad som skall publiceras i tidningen ingen annan. Jag sitter inte med i styrelsen för CCS deltar inte heller i löpande styrelsemöten.

Årsmötet tillsätter funktionen som jag har. Naturligtvis kan styrelsen under löpande år avsätta mig om jag uppträder på ett sådant sätt i funktionen som CCS stadgar säger för att avsätta.

Så min replik kommer endast att handla om CM.

Jag hade under en tid problem med mailfunktionen (hanterar ca 80 in mail om dagen i mitt arbete, som skall svaras på) så det är nog inte helt omöjligt att ditt mail ej kom fram. Detta problem är åtgärdat.

Det är bra att du nu skriver i klartext att pilen var riktad mot CM och dess innehåll, jag hör ej vad du tänker.

Som du vet kan aldrig en medlemstidning bli bättre än materialet som kommer in. Sedan kan man ha olika uppfattningar om vad som är bra eller dåligt. Dessa uppfattningar i min värld åtgärdas genom egen insats av redaktionellt material insänt till CM på det man gillar och tycker skall finnas med i CM. Ellet åtminstone tips och skapa kontatkt till reportage bil/objekt/projekt åt redaktionen.

Naturligvis kan redaktionen lägga ner mer tid/resor i landet kan man tycka men det håller budget ej för samt den disponibla tiden för redaktionen är limiterad vi måste ju sköta våra dagliga åtaganden på våra arbetsplatser.

Det är möjligt att man kan tycka att distrikten skall leverera x antal sidor förutom de 2 allokera sidorna om distriktet plus om dess medlemar och intressanta bilar den uppfattningen har jag också. Men jag kan ju knappast hota med något allt bygger ju på ideella foto /skrivar insatser från var och en detta innefattar alla i klubben.

JAG VÄLKOMNAR OM DET FINNS NÅGON DÄR UTE SOM HAR TID OCH VILL INGÅ I REDAKTIONEN SOM TEKNISK EXPERT/RÅDGIVARE. KAN OCKSÅ VARA BRA ATT FÅ IN EN MEDIA BEVAKARE I REDAKTIONEN.förslag volontärer tas tacksamt emot.

Det enda jag vill understryka är att det är ej för ett eller två CM nummer som jag vill ha in någon/ra utan det är på en fler års vy jag talar om.

Hoppas jag har rätat ut en del av dina frågor

Hälsningar

Redaktörn
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Bobrob »

Kenneth D skrev:2:a replik till Robert

Hej igen Robert, nu tycker jag kommunikationen börjar bli en dialog det är bra.

.................

Redaktörn
Kenneth,

Bra att dialogen har blivit lite mer öppen - det kommer vi alla att tjäna på.

Jag har tidigare 2007 föreslagit en del organisatoriska förändringar för att få arbetet i klubben att fungera lite bättre och öppnare. Mitt förslag byggde på att starta arbetsgrupper inom olika delområden och där ansvarig hör till styrelsen men bygger upp gruppen med vanliga klubbmedlemmar som har intresse och kunskap för respektive område för att genomföra uppgiften.

När det gäller CM, så bör ju du ha en vision av vad tidningen skall erbjuda och innehålla - den har jag inte sett. Du kan ju inte bara sitta och vänta på att det skall komma in några artiklar - vilka som helst - för att fylla tidningen. Snarare behöver du en väl sammansatt redaktionsgrupp som skulle börja med "visionen", specificera områden, sen dela ut uppgifter till redaktionsmedlemmarna för de olika områdena man skall kreera artiklar om. Tycker man t.ex. att renoveringsteknik för C3'or vore ett intressant område - vilket jag självklart tycker - så får den ansvarig i uppdrag att samla några medlemmar inom området, leta efter lämpliga renoveringsprojekt, skapa kontakter, planera för ett reportage, utse någon/några som fotar och skriver. Större projekt måste kanske bli en artikelserie över flera nummer/år, men intressant blir det. Visst detta kostar säkert mer timmar/insatser, men med rätt upplägg går det säkert att engagera många frivilliga - tänk bara på hur många timmar som läggs ner på detta forum av alla som läser och skriver - lite av dessa insatser kan man säkert lyfta över till redaktionsarbete.

Självklart skall man använda forumet för kontakter och informationsutbyte - däremot behöver man ju inte avslöja artiklar och deras innehåll på forumet i förväg.

För mig känns det ganska enkelt - men det gäller ju att man lyckas entusiasmera medarbetarna för ett proffsig resultat. Om du resonerar som att du bestämmer (gammal chefsmodell), så blir det nog inte lätt - men kan du få medarbetarna till egna kreativa insatser och du bidrar som uppstyrande processledare kanske det kan bli riktigt bra.

Ja vem vet - jag har skickat några förslag till dig och Ingvar. Vi får hoppas att det blir något bra av dem,

Robert
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Skriv svar