CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Bove
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tor jan 08, 2009 12:35
Ort: Hjo

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Bove »

Jag kan tyvärr inte stå utanför denna debatt på forumet,utan att ventilera mina åsikter(Trots att jag anser forumet börjar bli en lekstuga för vuxna människor)Detta som nu ventileras här är mycket beklagligt för klubben i helhet samt att medarbetare som lägger sin energi och fritid på klubbarbetet,ska behöva smutskastas på detta sätt.(Personligt och fordonsrelaterat)av andra medlemmar som av avundssjuka eller andra orsaker,ej presterar annat än meningslösa konflikter inom klubben.Ger på detta sätt mitt fulla stöd till påhoppad medlem i denna debatt,samt i hopp om att flera medlemmar ser värdet i idellt klubbarbete ,visa detta och ge stöd i denna debatt för idiellt klubbarbete,istället för att gå bakom dyngspridaren och kasta dynga.Med hopp om ett gott corvetteår 2009.
Användarens profilbild
Kjell Dahlén
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 15, 2005 21:25
Ort: Eskilstuna

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Kjell Dahlén »

Hej!
Jag vill tacka Styrelsen för att tråden öppnades igen. Nu kunde/kan samtliga inblandade, och andra komma till tals igen.
Så bra det blev!
Helt plötsligt kom det konstruktiva fram.

Vi ska vara måna om den fina klubb vi har, och framför allt,
vara måna om oss själva som medlemmar.
Visa respekt och ödmjukhet inför varandra, kommer vi långt med.

mvh
Kjell Dahlén
Kjell D
C3 Grön
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 172
Blev medlem: tis jul 27, 2004 22:26
Ort: Kungsängen

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av badass »

Jag håller helt med 'bove' ovan. Den som arbetar ideellt för en verksamhet (har själv gjort det med ungdomsidrott i många år) har oftast ett elände att få tiden att räcka till, både till arbete, familj, andra intressen och just detta ideella arbete som man gör för att det är så KUL. Det GÅR inte att ställa samma krav som på en yrkesman, på den som arbetar ideellt. Han/hon gör det av intresse och inget annat. Kenneth sa ju att han aldrig förkastat ett bidrag (om jag minns rätt), så om inte Janne hade bidragit med 'alla' sina artiklar hade det blivit en ganska tunn tidning..... Har inget emot om det kommer lite fler teknikreportage (oavsett årsmodell), men det kanske är på gång nu. Däremot så VET jag att jag inte bidragit själv, och klagar således inte på andras insatser.

Med risk för att bli 'flamad' och starta en ny debatt kan jag som avslutning nämna att jag sedan nåt år tillbaka kategoriskt låter bli att läsa inlägg skrivna av 3 personer som jag inte tänker peka ut närmare. Dessa personer sprider en sån negativitet att jag tror det t o m kan vara skadligt för mig att läsa dessa inlägg...och de kommer sällan eller aldrig med någon 'vettig' info, utan bara en massa blaj och smileys. Tycker det är trist att vi har fått en 'yatzy-attityd' här på forumet, det var just den attityden som gjorde att jag numera aldrig besöker det forumet.

Nä, fram för en trevlig ton, ömsesidig respekt, och givande dialog.

Tack för ordet,
Håkan, CCS medl 1742.
0 till nästa rödljus ska gå fort....
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av bengtsson »

Jo visst var det några reportage från Strandberg i senaste CM. Jag tycker dock att det enbart är bra att någon vill lägga ner så mycket av sin tid för att försöka få ihop en bra tidning. Om inte hans material hade varit där, vad hade då varit på dom sidorna?? Kanske några reportage mindre i tidningen i slut ändan!
Strandberg har själv frågat mej ett antal gånger i somras efter kort och information och beskrivningar och berättelser,ect,ect.. så han kan göra ett repotarge för CM. Och att det inte kommit med i tidningen beror enbart på mej för att jag inte hade tid att skriva och bränna kort och skicka till honom förän i slutet på november.
Vad jag försöker säga är att, om man har kort och ett bra material med info och fakta och skickar det till tidningen eller någon som jobbar där så kanske det kommer med.
Jag är i alla fall tacksam att det finns dom som vill lägga ner sin tid, och det tycker jag många andra oxå ska vara. Själv har jag varken tid eller lust att skriva och göra en tidning. Men jag vill gärna läsa i den!!
/ Bengtsson
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Ingo »

Tja då har jag äntligen läst igenom tidningen någorlunda...
Och det var väl trots allt ett av de bättre numren totalt sett,För C6 artikeln var väldigt bra,även om den nu öppnar för fortsättning.
Nu vill vi se exempel på olika sätt att modifiera både C5 o C6,an.
Vet att miljöbiten är känslig när det gäller att trimma nyare bilar,men det är trot allt huvudintresset för många.
Och de medlemmarna skruvar själva och lämnar inte in till verkstan för minsta grej.
Så garantier och motorförsäkringar mäste vägas mot kompressormatning,turboladdning o vanlig trimning.
plattan i mattan!!!
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Bobrob »

Jag får väl börja att be Strandberg om ursäkt för att jag vinklagade mitt inlägg från början ganska hårt. Det var inte Stranberg jag ville åt - utan få fart på en diskussion om CM's innehåll. Visst, Strandberg skriver bra och vi måste ha hans och liknande krafter tillgängliga för att få något att läsa i klubbtidningen.

Vad jag dock fortfarande vänder mig emot är för mycket fikareportage i CM, dessa kan med fördel läggas upp på hemsidan istället, så kan man läsa när och om man vill. Jag och många med mig är nog inte så intresserade av vad som händer i de andra distrikten. Tidningens utrymme och innehåll bör vara mer orienterat mot en större krets av läsare - och vara utvecklande för Corvette-hobbyn.

Jag tycker att det saknas en vision för klubbens och tidnings arbete. Jag tycker att klubbens och tidningens huvuduppgift skall vara att utveckla och förbilliga Corvette-hobbyn för både befintliga medlemmar och potentiellt nya medlemmar.

Jag tror att man gör detta bäst genom att Corvette Magasinet har större fokus på att kompetensutveckla medlemmarna - via reportage om enklare och svårare renoveringsjobb, stöd för att lösa/fixa större och mindre fel, redovisa medlemmars ombyggnadsprojekt, hur får jag ut mer av min Corvette och hur gör jag servicen själv etc. Själv får jag många samtal varje dag med frågor inom dessa områden från blivande/befintliga Corvetteägare och mina kunder - lägger nog säkert någon timme på detta varje dag. Det är kul att hjälpa dem, men det vore ännu enklare om man kunde hänvisa till något skrivet material inom området.

Genom att både kompetenshöja medlemmarna och visa på billiga och bra lösningar hjälper vi Corvetteägarna att få ut mer av sin hobby - och det tror jag är klubbens uppgift.

Robert
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Ingo »

Jag tycker att klubbens och tidningens huvuduppgift skall vara att utveckla och förbilliga Corvette-hobbyn för både befintliga medlemmar och potentiellt nya medlemmar.
Helt allvarligt visst står det något sådant i i stadgarna också "för att tillvarata och främja intresset,ägandet och användandet av denna bilmodell"
Jag tror att man gör detta bäst genom att Corvette Magasinet har större fokus på att kompetensutveckla medlemmarna - via reportage om enklare och svårare renoveringsjobb, stöd för att lösa/fixa större och mindre fel, redovisa medlemmars ombyggnadsprojekt, hur får jag ut mer av min Corvette och hur gör jag servicen själv etc. Själv får jag många samtal varje dag med frågor inom dessa områden från blivande/befintliga Corvetteägare och mina kunder - lägger nog säkert någon timme på detta varje dag. Det är kul att hjälpa dem, men det vore ännu enklare om man kunde hänvisa till något skrivet material inom området.
Precis att hela tiden prata om cadillac Sweden och att serva på märkesverkstad ,garantierär egentligen mot vad klubben står för från början.
Även om det när klubben bildades nog inte såldes drekt någon corvette genom GM,s egen återförsäljare,av den anledningen att det var för dyrt.
Genom att både kompetenshöja medlemmarna och visa på billiga och bra lösningar hjälper vi Corvetteägarna att få ut mer av sin hobby - och det tror jag är klubbens uppgift.

Robert
Ja visst är det så.
men nu är det ju inte bara folk mellan 20 och 30 som skaffar vetttar,utan många verkar gå in i hobbyn i äldre år och då blir det nya bilar genom generalagent,så det ska givetvis finnas kvar.
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Stingray »

Robert.... Skriv gärna att det är för mycket "fika-reportage" i det nya forumet "FÖRSLAG TILL CM" så att dom kan ta det till sig....

Skönt att se att du insåg att du hade vinklat ditt inledande till att bli lite för personligt....

Hoppas ALLA nu tänker till innan dom skriver om saker som kan förbättras så att det inte låter som personangrepp


/T
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jul 20, 2008 14:40
Ort: Vetlanda

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av GP »

Jag för ursäkta mig för mitt hårda uttalande i början av tråden.
Jag ville också framföra mitt tycke om innehållet i CM och ursäktar att jag kanske vinklade det dumt.

Sen om Strandbergs bil.
Även här så överdrev jag och vinklade det hela fel.
Det är ju en jättefin bil på alla punkter, men vad jag menar så finns det ju bilar med mer arbete nerlagt och som är mer värda ett pris.
Så vad man ska klaga på är ju då domarna.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
Båth
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 22
Blev medlem: sön feb 24, 2008 21:16
Ort: Särö

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Båth »

Tord: Äntligen kom någon till pudelns kärna. Bra sagt. Måste säga för min egen del att jag avundas det engagemang som dom aktiva i CCS lägger ner. Sen kan Janne Strandberg skriva hela CM om så vore. Jag har varken tid eller kompetens för att göra något bättre än han eller någon annan som skrivit något där. Och hade jag haft det så hade jag skickat in det med en förhoppning om publicering. Jag är för min egen del nöjd med att få en tidning i färg där det är fina bilder och reportage som jag antar är publicerade för att passa majoriteten i CCS.

// Peter Båth. C6Z06-07 :|
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 316
Blev medlem: tis mar 30, 2004 16:47
Ort: Stockholm

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Turbojet »

Jag har tackat för mig i detta forum för det snackats för mycket skit. Men vill gärna komma tillbaka om vi skall börja snacka Corvette problem igen.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av frisk »

Turbojet skrev:Jag har tackat för mig i detta forum för det snackats för mycket skit. Men vill gärna komma tillbaka om vi skall börja snacka Corvette problem igen.
Corvette-problem diskuteras för fullt men inte här. Det görs i nån av c1-c6-trådarna. Skit tycker inte jag alls det har diskuterats utan många har kommit med bra åsikter om hur klubben och forumet och CM kan bli bättre.

[censurerad av admin]

Ja ja... häng mig igen då 8)
-Absolut inte... funderade själv på att censurera men jag orkade inte censurera mig själv haha
Styrelsen
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: tor jan 08, 2009 20:38
Ort: Stockholm

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Styrelsen »

Styrelsen för Club Corvette Sweden och redaktören för klubbens tidning, CorvetteMagasinet, vill med detta framföra sitt fulla och fortsatta förtroende för Janne Strandberg i hans arbete för klubben och i redaktionen för CorvetteMagasinet.



Ingvar, ordf

Michael, v ordf

Anders, kassör

Britt, ledamot

Christer, ledamot

Kenneth H, ledamot

Ola, ledamot

Ulf, ledamot

Kenneth D , redaktör
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 589
Blev medlem: sön nov 05, 2006 19:24
Ort: Uppsala

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av Scania »

mmm skönt att det verkar få en lösning, ordet är fritt är ju rubriken på den här delen av forumet .
Så släpp det lite friare och censurera lite mindre annat än grova påhopp och dylikt men censurerande spär ju på alltihopa så en rikitg öppen debatt är ju det bästa för att undvika liknande saker. För skitpratet försvinner ju inte bara för att man tar bort inlägg på forumet.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 24, 2007 15:48
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: CorvetteMagasinet = "StrandbergsJournalen"

Inlägg av forsberg »

Scania skrev:mmm skönt att det verkar få en lösning, ordet är fritt är ju rubriken på den här delen av forumet .
Så släpp det lite friare och censurera lite mindre annat än grova påhopp och dylikt men censurerande spär ju på alltihopa så en rikitg öppen debatt är ju det bästa för att undvika liknande saker. För skitpratet försvinner ju inte bara för att man tar bort inlägg på forumet.
Så sant :idea:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Skriv svar