Servicemanual C5 Z06 2004

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
Andreas Voss
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 32
Blev medlem: tor jan 31, 2008 21:11
Ort: Mölndal
Kontakt:

Servicemanual C5 Z06 2004

Inlägg av Andreas Voss »

Hej!

Ska införskaffa en servicemanual till min Z06 -04. Det jag strävar efter är en GM original servicemanual. Jag vill absolut ha original, med sprängskisser, artikelnummer, diagnostik och rubbet.

Vet någon var man kan skaffa detta? Tittade hos Ecklers och Mid America. De verkade ha det jag letar efter. Men servicemanualen för -04 verkade "bara" vara en bok vilket kändes lite begränsat. Hade förväntat mig i alla fall två, eller tre, mer eller mindre "feta" böcker. Huruvida deras böcker är GM original framgick inte heller.

Tips mottages tacksamt!
MickeW
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 637
Blev medlem: tor sep 08, 2005 11:52
Ort: Grödinge
Kontakt:

Inlägg av MickeW »

Hej,

kolla på Ebay, där köpte jag mina orginal GM servicemanualer.

Eller kanske här http://forums.corvetteforum.com/c5-part ... wanted-53/

mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: Servicemanual C5 Z06 2004

Inlägg av Bobrob »

Andreas Voss skrev:Hej!

Ska införskaffa en servicemanual till min Z06 -04. Det jag strävar efter är en GM original servicemanual. Jag vill absolut ha original, med sprängskisser, artikelnummer, diagnostik och rubbet.

Vet någon var man kan skaffa detta? Tittade hos Ecklers och Mid America. De verkade ha det jag letar efter. Men servicemanualen för -04 verkade "bara" vara en bok vilket kändes lite begränsat. Hade förväntat mig i alla fall två, eller tre, mer eller mindre "feta" böcker. Huruvida deras böcker är GM original framgick inte heller.

Tips mottages tacksamt!
Vad jag vet så är alla GM Shop/Service Manuals på tre delar, cirka 1000 sidor per del för C5'orna. Jag tar hem dessa GM originalmanualer från http://www.corvettecentral.com - #115010 för 2004-manualen. De kostar $159,95 * min dollarfaktor, väger cirka 5 kg för tre delar. Innehåller allt du behöver veta - sprängskisser, demonterings och monteringsmetodik, felanalys/diagnostik, felkoder, teknisk funktionsbeskrivning, elcshema etc. Ett absolut måste för den som gör lite större jobb själv.

Robert
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Servicemanual C5 Z06 2004

Inlägg av vette.se »

Bobrob skrev:
Andreas Voss skrev:Hej!

Ska införskaffa en servicemanual till min Z06 -04. Det jag strävar efter är en GM original servicemanual. Jag vill absolut ha original, med sprängskisser, artikelnummer, diagnostik och rubbet.

Vet någon var man kan skaffa detta? Tittade hos Ecklers och Mid America. De verkade ha det jag letar efter. Men servicemanualen för -04 verkade "bara" vara en bok vilket kändes lite begränsat. Hade förväntat mig i alla fall två, eller tre, mer eller mindre "feta" böcker. Huruvida deras böcker är GM original framgick inte heller.

Tips mottages tacksamt!
Vad jag vet så är alla GM Shop/Service Manuals på tre delar, cirka 1000 sidor per del för C5'orna. Jag tar hem dessa GM originalmanualer från http://www.corvettecentral.com - #115010 för 2004-manualen. De kostar $159,95 * min dollarfaktor, väger cirka 5 kg för tre delar. Innehåller allt du behöver veta - sprängskisser, demonterings och monteringsmetodik, felanalys/diagnostik, felkoder, teknisk funktionsbeskrivning, elcshema etc. Ett absolut måste för den som gör lite större jobb själv.

Robert
De manualerna innehåller inte artikelnummer, du måste komplettera med deras service cd för att få sprängskisserna med alla artikelnummer.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar