Hej är ny på forumet men inte i klubben. Har en C5a cab -99 manuell som jag är sugen att montera cut-outs i. Nu är min fråga om det är någon här som gjort det o hur krångligt är det
Quanto1 skrev:Hej är ny på forumet men inte i klubben. Har en C5a cab -99 manuell som jag är sugen att montera cut-outs i. Nu är min fråga om det är någon här som gjort det o hur krångligt är det
Jag har installerat på C5 och C6, det är lite pyssel framförallt om du inte har möjlighet att svetsa. Vanligast är att montera dem bak, det går att ha dem fram också men det är lite trångt om du har originalkattar och du kan få problem med att det drar in avgaser i coupen.
Är oxå intresserad av pris för detta.... Har en c6a 2005.
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
2 kompletta ventiler med kablage och strömbrytare samt 2 y-pipor ligger på 4908kr (du hittar dem i webbutiken) vi erbjuder också ett komplett paket med den elektroniska styrenheten inkluderad för 5900Kr. Allt är fritt Stockholm - inget tillkommer.
Du har sett exempel på montering ovan men de går att sätta varsomhelst så länge det finns plats. Jag PMar om montering etc.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Jag har fått en del PM om montering, så jag skriver här det jag svarat: Vill du ha hjälp med montering ?
Observera att vi samarbetar med Ferrita för professionell montering av rostfria pipor och flänsar för ventilerna vilket ger överlägset högsta kvalite på material och svetsning - inga hemmabyggen som andra säljer utan allt är högklassigt rakt igenom.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Finns det någon här på forumet som har såna här? Klart intressant, mest orolig att det låter som en gammal camaro med hemmabyggt system.
Är det någon som har monterat på en c5 med automat, verkar vara lite trängre där med oljetråget?
Finns det någon här på forumet som har såna här? Klart intressant, mest orolig att det låter som en gammal camaro med hemmabyggt system.
Är det någon som har monterat på en c5 med automat, verkar vara lite trängre där med oljetråget?
Jo, Fidde,
jag har precis installerat QTP's Cutouts på min 2001 C5 Z06 Demobil - Det låter gott! Mer info kommer.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare www.VetteParts.se
Finns det någon här på forumet som har såna här? Klart intressant, mest orolig att det låter som en gammal camaro med hemmabyggt system.
Är det någon som har monterat på en c5 med automat, verkar vara lite trängre där med oljetråget?
Jo, Fidde,
jag har precis installerat QTP's Cutouts på min 2001 C5 Z06 Demobil - Det låter gott! Mer info kommer.
Skarpsynt! - nej, det sitter på min 2001 C5 Z06 med manuell låda.
Det är installerat - och det låter inte som en gammal raggarbil - utan ett vasst V8-muller och är steglöst ställbart 0-100%.
Hade lite bråttom att kommentera första delen av frågan och missade automaten. Som du ser är QTP-cutoutsen monterade horisontellt i stället för vertikalt som de flesta brukar göra. I och med detta blir det mycket mer plats ovanför men vet inte om det räcker för en automat. Är involverad i en installation på en C5 med automat och KOOKS Long Tube Headers - får återkomma om detta.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare www.VetteParts.se