Funderar på att ta bort min xrossfire insprutning.Hur mycket jobb är det med det
Funderar på att köra med förgasare.
Eller ska man satsa på ett nytt insprutnings system
Varför ta bort den? Skall du inte trimma och den går bra som den är finns det inget skäl att gå över till fugge. Bara mer soppaförbrukning och potentiella probs hos SBP om den nu inte är flyttgods.
Har själv dumpat CF sprutet men det är ju för att en ZZ383 skall lyftas i.
Går i samma tankar som du.Lite väl mesig effekt i bilen nu.Dock är det inte en flyttgods bil,inne bär det problem?
Tänkte kolla mig för innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra.
Har tagit bort mitt X-fire sprut o ersatt det med F-gasare. Om du har frågor så kan jag försöka hjälpa dig. Blev dock en helt annan bil med gasare än innan.
Har tagit bort mitt X-fire sprut o ersatt det med F-gasare. Om du har frågor så kan jag försöka hjälpa dig. Blev dock en helt annan bil med gasare än innan.
//Acko
När du säger en helt annan bil, var det positivt eller negativt visa oss lite inlevelse på vilket sätt blev det annorlunda
Har tagit bort mitt X-fire sprut o ersatt det med F-gasare. Om du har frågor så kan jag försöka hjälpa dig. Blev dock en helt annan bil med gasare än innan.
//Acko
När du säger en helt annan bil, var det positivt eller negativt visa oss lite inlevelse på vilket sätt blev det annorlunda
/Robie
Ok, lite mer inlevelse.... Med en stor tår tog jag o skruvade i sönder min älskade bil... Nä skämt åsido...Satte i en annan kam, bra mkt vassare än orginalet. Tog bort allt vad avgasrening heter o satte dit en edelbrock 750 med ett Rpm airgap insug. Spänningen var i topp när jag efter lite emailande med Stefan här på forumet skulle starta. Small igång direkt... Bilen blev nu rapp som en mc o jag trodde att jag tappat allt vad vrid heter. Men efter en runda utan huv o elsystem hängande åt alla håll kunde jag snabbt konstatera att så var inte fallet. Går som F*N om man jämför mot orginal. Nu väntar jag på att lämna in den till justering i bänk så allt blir som det skall. Alla mina avgasvärden säger att den går åt H-vete för fett (samt att jag såg det på soppamätaren). Hoppas jag hittar ett par hk till under bänkningen, vad tror ni? Hoppas detta var med lite mer inlevelse som du efterlyste Robbie
acko: Gjorde du ngt åt topparna för jag vill minnas att på mina 626 toppar var det inte mkt marginal för mer lyft (frigång styrning och coil bind) och väldigt slappa originalfjädrar?
M Nordin skrev:acko: Gjorde du ngt åt topparna för jag vill minnas att på mina 626 toppar var det inte mkt marginal för mer lyft (frigång styrning och coil bind) och väldigt slappa originalfjädrar?
MN
Bytade till styvare fjädrar o slipade in ventilerna samt bytade tätningar. Har kört ett antal mil med denna setup o inte märkt ngra problem (peppar,peppar ta i trä). Kommer att byta till alu toppar när ekonomin tillåter (läs frugan) . Är inte så hemma i detta med toppar så vad menar du med coilbind???