Orlando

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
HrLarsson
Nykomling
Nykomling

Orlando

Inlägg av HrLarsson »

avfärd från Köpenhamn 0900 imorgon :D synd $ blivit så kass, får väl hålla igen på burgarna. I vilket fall så är det toppen att komma iväg!!
CCS 2872
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Orlando

Inlägg av vett74 »

trevligt!
Lyfter till New york och LasVegas på söndag :D
Användarens profilbild
prask
Rookie
Rookie

Inlägg av prask »

Sitter pa hotellet, i ett svinkallt Saint Augustine (USA's alsta stad) i norra Florida, 5 grader+blast. Drar till Miami imorron, hoppas pa lite varme
HrLarsson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av HrLarsson »

idag är det riktigt glidarväder. cirka 26 och strålande sol. skall ta en tur till Ecklers nu. imorgon blir det universal studios sedan får vi se :D
CCS 2872
Robie
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Robie »

Låter härligt ;)
http://www.garaget.org/Robie88

Projektblogg på min Corvette!
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=9307

Big boys drive big toys! ;)
HrLarsson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av HrLarsson »

Usch vad 14 dagar går fort. Tillbaka till jobb imorgon igen. Att bila runt i Florida kan varmt rekomenderas! Jag har redan börjat planera för nästa tripp :D
CCS 2872
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

Kom hem igår efter en vecka i NewYork och Las vegas.....
hyffsat trött kan man ju säga,fyfan vilket ställe Vegas är alltså snacka om lekstuga :lol:
Användarens profilbild
Mange85
Rookie
Rookie

Inlägg av Mange85 »

och själv sitter/ligger man med influensa och mår skit. :|
Är det rena nöjjesresor ni åker på? Eller är det jobb inblandat :)
Corvette c4 ´94 6vxl
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

Min var en "arbetsresa" skulle se på lite grejer på en mässa i vegas,jag var på det i 1,5 timme ungefär :lol:
Sen var det fest igen 8)
HrLarsson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av HrLarsson »

För min del var det nöjes/reservdels resa. Har bara åkt till California sidan innan och ville se hur det var i Florida med.
CCS 2872
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

HrLarsson skrev:Usch vad 14 dagar går fort. Tillbaka till jobb imorgon igen. Att bila runt i Florida kan varmt rekomenderas! Jag har redan börjat planera för nästa tripp :D
Ska till Florida om ca2v åka runt mest på västkusten..men det får bli några dagar i Orlando åxo så de mindre i fam får testa Disneyparkerna bla...
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Är just nu i Los Angeles på ren nöjesresa och vädert är kanon :mrgreen: . Mycket bilträffar och swapmeets att åka på. Har även varit hos Chip Foose och kollat in hans verkstad. På måndag bär det av till San Fransisco då jag lovat att visa min grabb, som är med mig Alcatraz. Får se om jag hittar någon kul bil att ta med hem, men dollarn är ju lite hög just nu så det är inte lätt!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

Tar lite plats i denna traden igen nu..Varit i Orlando snart 1 v fint som tusan gott vader ,lite moln ibland men det skadar inte +en och annan regn skur som kyler ner..sett ett par fina c3 och en annan ny c6 annars inte direkt vanliga..universial studios och Island of adventure var coolt.. nu ska vi ut till vest kusten hade bra i svedala
Im back!
Corvette c6 han -05 såld
Mikael Jarl Laholm
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Nice car skrev:Tar lite plats i denna traden igen nu..Varit i Orlando snart 1 v fint som tusan gott vader ,lite moln ibland men det skadar inte +en och annan regn skur som kyler ner..sett ett par fina c3 och en annan ny c6 annars inte direkt vanliga..universial studios och Island of adventure var coolt.. nu ska vi ut till vest kusten hade bra i svedala
Jo orlando är nice,men fort Lauderdale var också ok
Ni åker väl förbi nasa på vägen ner? helt klart en oförglömlig upplevelse med alligatorer aldeles invid bilparkeringen och sedan raketträdgården och "garaget" för rymdfärjan..
Där kan vi snacka port.
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

Ingo skrev:
Nice car skrev:Tar lite plats i denna traden igen nu..Varit i Orlando snart 1 v fint som tusan gott vader ,lite moln ibland men det skadar inte +en och annan regn skur som kyler ner..sett ett par fina c3 och en annan ny c6 annars inte direkt vanliga..universial studios och Island of adventure var coolt.. nu ska vi ut till vest kusten hade bra i svedala
Jo orlando är nice,men fort Lauderdale var också ok
Ni åker väl förbi nasa på vägen ner? helt klart en oförglömlig upplevelse med alligatorer aldeles invid bilparkeringen och sedan raketträdgården och "garaget" för rymdfärjan..
Där kan vi snacka port.
jotack vi har varit der kikat med,,,rejela grejor mycket intressant och "gators" lite varstans imorgon gar Vanen till Clearwater beach 3 dagar ska bara ta det lugnt...
Im back!
Corvette c6 han -05 såld
Mikael Jarl Laholm
HrLarsson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av HrLarsson »

Nice car skrev:Tar lite plats i denna traden igen nu..

Detta är en "öppen" tråd för alla som kan ge lite tips och synpunkter om vad som är värt att kika på i Florida regionen.
Bara roligt att läsa om allas erfarenheter och upptäcksfärder. Själv har jag kommit på att jag missat massor så en ny tur
är på planeringsstadiet :D

Jag är inte nåt datorproffs så någon annan här kanske kan tipsa om enklaste sättet för alla att skicka upp sina Floridabilder
på ett ställe? En tråd är ju alltid roligare med bilder....
CCS 2872
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

Hej igen! NU er vi i clearwater Beach med stranden 5 m fran hotellet skitfint her med som namnet seger klart vatten :D blaser rejala vager i dag men det er bara skont,,jag har bilder som jag kan visa ner vi er hemma igen drojer iaf 2v men vi hors,,ha det bra folks i svedala kom forbi ett helt gang med vettar idag kul se c4,c5,c6 retligt jag hade kameran pa hotellet typiskt mig bye!!
Im back!
Corvette c6 han -05 såld
Mikael Jarl Laholm
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

efter 3 dagars hall igang pa fort myers beach jankarna firar "spring break" med den aran er vi nu ute pa the keys ska langst ut imorgon key west se Ernst H lya kanske eller ta en birra pa sloppy joe eller annu hellre den mindre som ligger brevid pa greene street glomt namnet nu..skitfint vader kristall klart vatten ,,dagarna gar fort hemfard fre..sag en trimmad c4 idag troligen kompressor for det bara rok till sa var den borta vid rod ljuset hihi..bye :D
Im back!
Corvette c6 han -05 såld
Mikael Jarl Laholm
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Nice car skrev:efter 3 dagars hall igang pa fort myers beach jankarna firar "spring break" med den aran er vi nu ute pa the keys ska langst ut imorgon key west se Ernst H lya kanske eller ta en birra pa sloppy joe eller annu hellre den mindre som ligger brevid pa greene street glomt namnet nu..skitfint vader kristall klart vatten ,,dagarna gar fort hemfard fre..sag en trimmad c4 idag troligen kompressor for det bara rok till sa var den borta vid rod ljuset hihi..bye :D
FAN VAD AVIS MAN BLIR :mrgreen:
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
sveson655
Nykomling
Nykomling

Inlägg av sveson655 »

Key West, Då måste du väl ta en sväng in i Everglades och ta en Air Boat tur. Kan rekommendera väg 41 och vi hittade dessutom en liten grusväg där vi kunde se många alligatorer, fåglar och fin natur.
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

sveson655 skrev:Key West, Då måste du väl ta en sväng in i Everglades och ta en Air Boat tur. Kan rekommendera väg 41 och vi hittade dessutom en liten grusväg där vi kunde se många alligatorer, fåglar och fin natur.
Hej!
joda vi motte captain Doug ute pa Everglades akte en rejal runda ca 1tim fick se blue grabs, Rangones(felstavat?) menar iaf tvattbjorn..satt en strokad 350 (till383)i den baten gick fint, ungarna tyckte det var som att vara pa universial :D Usch nu borjar man kanna att tiden rinner ivag,borja jobba nasta vecka kanns sa dar..enda fordelen att man ska ut lufta vetten nar man kommer hem..bye mvh Key largo inn resort
Im back!
Corvette c6 han -05 såld
Mikael Jarl Laholm
HrLarsson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av HrLarsson »

Lägger upp lite bilder. Andra kanske kan göra detsamma? Tyvärr så blev jag av med ett 4gb minneskort till kameran så hälften av mina bilder försvann.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Skulle skjutits upp när vi var där men blev försenad en vecka, synd.
Bild

Hard Rock Café var en upplevelse på senkvällen :-)
Bild

Bild

Bild

Bild

köpte sista natten med gänget på vhs för massor av år sedan, den slets ut. Nu har jag den på dvd :-)
Bild

Bild

Våran hyrbil, riktigt trevlig!
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Vill också ha en ....
Bild

Bild

Bild

motorbyte ........ riktigt fräsh vagn!
Bild

Bild

Bild

Sitter och planerar för nästa resa, blir troligtvis vid samma tidpunkt. Vi hade kalas väder hela tiden.
CCS 2872
Skriv svar