Någon som vet lämpligt tryck i däcken? 295/50/15
- susanna113
- Corvetteälskare
- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
Någon som vet lämpligt tryck i däcken? 295/50/15
295/50/15 bak och 265/50/15 fram
- susanna113
- Corvetteälskare
- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 222
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 15:32
- Ort: Stockholm
Jag vet inte vad det "ska" vara men jag kör med 2,4 kilo i bakdäcken och lite högre i fram eftersom det är mer vikt på framhjulen.
Har för mig att mina däcksdimensioner är 245/60/15.
Läste en del om detta på corvetteforum.com och de flesta kom fram till att 32 psi var lagom, vet dock inte vad det blir översatt i bar.
Har för mig att mina däcksdimensioner är 245/60/15.
Läste en del om detta på corvetteforum.com och de flesta kom fram till att 32 psi var lagom, vet dock inte vad det blir översatt i bar.
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 222
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 15:32
- Ort: Stockholm
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Tjena!
Har kört med 2,5 kilo i mina sedan 2000, nästan 1000 mil. Och föregående ägare har haft samma tryck sedan däcken var nya. Alla däck är jämt slitna, vilket tyder på rätt tryck (samt bra hjulinställning).
Har 295/50-15 samt 265/50-15.
Jag vägde min BB med full tank och det var inte mycket vikt som skiljde mellan fram och bak. Har för mej att förhållandet var 52%/48% (fram/bak)
Har kört med 2,5 kilo i mina sedan 2000, nästan 1000 mil. Och föregående ägare har haft samma tryck sedan däcken var nya. Alla däck är jämt slitna, vilket tyder på rätt tryck (samt bra hjulinställning).
Har 295/50-15 samt 265/50-15.
Christian Larsson skrev:lite högre i fram eftersom det är mer vikt på framhjulen.
Jag vägde min BB med full tank och det var inte mycket vikt som skiljde mellan fram och bak. Har för mej att förhållandet var 52%/48% (fram/bak)
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 222
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 15:32
- Ort: Stockholm
Intressant, då lär viktfördelningen vara ännu bättre med en smallblock i. Mitt påstående var enbart baserat på vad jag trodde så jag tar tillbaka det. Hade hört så mycket om att gamla corvetter var dåliga på bana pga dålig viktfördelning (och massor av andra saker).StingrayRacing skrev:Jag vägde min BB med full tank och det var inte mycket vikt som skiljde mellan fram och bak. Har för mej att förhållandet var 52%/48% (fram/bak)
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 222
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 15:32
- Ort: Stockholm
- susanna113
- Corvetteälskare
- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje