Felkod Mapsensor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Bredenberg
Nykomling
Nykomling

Felkod Mapsensor

Inlägg av Bredenberg »

Jag startade bilen idag och fick en felkod jag inte haft förut.
Det är 10 PCM P0107 HC och det ska enligt c5 forum vara MAP sensor circuit low voltage.

Mapsensorn sitter i bakkant på insuget om jag fattat det rätt och det har väl blivit nå krångel när jag bytte oljetrycksgivare.

Har ni haft det problemet?

Mvh Johan
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Felkod Mapsensor

Inlägg av vette.se »

Bredenberg skrev:Jag startade bilen idag och fick en felkod jag inte haft förut.
Det är 10 PCM P0107 HC och det ska enligt c5 forum vara MAP sensor circuit low voltage.

Mapsensorn sitter i bakkant på insuget om jag fattat det rätt och det har väl blivit nå krångel när jag bytte oljetrycksgivare.

Har ni haft det problemet?

Mvh Johan
Brukar bli det felet om kontakten inte sitter i, om du inte har alltför stora händer så gå det att få in handen/fingrarna bakom och känna efter. Sensorn sitter vinklad med anslutningskontakten mot passagerarsidan (baksidan av insuget)
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Bredenberg
Nykomling
Nykomling

Re: Felkod Mapsensor

Inlägg av Bredenberg »

Tack för hjälpen :D Kontaktstycket låg löst bakom insuget, var bara att sätta i å radera felkod :D
Skriv svar