ZR1 C6

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

ZR1 C6

Inlägg av bengtsson »

Jag undrar om någon vet om det blivit sålt någon ZR1 i Sverige eller Europa?
Vet att GM har reducerat antalet som dom tillverkar, det var dom uppgifterna jag fick hos en GM handlare i Los Angeles. Finns det inga sålda för Europa marknaden kanske det blir svårt att plocka in en från USA oxå... :?
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Re: ZR1 C6

Inlägg av COOLMACHINE »

Det brukar finnas ett tiotal till salu på ebay.com, så det är bara att slanta av så blir du ZR1 ägare på studs :D
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1056
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: ZR1 C6

Inlägg av Corinthian »

jag hörde en kille so sade att iaf en person har köpt en i sverige. tror han arbetade med corvetteklubben... kolla med dom, dom borde veta
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: ZR1 C6

Inlägg av Lars J »

Jag träffade Lars Mårde från Svenska bil i Stockholm på Le Mans i fjol och de hade de "sålt" (fått förbeställning) på strax under 10 bilar redan då. Vad jag hört senare så har någon klivit av sedan dess, men det har säkert kommit till några nya köpare också. I vart fall så är minst en av köparna medlem i Corvette cluben och han brukar vara på Mantorp när det är club race, så det skall bli spännande och se i år. :mrgreen:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

Re: ZR1 C6

Inlägg av bengtsson »

Ok, får försöka kolla upp det då. Vet oxå att europa fick tilldelning för ett år sedan, men vad jag hörde i USA så drog GM in många (alla?) ZR1 som skulle gå till europa. Dom bygger bara hälften så många som det var sagt från början. Och vad jag menar är, att finns dom inte i europa så är det nog svårt att ta in dom som eget bruk oxå..
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: ZR1 C6

Inlägg av Lars J »

Har bara GM certifierat de för europa så skall det gå att ta in en. :idea:
Det var ju just det, de inte gjorde med C5 Z06 vilket ställde till det en hel del för de som importerade dessa. En hel del av C5 Z06 som finns i sverige rullar med "coupépapper" eller liknande, men de finns också de som kommit igenom byråkratidjungeln och har rätta papper på sina bilar.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: ZR1 C6

Inlägg av Bobrob »

Var i Bowling Green den 3 april för besök på Corvette Museet och rundtur på Corvette Fabriken.

Fabriken hade varit stäng någon vecka och skulle vara stängd ytterligare två veckor till den 16:e april - vet inte om de startat upp den än.

Kollade med några välinformerade hos mina leverantörer, MEN de visste inte varför fabriken var stäng tre veckor på raken.

Kan knappast bero på för få beställningar, eftersom många har beställt men ännu inte fått leverans. Kanske beror det på GM's eventuellt planerade konkurs - inga pengar till underleverantörerna - då blir det inga bilar byggda!

Fick dock se en svart ZR1 i museet:

Bild
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ZR1 C6

Inlägg av vette.se »

Två ZR1or har kommit till Sverige, Göteborg närmare bestämt.
Club Corvette Magasinet tillsammans med oss på vette.se håller på att försöka få till ett par ZR1 reportage där det bla kommer finnas med en effektmätning för att se vad de verkliga siffrorna är.

Håll utkik efter mer info på vette.se och i Club Corvette Magasinet :D
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
bengtsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor dec 13, 2007 1:37
Ort: Lidköping

Re: ZR1 C6

Inlägg av bengtsson »

Det låter intressant :D Vet du när det kommer i Corvette magazinet då, eller hur långt fram i tiden det ligger?
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ZR1 C6

Inlägg av vette.se »

bengtsson skrev:Det låter intressant :D Vet du när det kommer i Corvette magazinet då, eller hur långt fram i tiden det ligger?
Vänta och se ..... inget kul om du redan vet när och vilket av reportagen som kommer i tidningen :D
andrec
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 41
Blev medlem: tis mar 03, 2009 5:29
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: ZR1 C6

Inlägg av andrec »

Om du är intresserad av att köpa en så börjar det komma fler o fler på mobile.de
Här är en europa-modell:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =111518358
/André
Göran Björn
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 42
Blev medlem: mån aug 15, 2005 12:55
Ort: Göran Björn 506

Re: ZR1 C6

Inlägg av Göran Björn »

Hej alla sugna, var ute och rattade en ny ZR1 i lördags så det finns iallafall en såld i Sverige.
Man vet ju aldrig om det dyker upp nån på någon av clubens racing träffar...
Skriv svar