Jag undrar hur ni gör när ni ska montera bort panelen som varvräknare och hastighetsmätare sitter i.
Tar ni bort övre instumentbrädan eller lossar ni på nåt sätt rattstången? Det blir jäkligt trångt om man inte tar bort nåt annat. Håller på att försöka få liv i min varvräknare men efter att jag bytt både filter och kretskort är den helt död
När jag tog bort panelen knäcktes huset till hastighetsmätaren så det var inga problem att få bort panelen med bara varvräknaren i men som sagt nu när panelen är komplett verkar det vara värre.
Jag tror att det lättaste är att släppa ner rattstången för att få lite mer plats att manövrera runt på.
Kanske räcker med att släppa på dom skruvarna som sitter i framkant på panelen och håller i rattstången.
Nja dom två bultarna ger bara några mm extra, klart man kan tvinga ner rattstången kanske nån cm men det känns sådär att vålda på det viset. Om man lossar dom två bultarna + hardykopplingen kan man då lägga ner rattstången längre?
Jag har precis haft bort hastighetmätaren och varvräknaren och lossade bara dom två övre som sitter i underkant på panelen trångt som satan men det funkar
Enklast är att lossa instrumentbrädan. Ta bort "handskfackspanelen" där under sitter 1 st skruv som håller panelen. Samt de som sitter i framkant instrumentbrädan. Tror du får ta bort A-stolpens "pads" ochså men de eju enkelt.
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Hej mätarställningen på min bil har lagt av, någon som har några tips om detta.
Om man kan renovera lr var man kan køpa nytt.
Fick inte 2a på bes lite konstigt tyckte jag hmm?
christucker skrev:Hej mätarställningen på min bil har lagt av, någon som har några tips om detta.
Om man kan renovera lr var man kan køpa nytt.
Fick inte 2a på bes lite konstigt tyckte jag hmm?
jag fick min renoverad av
Heikefelts mätartavlor & instrument
Jan-Erik Heikefelt
Badstrandsvägen 19
141 39 Huddinge
08-746 78 54
tripp och km mätaren blev till km.
Heikefelt renoverade min också, + ny skala då min var i miles + att han kalibrerade min varvräknare. Fick också välja om jag ville 0-ställa km-räknaren. Kan varmt rekommendera honom.
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
Nu när jag monterat tillbaka varvräknaren med nytt kretskort och satt dit ett eftermarknads filter visar varvräknaren 2000 varv när man slår på tändningen och sen uppåt när man startar.
Vad göra för att få ner den till 0 vid stillestånd?
Hej Mardigan. Har samma problem som du, men tyvärr inget svar att ge dig. Kretskortet skall vara bytt, men men.
Jag är dock lite nyfiken på vad dontomaso och christucker fick betala för sina renoveringar?
Har själv miles och km, dock väldigt svårt att se de små km markeringarna.
ok tack før tips.
Men vad går en renovering på, och vad kan en ny hastighetsmätare-milmätare.
Funderar på om de kanske kan vara billigare att skicka efter en ny från USA???
Varför ringer du inte Heikefeldt? Numret igen: 08-746 78 54.
Men jag betalade 1700 kr + frakt för service och konvertering till km. Förstklassigt jobb!!!! Ingen kan se att något är ändrat på mätartavlan. Kan aldrig i livet tänka mig att du kan handla något från USA som är billigare och värt att ha.