hjälp med sidepipes
-
- Nykomling
- Kontakt:
hjälp med sidepipes
Hejsan, efter att ha läst runt lite här i forumet så blir jag allt mer och mer sugen på att sätta på sidepipes, avad jag förstår så så ska hooker headers vara ett bra alternativ, men vad ska man köpa för att få det att passa direkt utan en massa krångel?
Finns det "Kompletta" paket som man kan betälla någonstans som är mer eller mindre "bara" att montera, 76:a automat har jag
Mvh Henrik
Finns det "Kompletta" paket som man kan betälla någonstans som är mer eller mindre "bara" att montera, 76:a automat har jag
Mvh Henrik
Stingray 76
Falkenberg
Falkenberg
Re: hjälp med sidepipes
Hej ! Om jag fick råda dig så köp sidepipes i rostfritt..då håller dom livet ut utan några rost missöden eller dyl. Finss att beställa från USA från; Ecklers/Paragon/Midamerica/Corvette central/ Om du ska be nån i Sverige ta hem åt dig så har du Hansen Racing ( dom kanske har hemma ), Persåkers speedshop. Jo det finns kompletta paket..säg bara vad du har så hjälper dom dig att få det rätta. Hoppas att det hjälpte , lycka till. // Tegman 

*****1970 CORVETTE STINGRAY 454*****
Hej hittade mina på Ebay, en firma i San Diego,han brukar ha annonser på ebay
Plazacomplex9197 Inc.
plazacomplex9197@yahoo.com
/Thomas
Plazacomplex9197 Inc.
/Thomas
75 Cupe´
09 Night Train
03 S60 T5
09 Night Train
03 S60 T5
-
- Corvetteälskare
De passar direkt "utan krångel" En komplett sats från Hooker innehåller grensrörspackningar, headersbultar, alternativt generatorfäste, skruvar och "gummibussningar" som du hänger rören i. 

-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Äre där hookers sidepipes? ser inte riktigt ut som så men dom va finaripley skrev:Hej hittade mina på Ebay, en firma i San Diego,han brukar ha annonser på ebay
Plazacomplex9197 Inc.
/Thomas

Utgånspriset var 480 dollar +250 dollar i frakt,när jag köpte dom stod dollarn i 5,90
blir ju "lite" dyrare idag, runt 5800:-
Extrem leverans betalade mån kväll hämtade dom på företagsleverans fre eftermiddag
blir ju "lite" dyrare idag, runt 5800:-
Extrem leverans betalade mån kväll hämtade dom på företagsleverans fre eftermiddag
75 Cupe´
09 Night Train
03 S60 T5
09 Night Train
03 S60 T5
-
- Nykomling
- Kontakt:
låter som om man skulle be något företag i sverige ta hem lite delar till en, vilka rekommenderar ni att man ska vända sig till?
Stingray 76
Falkenberg
Falkenberg
Varför inte beställa grejerna själv?henrikrimme skrev:låter som om man skulle be något företag i sverige ta hem lite delar till en, vilka rekommenderar ni att man ska vända sig till?

Kasta inte bäver i trähus.
-
- Nykomling
- Kontakt:
Peter skrev:Varför inte beställa grejerna själv?henrikrimme skrev:låter som om man skulle be något företag i sverige ta hem lite delar till en, vilka rekommenderar ni att man ska vända sig till?
för jag kommer med största sannolikhet beställa helt fel saker

Stingray 76
Falkenberg
Falkenberg
Om du har AC så måste fäste fixas till den också, jag trodde att jag beställde ett sånt men klickade fel och fick ett höger hängt generator fäste istället
fick bygga eget (Hooker pipor var det från summit via vetteparts.se). På summit.com så rekomenderar dom vad man kan tänkas behöva för att montera.
Ljud dämpare brukar inte följa med i kitten.

Ljud dämpare brukar inte följa med i kitten.
75:a Corvette
00:a Audi S8
00:a Audi S8
-
- Rookie
Jag köpte mina (rostfritt) från Ecklers, angav vår kod och de tom dubbelkollade att allt var korrekt (från international sales).
Det skickades med UPS och var här på några dagar. Perfekt passform, allt var med. Köpte även en "skyddsplåt" som var i glasfiber. Den fick jag lacka själv. Det är några år sedan men jag tror att det då kostade ca 8.000:- + lacken.
Mycket nöjd. Fint ljud.
Det skickades med UPS och var här på några dagar. Perfekt passform, allt var med. Köpte även en "skyddsplåt" som var i glasfiber. Den fick jag lacka själv. Det är några år sedan men jag tror att det då kostade ca 8.000:- + lacken.
Mycket nöjd. Fint ljud.
75 Cupe´
09 Night Train
03 S60 T5
09 Night Train
03 S60 T5