Övre delen instrument brädan !
Övre delen instrument brädan !
Har instrument bräde "toppen" helt lös..men hur får man ut den därifrån..framrutan vinklar ju innåt , och A-stolparna går ju inte precis att flytta på..brädan går ju direkt inta att böja heller. Jag ser att brädan är helt frigjord från nedre instrument brädan ..men hur drar/vinklar jag ut den ? Har googlat men hittar inget ..Väldigt tacksam för tips eller vart jag skulle kunna vända mig i cybervärlden för tipps. Det e en -70:a Ska byta högtalare därför ska den av + att jag vill se hur det ser ut därnere..dom fick ju dit den nån gång så av ska den väl också gå att få. Känner du att det blir för jobbigt att skriva slå mig en signal på 076-1633075 och fråga efter "Kaptenen"
// Tegman

*****1970 CORVETTE STINGRAY 454*****
Re: Övre delen instrument brädan !
Ta loss dom som sitter på varsin sida av framrutan, sen brukar det gå att dra ut intsrbrädan
/Thomas
/Thomas
75 Cupe´
09 Night Train
03 S60 T5
09 Night Train
03 S60 T5
Jo det hade jag gjort också..glömde bara att tilläga det. Det går inte att dra ut den för då tar framkant på brädan i A-stolparna.
Det är lite bökigt men det går att "trixa" ut den,den tål mer våld än du tror.
jag tog ur den för att lägga på en fräsch ovanpå (dash pad overlay) blev ganska tight att få dit den igen när den blivit lite tjockare.
Det är den bilen din kompis petter rattar nu för tiden.
jag tog ur den för att lägga på en fräsch ovanpå (dash pad overlay) blev ganska tight att få dit den igen när den blivit lite tjockare.
Det är den bilen din kompis petter rattar nu för tiden.
Jo jag fick lös den..med hårda tag. Nu antar jag att nya brädor är färska och relativt mjuka..min e stenhård..så det blev som jag befarade ett antal sprickor innan den kom ut. Antingen blir det en "overlay" eller så får man köpa en ny...men dom e ju inte billiga precis
Va det du som sålde "vetten" till Petter ? Vad har du för nån vette nu då ? Så det e en "Overlay" på Petters bräda då ? Måste ta en titt på den isånafall. // Tegman

Har tyvärr inte blivit någon ny "leksak",blir lite svårt när man inte har tillgång till ett vettigt garage
man får väl kanske börja med att köpa sig en kåk med garage (igen)
Ang.overlayen så passade den fint,men man får göra lite modifieringar(skära av lite på hörnen)på gamla brädan för att passformen ska bli 100,dock skulle jag rekommendera ett annat lim än det som medföljer.

Ang.overlayen så passade den fint,men man får göra lite modifieringar(skära av lite på hörnen)på gamla brädan för att passformen ska bli 100,dock skulle jag rekommendera ett annat lim än det som medföljer.