Brukar ni motortvätta er C5:a?
skulle verkligen behöva tvätta motorn, har ni något tips? vad ska man täcka för?
Hur brukar ni göra?
Motortvätta C5:a
-
- Corvettefantast
Re: Motortvätta C5:a
Själv tror jag att de flesta motorrum inte är konstruerade för att man ska spruta vatten i dom ovanifrån, utan jag använder tryckluft och en fuktig trasa om det behövs och det har fungerat bra. Så här https://forum.clubcorvette.se/viewto ... tv%C3%A4tt gör andra.
Lycka till
Lycka till

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Går utmärkt att motortvätta tänk bara på att inte använda högtryck utan avfetta och använd slang med rinnande vatten på kall motor. (högtrycken kan trycka in vatten där det inte ska vara) Undvik ställen med mycket elektronik typ säkringsdosa 

Senast redigerad av Nutte2 den fre jul 03, 2009 5:33, redigerad totalt 1 gånger.
"Blue Beast"
-
- Corvettefantast
jag fega ur, tog en blöt trasa å torka det mest synliga.
Brainstorm: Väldigt bra att kombinera med tryckluft som sagts innan
MVH Conan999
-
- Corvettefantast
har tyvär inte tillgång till tryckluftConan999 skrev:Brainstorm: Väldigt bra att kombinera med tryckluft som sagts innan

Brainstorm: Åk till en verkstad eller dylikt och fråga om du kan få låna slangen 5 min. Med luft kommer du åt längre ner och i trånga utrymmen. Dammet yr både här o där:)
MVH Conan999