Rostig VIN:nr skylt

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
VetteFreddan
Nykomling
Nykomling

Rostig VIN:nr skylt

Inlägg av VetteFreddan »

Hej allesammans!

Är ny här på forumet och även nybliven Corvette ägare. Har börjat pysslat med bilen och åtgärdat rätt mycket som ni bla. har haft uppe på forumet,nu väntar en stor kartong med delar i från Ecklers att bli monterade :)

Vet någon av er var fukten brukar komma ifrån för att få VIN skylten att bli rostig?,det är nästan alltid fuktigt där,har ställt in en "torrboll" i bilen och då blir det fuktfritt ett tag men är lika efter någon dag igen fast det inte regnar ute. Kylarvatten har jag uteslutet då det är på förarsidan och inte luktar så.

Corvette C4-87
Mvh Fredrik
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Rostig VIN:nr skylt

Inlägg av Vettemannen »

Hej!

Min skylt är oxå rostig.....varför blir dom det egentligen? Har en 86:a. Är liksom dig VetteFreddan ganska nybliven Vetteägare.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
jonce
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av jonce »

Hej! Jag har inget svar på era frågor men min skylt är också rostig det är en -86:a, kan det vara något med skyltmaterialet ? Mvh Jan
tjerk
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av tjerk »

Min är en 91, skylten är inte rostig, men eftersom det är en Corvette (alltid lite otät) och i och med att dom är över 20 år gammal är det inte otänkbart att det sitter fukt inneslutet i gummi listerna och bakom plast detaljerna.

Om ni inte har bytt gummi listerna, tryck in dom ganska hårt så förstår ni.

Skruva loss plast detaljerna som sitter runt framrutan på insidan och (kanske) häpna vad som sitter bakom dom.

Jag har aldrig skruvat loss mina (vill nog inte veta vad som finns där tror jag), det jag vet är att det kan läcka in där mellan gummit och plasten och från taket ner, glöm inte att det sitter en sån där "svamp" gummi list runt hela rutan, ja i stort sett alla lister är såna.
Användarens profilbild
VetteFreddan
Nykomling
Nykomling

Inlägg av VetteFreddan »

Ja det kan nog mycket väl vara så. Kommer att lämna in bilen på ett rutbyte och vara med och titta när framrutan är borttagen. Min lokala glasmästare sa att Betyltätningen som rutan sitter med blir att spricka med åren.Får ta med Autosoltuben och gnugga på skylten:)

Mvh Fredrik
Skriv svar