'Active Handling System Warming Up' !?!?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Rimstar
Nykomling
Nykomling

'Active Handling System Warming Up' !?!?

Inlägg av Rimstar »

Active Handling System Warming Up´ tänds efter att man kört ett par km,men den släcks inte.När man stängar av bilen släcks lampan,för att sen tändas igen när man kört ett på km till.Vad brukar det vara för fel då?

Har dessutom ett problem till med heads up,den verkar ha ramlat ner,syns om man sträcker på sig.

Johan
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: 'Active Handling System Warming Up' !?!?

Inlägg av vette.se »

Rimstar skrev:Active Handling System Warming Up´ tänds efter att man kört ett par km,men den släcks inte.När man stängar av bilen släcks lampan,för att sen tändas igen när man kört ett på km till.Vad brukar det vara för fel då?

Har dessutom ett problem till med heads up,den verkar ha ramlat ner,syns om man sträcker på sig.

Johan
Kolla vilka felkoder du har under 20-TCS, hur du gör för att kolla felkoder hittar du på http://www.c5forum.com/ayc/dtcdic.php

Angående heads-up displayen, det är inte så enkelt som att trycka på justeringsknapparna så du får en höjd som passar dig ?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Rimstar
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Rimstar »

Har inte hunnit kolla koderna än, men displayen rör sig bara i sidled.
Rimstar
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Rimstar »

Nu har jag kollat koderna...

706
1096
1064
1016

läste lite på forumet men blir inte riktigt klok på alla svar...hur vet man vad som man ska byta.verkar lite som om om får chansa lite?!

Tacksam för ett svar som går att tolka.

JOhan

vette.se skrev:
Rimstar skrev:Active Handling System Warming Up´ tänds efter att man kört ett par km,men den släcks inte.När man stängar av bilen släcks lampan,för att sen tändas igen när man kört ett på km till.Vad brukar det vara för fel då?

Johan
Kolla vilka felkoder du har under 20-TCS, hur du gör för att kolla felkoder hittar du på http://www.c5forum.com/ayc/dtcdic.php

Angående heads-up displayen, det är inte så enkelt som att trycka på justeringsknapparna så du får en höjd som passar dig ?
LTM
Nykomling
Nykomling

Inlägg av LTM »

Har exakt samma fel som dig Rimstar.

Vore väldigt intressant att få veta vad felet är :|
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Rimstar skrev:Nu har jag kollat koderna...

706
1096
1064
1016

läste lite på forumet men blir inte riktigt klok på alla svar...hur vet man vad som man ska byta.verkar lite som om om får chansa lite?!

Tacksam för ett svar som går att tolka.

JOhan
Vilken bostav var det före felkoden ? B,C,P eller U ?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
LTM
Nykomling
Nykomling

Inlägg av LTM »

Kollade precis mina felkoder, var inte samma felkoder som Rimstars :|

Har 40-BCM B0502 H, 40-BCM B0507 H, 40-BCM B2482. Om jag har förstått det rätt så behöver man inte bry som om dessa iaf.

Men sen har jag också 28-TCS C1283 H, = Excessive Time to Center Steering, bilen är ruggigt trögstyrd?

Men varje gång under färd efter 2-3 minuter så kommer "Active Handling System Warming Up" och symbolen lyser, släcks aldrig trots reset.

Har hört/läst mycket gott om dig anders, finns möjlighet att komma ut till dig?

/ LTM
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

LTM skrev:Kollade precis mina felkoder, var inte samma felkoder som Rimstars :|

Har 40-BCM B0502 H, 40-BCM B0507 H, 40-BCM B2482. Om jag har förstått det rätt så behöver man inte bry som om dessa iaf.

Men sen har jag också 28-TCS C1283 H, = Excessive Time to Center Steering, bilen är ruggigt trögstyrd?

Men varje gång under färd efter 2-3 minuter så kommer "Active Handling System Warming Up" och symbolen lyser, släcks aldrig trots reset.

Har hört/läst mycket gott om dig anders, finns möjlighet att komma ut till dig?

/ LTM
EBCM enheten kalibrerar sig själv med avseende på vad som är 'rakt fram' med hjälp av accelerometrarna när du kör fortare än 10km/h mer än 10 sekunder rakt fram.
Om den inte kan göra det pga att de visar på för stor avvikelse under 10 minuter i högre hastighet än 40km/h så sätter den felkoden.

Enliogt servicemanualen ska du börja med att säkerställa framvagninställningen, om den är ok ska man kontrollmäta matningsspänningarna till accelerometrarna samt dess utspänning, om det är ok är nästa steg att byta ABS enheten. Självklart ska man kolla alla kablar först så det inte är fukt i nån kontakt eller att något är avskavt.
Skriv svar