Prisbild ???

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Prisbild ???

Inlägg av Torsten »

Nån som har pejl på priserna på välskötta C4a.......rasar de som på andra bilar ????
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Prisbild ???

Inlägg av Scania »

Mankan ju kolla på blocket och ta ett snittpris så är man nog ganska nära, finns ju dom som vill ha 150 och mer men då kan man ju lika gärna köpa en C5:a så det är nog inte så troligt att dom får ut dom priserna.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
vettedream
Nykomling
Nykomling

Inlägg av vettedream »

Jag köpte en Vette i tisdags. Har tittat på en massa bilar innan jag hittade den rätta. Priset varieriar ju naturligtvis med skicket. Mycket skräp ute där...
En hel del unga grabbar som bara köpt en Vette för att vara frän och ragga brudar. Kört skiten ur dom på nolltid. Särskilt cabbarna var mkt slitna. Att en del har ekonomiska problem i år gör ju att priserna är lägre än normalt. De som är i riktigt bra skick har inte sjunkit speciellt mycket i år (letade bil redan förra året). Har sett -89 och äldre som är dyrare än -90 och nyare. Allt beroende på skick.
Som sagt Blocket är en bra referens. Kolla också på hur länge de varit till salu. Är de mer än en månad brukar det vara 10-15% prutmån har jag noterat.
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

vettedream skrev:Jag köpte en Vette i tisdags. Har tittat på en massa bilar innan jag hittade den rätta. Priset varieriar ju naturligtvis med skicket. Mycket skräp ute där...
En hel del unga grabbar som bara köpt en Vette för att vara frän och ragga brudar. Kört skiten ur dom på nolltid. Särskilt cabbarna var mkt slitna. Att en del har ekonomiska problem i år gör ju att priserna är lägre än normalt. De som är i riktigt bra skick har inte sjunkit speciellt mycket i år (letade bil redan förra året). Har sett -89 och äldre som är dyrare än -90 och nyare. Allt beroende på skick.
Som sagt Blocket är en bra referens. Kolla också på hur länge de varit till salu. Är de mer än en månad brukar det vara 10-15% prutmån har jag noterat.
Precis man börjar alltid läsa blocket annonser med sista sidan alltså dom som legat längst, jag prutade nästan 20 procent på min vette utan problem när jag köpte den.
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Porginal
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Porginal »

Scania skrev:Mankan ju kolla på blocket och ta ett snittpris så är man nog ganska nära, finns ju dom som vill ha 150 och mer men då kan man ju lika gärna köpa en C5:a så det är nog inte så troligt att dom får ut dom priserna.
Håller inte med dig där!

Jag betalar hellre 150 för en fin c4 än den c5 jag får för de pengarna (dessutom att gämföra en c4 och en c5 så en ju som att jämföra en volvo 240 och en 740 dvs finns garanterat folk som får bättre betalt för sina 240)

Jag gav 140 för min C4 cab och tyckte allt den var värd det, den var inte helt prickfri, men dock tillräckligt bra för att jag kunde tänka mig att lägga de pengarna. Nu 350mil senare så e jag grymt nöjd med bilen och nästa år kommer det att vara ännu roligare med de uppdateringarna som ska ske i vinter!
Corvette C4 Cab "Supercharged" 1995
Bmw 540 1993
Volvo 242 "bertoné" 1976
Medlemsnr 2887
vettedream
Nykomling
Nykomling

Inlägg av vettedream »

Så är det ju alltid, man får vad man betalar för. För mig var valet en taskig C3 (som egentligen var det jag ville ha) med mkt renoveringsbehov eller en fräsch C4. Pengarna jag hade räckte inte till en fräsch C3:a. Har redan ett objekt i garaget så jag ville ha en körbil och inte ett objekt till.
Hittade en fräsch C4 och betalade lite mer än andra LT1:or jag hittade på blocket men den var också finare än de andra.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

en sak att vara uppmärksam på är nyimporterade högmilare från usa.
Det är oftast sena C4,or,men också C5.
dom är hemtagna för att man påstår att nyare bilar är "bättre" än de tidiga C4.
mycket problem med sådana bilar,motorer,hjullager etc,föutom besiktningstjafs när nasarna bygger om bil efter bil med samma prylar ,så vid nästa besiktning går ingenting eftersom det är röda bakljus,gemensam park o blinklampa etc.
nasarna ser på prisbilden hur det ser ut på blocket etc,men deras bilar är inte värda nästan hälften av de som kommit hit som nya och hela tiden gått som hobbyfordon.
Bra c4,or verkar stå stilla och faller inte i usa heller(en anledning till att det är de senaste årsmodellerna som importeras)
Ny importerna har ofta också rätt torftig utrustning även om annonserna utlovar full utrustning..
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Porginal skrev:
Scania skrev:Mankan ju kolla på blocket och ta ett snittpris så är man nog ganska nära, finns ju dom som vill ha 150 och mer men då kan man ju lika gärna köpa en C5:a så det är nog inte så troligt att dom får ut dom priserna.
Håller inte med dig där!

Jag betalar hellre 150 för en fin c4 än den c5 jag får för de pengarna (dessutom att gämföra en c4 och en c5 så en ju som att jämföra en volvo 240 och en 740 dvs finns garanterat folk som får bättre betalt för sina 240)

Jag gav 140 för min C4 cab och tyckte allt den var värd det, den var inte helt prickfri, men dock tillräckligt bra för att jag kunde tänka mig att lägga de pengarna. Nu 350mil senare så e jag grymt nöjd med bilen och nästa år kommer det att vara ännu roligare med de uppdateringarna som ska ske i vinter!

Jojo så kan man ju se det men man kan som jag få en jäkligt fin C4:a för under 90tusen(gav 88500 för min) med all utrustning utom Fx3 då :wink: och manuellåda , något jag letade efter ett tag och jag är hel nöjd med min. En bil är ju int mer värd än marknaden är villig att betala oavsett skick vid en given tidpunkt.
Jag klandrar absolut inte dom som betalat mer för då tyckte dom ju att det var värt det och då är det ju frid och fröjd :)
Ville bara belysa svårigheten att säga vad en bil är värd exakt,
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
vettedream
Nykomling
Nykomling

Inlägg av vettedream »

Verkar som att priset hoppar upp lite grann från -90 då nya inredningen kom och sen lite till -91 då nya bakändan kom.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Tja,det är vad nasarna påstår,men givetvis borde nyare bilar vara dyrare.
men eftersom det är mest 91 och nyare som importeras så styr väl även tillgång och efterfrågan.
Bilar efter 91 såg ju "nyare" ut så många drogs väl till dom.
Men liksom med C,3 orna så finns det en botten och sedan så blir det skicket som avgör.
de som slängt bort orginalfälgarna kommer nog att ångra sig grövre än de som ersatte plåtfälgarna på C3orna med slotmags..
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Torsten skrev:Nån som har pejl på priserna på välskötta C4a.......rasar de som på andra bilar ????
Kom ihåg att både dollar & euro kursen gått upp. Och att det bli färre & färre välskötta ex. kvar.
Därför tror jag inte att de välskötta C4orna kommer att bli så mycket billigare.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Användarens profilbild
Mange85
Rookie
Rookie

Inlägg av Mange85 »

Gav 135k för min för ca 1 år sen. En manuell 94a som är importerad 96 från usa med 8100mil.. Är i ett väldigt bra skick och är mycket nöjd :wink:
Corvette c4 ´94 6vxl
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

mm ja verkar lite för bra för att vara sant, man skulle ju inte ha hjärta att köra en sån bil , tänk om det är regn och lite lerigt ute då skulle man ju gråta.
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Scania skrev:mm ja verkar lite för bra för att vara sant, man skulle ju inte ha hjärta att köra en sån bil , tänk om det är regn och lite lerigt ute då skulle man ju gråta.
Hoppas att den köps av någon som tänker som du.
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
Skriv svar