Effektljuddämpare??
Effektljuddämpare??
Har fått nys om ett begagnat effektsystem till min c6:a. Det är ett Borla tourings system, dom bakre delarna. Någon som har någon erfarenhet av detta system?? Bra ljud?? Har orginal nu och det börjar bli tråkigt..
Mvh Fredrik
Mvh Fredrik
-
- Corvetteälskare
Re: Effektljuddämpare??
Touring är ett av dom tystare systemen..dock låter det självklart mer än orginal.
Du ska nog inte räkna med någon effektvinst då det främst är grenrören som stryper.
Du ska nog inte räkna med någon effektvinst då det främst är grenrören som stryper.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
- Corinthian
- Corvettefanatiker
Jag har borla's touring slutsystem och är myket nöjd
Till skillnad mot stinger så är systemet hyfsat tyst under 2500rpm och har bara lite dov resonans i kupén. Vid fullgas ylar det dock på kanska bra men inte alls störande.
Slutsystemen ger som sagt inte så mycket effektvinst. Då är det bättre att satsa på headers, kat'ar och x-pipa.
Om du finns i sthlms-trakten kan du få provlyssna... eller om du ska ned till klubbmästerskapet på mantorp i helgen
Till skillnad mot stinger så är systemet hyfsat tyst under 2500rpm och har bara lite dov resonans i kupén. Vid fullgas ylar det dock på kanska bra men inte alls störande.
Slutsystemen ger som sagt inte så mycket effektvinst. Då är det bättre att satsa på headers, kat'ar och x-pipa.
Om du finns i sthlms-trakten kan du få provlyssna... eller om du ska ned till klubbmästerskapet på mantorp i helgen
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Nykomling
Borla Touring sägs låta snyggt ihop med Headers, X-Pipa och Racekattar.
Enbart slutburkarna är ganska tyst i jämförelse med andra system.
Enbart slutburkarna är ganska tyst i jämförelse med andra system.
Corvette C6 Z06
- Corinthian
- Corvettefanatiker
Jag har hela systemet, med LG Pro Long Tube headers, 32" långa 1.75" primärrör med 2st 3" högflödes race-kattar med 3" X-pipa & Borla Touring Slutdämpare...Andreas-Lkpg skrev:Borla Touring sägs låta snyggt ihop med Headers, X-Pipa och Racekattar.
Jag är väldigt nöjd med både ljud och gasrespons. Rekommenderas varmt!
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Kan bara hålla med Corinthian, låter alldeles underbart och gasresponsen är kanon!
Själv kör jag istället med Kooks Long Tube Headers 1 7/8" x 3" med racekattar och Borla Stinger II slutrör och dämpare! Lovely!

Själv kör jag istället med Kooks Long Tube Headers 1 7/8" x 3" med racekattar och Borla Stinger II slutrör och dämpare! Lovely!

Corinthian skrev:Jag har hela systemet, med LG Pro Long Tube headers, 32" långa 1.75" primärrör med 2st 3" högflödes race-kattar med 3" X-pipa & Borla Touring Slutdämpare...Andreas-Lkpg skrev:Borla Touring sägs låta snyggt ihop med Headers, X-Pipa och Racekattar.
Jag är väldigt nöjd med både ljud och gasrespons. Rekommenderas varmt!
-
- Nykomling
Du kan kolla på www.mamotorworks.com och söka på Borla så finns det en ljudfil med olika avgassystem av andra fabrikar som är graderade med siffror och färger på hur dom låter. Nu finns inte Borla med med ljud men siffrorna och färgerna stämmer nog in på det systemet som Du har tittat på.
-
- Nykomling
Aha, en till välljudande svart C6 i stan!
På min sitter numera American Racing Long Tube Headers, Racekattar, X-Pipa och Borla Stinger 2 Slutburkar!
På min sitter numera American Racing Long Tube Headers, Racekattar, X-Pipa och Borla Stinger 2 Slutburkar!

AH69 skrev:Kan bara hålla med Corinthian, låter alldeles underbart och gasresponsen är kanon!
Själv kör jag istället med Kooks Long Tube Headers 1 7/8" x 3" med racekattar och Borla Stinger II slutrör och dämpare! Lovely! :mrgreen
Corvette C6 Z06
Hehe... Nice!
Då har vi i princip samma system bara att jag har Kooks headers o x-pipa istället!
Och att din är svart oxå!
Det är ju nästan så vi måste ses!

Då har vi i princip samma system bara att jag har Kooks headers o x-pipa istället!

-
- Nykomling
Haha.. jaa, bilarna kanske borde få nosa på varann!AH69 skrev:Hehe... Nice!

Vart/hur ofta brukar du lufta bilen då?
Corvette C6 Z06