Bygga om Z06:a för besiktning...

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
JohnnySG
Nykomling
Nykomling

Bygga om Z06:a för besiktning...

Inlägg av JohnnySG »

Vänner,

Jag har en 2008 års Z06:a som jag fick hjälp att importera. Till registreringsbesiktningen hängdes det på temporära grejer (det vill säga sidoblinkers, parkeringsljus, strålkastarspolare och bakljus med blinkers) som lyftes av efteråt.

Första kontrollbesiktningen kommer första sent nästa år, men jag går i tankarna att sälja bilen och då kanske köparen föredrar en bil som går rakt igenom och som inte måste få grejer monterade temporärt.

Mina frågor är;

- Vad kan detta tänkas att kosta?
- Vem, företrädelsevis i Stockholmsområdet, gör detta?
- Kommer jag möjligtvis undan vissa av dessa sakerna, såsom spolare som eventuellt bara krävdes vid registreringsbesiktningen?

Bästa hälsningar,
J
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Bygga om Z06:a för besiktning...

Inlägg av Corinthian »

JohnnySG skrev: - Vad kan detta tänkas att kosta?
- Vem, företrädelsevis i Stockholmsområdet, gör detta?
- Kommer jag möjligtvis undan vissa av dessa sakerna, såsom spolare som eventuellt bara krävdes vid registreringsbesiktningen?
vette.se hade nyss ett helt konverteringsset på utförsäljning, men det låg inte kvar på hans hemsida så det kanske är sålt, ring o kolla vetja
den enda verkstaden jag könner till i sthlms-regionen är vette.se (anders rosvall) som ligger i arlanda stad, om man bortser från svenska bil och deras 1510:-/tim...

jag besiktigade min förra C6 utan strålkastarspolare, så jag tar för givet att min nuvarande går igenom utan det nästa år.
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Lars Jakobsson »

Våran gick igenom även den utan strålkastarspolning, med usa lysen bak och orginal parkeringsljus fram.

Känns som bortkastade pengar..
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Om besiktningsgubben vet vad han håller på med så måste allt finnas på bilen, dvs strålkastarspolning, parkeringsljus, sidoblinkers, europaglasen bak etc annars blir det en 2a och ombesiktning. Ofta vet de dock inte vad de håller på med och många klarar sig :)

Största kostnaden ligger i en godkänd strålkastarspolning som ligger omkring 8-9'kr
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar