Ni får gärna hålla några tummar för mig!

/Benny
Tack för att du tror att det blir bra med Vetten! Lycka till själv!!!!Leif Eriksson skrev:Hej. Jag tror att det blir bra efter verkstadsbesöket. Själv ska jag till Linköping på måndag för att byta startmotor. Den ligger på en bra stund efter start. Kortslutning eller celenoiden som inte släpper.
Leif
Lämnade den i går morse (måndag) klockan 7 och efter 2 timmar ringde dom och sa att dom inte visste vad felet var men att dom skulle leta vidare.......idag ytterliggare 14 arbetstimmar senare vet jag fortfarande inget....dom har inte ringt nån mer gång. Jag hör av mig här på forumet när jag vet!VetteFreddan skrev:Har verkstaden kommit fram till problemet med din tomgång?
Vore roligt att höra vad det var,då min vette fortfarande går som ett A-hole![]()
Mvh Fredrik
Tror inte att det varit dåliga avgasvärden, men ska försöka komma ihåg och kolla besiktningsprotokollen senare.Kjelle skrev:En trimkam borde ha gett dåliga avgasvärden på föregående besiktningar, typ HC och CO ligger högt.
Hur är det med avgasvärden, har du protokollen?
Om någon varit i motorn och bytt grejer så brukar det synas på skadade bultar och skruvar, ABA slangklämmor överallt m.m.
Kjelle C4/94
Ja det ska jag kolla upp! Tack!kuggen skrev:ställ motorn med mer förtändning så löser det problemet, 6 grd är det minsta du skall ha ABSOLUT.
Scanna av bilen? Du får förklara bättre för mig som inte är så väldigt insatt i Vettevärlden än!gta324 skrev:Eller behåll den på 6grader som den skall vara![]()
Se om du kan hitta någon i närheten som kan scanna av bilen, jag kan kika på loggfilen om du vill. Alltid en bra början vid felsökning sen är det inte säkert man ser exakt vad felet är...........
Alltid kul att ev lösa problem...........
Hur gör man när man scannar?mr fast skrev:Hej Jag kan Scanna av bilen,jag bor i Järna..
/Marcus
Jag hörde nån som sa att man bör ställa förtändningen med 1500 varv......hur funkar det? Är 12 grader okay att köra med? Blir det inte för varmt i motorn då den ändå går ganska varm i original?kuggen skrev:om det var mig du mena. mitt riktiga namn är niklas.
kör med 12 förtändning, allt annat var skit i min bil.
motorn la av etc. för er övriga 6 grd är verkligen LOW inställning på tändningen mao inte bra. för vissa kan det funka lite, beror lite på air/fuil system. man ska inte fega på detta men för mycket kan bli riktigt fel oxå på ett annat sätt.
/Niklas