Bensin från ena avgashalvan
Bensin från ena avgashalvan
Har fått ett problem med att det läcker bensin från den vänstra avgassystemhalvan. Verkar läcka ut strax innan slutdämparen. Vad kan detta bero på? Det verkar inte sluta, trots att bilen är avstängd sedan flera dygn tillbaka....
Jag ska dit och kolla upp detta ikväll eller imorgon, men tänkte att jag kunde få en liten heads up från någon som eventuellt varit med om samma dilemma?
Jag ska dit och kolla upp detta ikväll eller imorgon, men tänkte att jag kunde få en liten heads up från någon som eventuellt varit med om samma dilemma?
Re: Bensin från ena avgashalvan
Tyvärr, jag är 100 på att det är soppa....sotig soppa.Peter skrev:Det e inte Kondens då?
Av din beskrivning låter det som bensinen visar sig bak på bilen, innanför vä bakhjul kanske?wolv skrev:Har fått ett problem med att det läcker bensin från den vänstra avgassystemhalvan. Verkar läcka ut strax innan slutdämparen. Vad kan detta bero på? Det verkar inte sluta, trots att bilen är avstängd sedan flera dygn tillbaka....
Det kan vara så att du har en läckande tank.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Japp, det var som du sa, Ricky.
Fick bort reservhjulsbaljan och det kommer från ovanför den. Fattar inte vad det kan vara. Tanken är ju fräsch utan rost såvitt jag kan se. Måste vara någon slang/packning.
Fick bort reservhjulsbaljan och det kommer från ovanför den. Fattar inte vad det kan vara. Tanken är ju fräsch utan rost såvitt jag kan se. Måste vara någon slang/packning.
Har du möjligen tankat full tank så det är bensinen i tanken som expanderat när den värms upp och därmed trycks ut. Bensinen är ju ofta kall när den pumpas upp ur marken vid bensinstationen och expanderar när den värms upp.
Bosse
Bosse
Bosse
Tack för tipset, Bosse. Men jag har strax under halv tank, så det måste vara något annat.
Något bränslerör i närheten som är dåligt kanske?
1984 som blir mindre och mindre original.
På höger sida av tanken går matar och returröret från bränslepumpen. De avslutas mot tanken med 2st gummislangar. Är väl inte ovanligt att de torkar ut då avgassystemet ligger precis under. Mina var totalslut och det droppade bensin i flera dagar efter en åktur. Bytta nu. Tätt.
Det konstiga är att det läcker på vänster sida? Lutar bilen där den är parkerad så kanske det letar sig till vänster??
Kan iallafall vara värt att kolla.
Mvh: Smuggler
Det konstiga är att det läcker på vänster sida? Lutar bilen där den är parkerad så kanske det letar sig till vänster??
Kan iallafall vara värt att kolla.
Mvh: Smuggler
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
På min 73:a finns avluftningen på vänster sida av tanken.
Det går en ledning fram till motorrummet och
en ''kolkannister'' och vidare till insuget.
En del av avgasreningen i USA.
/Börje
Det går en ledning fram till motorrummet och
en ''kolkannister'' och vidare till insuget.
En del av avgasreningen i USA.
/Börje
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Mario Andretti
Mario Andretti
Det visade sig vara en läcka i själva tanken ändå 
Det läckte precis under den "balken" som håller upp främre delen av tanken. Den verkar vara lödd där förut och samma sak på motsvarande sida till höger. Fattar inte riktigt hur det blivit så eftersom tanken är så fräsch och fin i övrigt
Nu är frågan om jag ska få den fixad eller köpa en ny. Lutar åt det senare....hade varit fräscht med en ny ju
Jaja, jag har lite tid att fundera på detta. Nu kan jag ägna lite tid åt att skrämma liv i larmet då jag nu kommer åt kablaget när tanken är väck.

Det läckte precis under den "balken" som håller upp främre delen av tanken. Den verkar vara lödd där förut och samma sak på motsvarande sida till höger. Fattar inte riktigt hur det blivit så eftersom tanken är så fräsch och fin i övrigt

Nu är frågan om jag ska få den fixad eller köpa en ny. Lutar åt det senare....hade varit fräscht med en ny ju
Jaja, jag har lite tid att fundera på detta. Nu kan jag ägna lite tid åt att skrämma liv i larmet då jag nu kommer åt kablaget när tanken är väck.