Byte stolar
Byte stolar
Håller på att byta stolarna i min C5:a.
Har fått loss kolossalt tunga förarstolen men fan vad med el det satt under stolen.
Bl a finns det ju en bältespåminnare. Vad hände om jag struntar att koppla upp den? Kan man brygga på något sätt?
Martin
Har fått loss kolossalt tunga förarstolen men fan vad med el det satt under stolen.
Bl a finns det ju en bältespåminnare. Vad hände om jag struntar att koppla upp den? Kan man brygga på något sätt?
Martin
1994 Dodge Viper RT/10: 505 Hk/720 Nm
2000 Corvette C5 FCR: 400 Hk/550 Nm
ja jo båda originalstolarna ska ut - bilen är från början 40 kg lättare en en normal coupé.
Stolarna lattar en hel del, stereon ska ut, huven ska bytas till kolfiber, bladfjädrarna ska bort, a/c:n ska bort - målet är att få bort totalt 100 kg...
Stolarna lattar en hel del, stereon ska ut, huven ska bytas till kolfiber, bladfjädrarna ska bort, a/c:n ska bort - målet är att få bort totalt 100 kg...
1994 Dodge Viper RT/10: 505 Hk/720 Nm
Re: Byte stolar
Lyfter tråden, hur gjorde du med elen, bältespåminnare ?
Re: Byte stolar
Dom behövs inte bryggas, bara koppla ur.logarytm skrev:Lyfter tråden, hur gjorde du med elen, bältespåminnare ?
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Re:
Jag är inte så säker på att coilover blir lättare.Daviper skrev:bladfjädrarna ska bort
Särskilt inte om du räknar med att den även fungerar som krängningshämmare.
Du behöver alltså en betydligt stadigare krängningshämmare för att få samma egenskaper med coilover.
1984 som blir mindre och mindre original.
Re:
Hardbar och Pfadt har stolsfästen för C5/C6/Z06/ZR1 bilar som vi säljer. Vi har satt dem i många bilar så jag vet att de fungerar, de stolar vi använt är Recaro SPG, ProRacer och Sparco EVO, EVO2, EVO2+.Nutte2 skrev: har hört det är svår att få tag i som passar corvetten.
[edit]Glömde ... om du är lång så går det inte att använda glidskenor utan du måste montera stolen fast där den passar dig bäst. Jag hade Hardbarfästena i min bil som gör det möjligt att montera stolen så lågt att botten på stolen står på golvet, trots det hade jag bara 1cm till taket med hjälmen på (jag är 1.95).
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se