Ca 150 pers och 58 bilar fanns på plats, och vi hade över 26 bilar på Dyno'n under dagen! Sista bilen rullade av rullarna efter åtta, och då hade vi hållt på i nästan 11h. Vi hade även den stora ären att ha en en äkta Nascar bil på rullarna, det var min goda vän och kund som tog med sig en av hans Nascar bilar, ställde ut den och körde. Helt SJUKT ljud att höra den spinna på 7500rpm inne i verkstaden-
Nu till bilderna!
07:00 innan alla har kommit!

DJ:n och registreringsdisken

Visst, jag är verkligen ingen Nascar fan, men den här bilen kördes av Rusty Wallace när han vann hela serien 06 och är i precis samma skick och kondition som när den lämnade banan!
Då kan jag iallafall uppskatta att det är en liten bit av Amerikansk racinghistoria som står i min shop och ska strax köras på rullarna, det är INTE många som har haft den förmånen!!!

Inte mycket modern teknik kanske, men det är inte många motorer som orkar 500miles i 8500rpm utan att gå sönder

Vi byggde på min Camaro fram tills 03:00 natten innan invigningen, och fick till slut i kammen och topparna! Uppstart har gjorts och video med mappningen mm kommer i min projekttråd.

En annan god vän och kunds nya bil, Audi R8 V10! Vi har moddat hans Ford GT, Ford GT500, Ford Flex, Diesel pickis samt hans 997:a Turbo så nu är vi på honom att byta avgass på denna.

711rwhp dagligkörd Mustang Turbo

Den här böeb vi klar med dagen innan också, Whipple kompressor, chassi, bromsar mm mm mm. 700rwhp!

Ferrarin som vi bytte avgass. och grenrör på

Inte ofta man får pilla på en sådan här bil

Här en polares gammalmusse, det var den som var i videon till Timbalandlåten Scream som han gjorde. Sjuk finish på den!

Denna vann hk tävlingen under dagen, hela 751rwhp på macksoppa, dagligkörd till hans jobb (detektiv haha)

Jag kan inte sen BÖRJA förklara hur högt Nascarbilen lät, mina öron blöder fortfarande!
650rwhp vid 7400rpm, men kan dra ända upp till 9500rpm. Han valde att bara dra den till 7400 då motorn är ju nästan halva värdet av bilen som uppskattas till ca 1.5milj SEK.

Här är två korta filmer på den när den kördes (inte mina filmer). Min film från hela eventet kommer i veckan!
http://s888.photobucket.com/albums/ac84 ... orq024.flv
http://s888.photobucket.com/albums/ac84 ... orq025.flv
Stort track till Brillko och gänget som kom förbi också, riktigt kul verkligen! Tro't eller ej så hade vi nästan tolv Svenskar på plats som var på semester i FL

Tack för mig!
/Erik