Tire Pressure Sensors till andra fälgar än original
Tire Pressure Sensors till andra fälgar än original
Hej,
Undrar om det finns Tire Pressure Sensors att få tag på till andra fälgar än original. Jag har beställt 4 st S6 Grandeur fälgar (super star - Leon Hardiritt) från abbozzo.se och det är mkt osäkert om det är möjligt att montera nya original sensorer i dessa fälgar utan att ha sönder dom vid däckmontering.
Finns det någon som vet något eller är lite insatt i detta?
Tack på förhand.
/ Andreas
Undrar om det finns Tire Pressure Sensors att få tag på till andra fälgar än original. Jag har beställt 4 st S6 Grandeur fälgar (super star - Leon Hardiritt) från abbozzo.se och det är mkt osäkert om det är möjligt att montera nya original sensorer i dessa fälgar utan att ha sönder dom vid däckmontering.
Tack på förhand.
/ Andreas
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Re: Tire Pressure Sensors till andra fälgar än original
Varför skulle sensorerna gå sönder vid monteringen?xymonthra skrev:Hej,
Tack på förhand.
/ Andreas
- Corinthian
- Corvettefanatiker
jag flyttade mina sensorer utan problem vid fälgbyte.
tror du kan köpa nya sensorer både från tirerack.com och orange, tänk bara på att det är olika sensorer beroende på om du har US eller europa modell
tror du kan köpa nya sensorer både från tirerack.com och orange, tänk bara på att det är olika sensorer beroende på om du har US eller europa modell
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Skall inte vara något problem att flytta över eller montera nya sensorer. Anlita en däckverkstad som är van vid detta bara! Har även hört några som fått sätta sensorn med "spännband" i centrum av fälgen p.g.a platsbrist, skall funka detta med!
/Lars/
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Tack för svaret,Corinthian skrev:jag flyttade mina sensorer utan problem vid fälgbyte.
Ja jag känner till tirerack.com men inte orange. Att det är jätte viktigt med att det blir rätt sensorer med rätt frekvenser som är unika för min bil har jag också förstått när jag har pratat med Anders på vette.se. Däremot tycks det vara som så att i mitt fall kommer bakstycket (spolen + batteriet) på sensorn att stå rakt upp på insidan av de nya fälgarna, och blir då i princip oundvikligen halshuggen av däcket när det krängs på fälgen. Har sett att det skall finnas skydds adaptrar så att sensorerna inte tar skada vid däckmonteringen.
Masterworks skrev:Varför skulle sensorerna gå sönder vid monteringen?xymonthra skrev:Hej,
Tack på förhand.
/ Andreas
Det tycks vara som så att i mitt fall kommer bakstycket (spolen + batteriet) på sensorn att stå rakt upp på insidan av de nya fälgarna, och blir då i princip oundvikligen halshuggen av däcket när det krängs på fälgen. Har sett att det skall finnas skydds adaptrar så att sensorerna inte tar skada vid däckmonteringen. Har du några tips eller förslag på hur man monterar original sensorerna utan att skada dom? Det beror helt och hållet på hur hålet/insidan är utformad. Enligt super star som tillverkar fälgarna åt mig håller dom på att utveckla ett system/utformning på dessa fälgar så att man inte skadar sensorerna vid däckmontering, men i dagsläget kunde han inte svara på när. Så det blir en ren chansning vid däckmonteringen och det fungerar eller inte.
Hej,Lars J skrev:Skall inte vara något problem att flytta över eller montera nya sensorer. Anlita en däckverkstad som är van vid detta bara! Har även hört några som fått sätta sensorn med "spännband" i centrum av fälgen p.g.a platsbrist, skall funka detta med!
/Lars/
Okej. Det var ett positivt besked iaf

Om jag har fattat det rätt så tycks det vara som så att i mitt fall kommer bakstycket (spolen + batteriet) på sensorn att stå rakt upp på insidan av de nya fälgarna, och blir då i princip oundvikligen halshuggen av däcket när det krängs på fälgen. Har sett att det skall finnas skydds adaptrar så att sensorerna inte tar skada vid däckmonteringen.
Det där med spännband låter intressant. Hur har man använt sig utav det? Hur och/eller var har man spännt fast spolen så att säga? Har man bänt ned sensorn så att den inte har varit i vägen för däcket vid monteringen eller? Känner du till någon eller några däckverkstäder som verkligen har erfarenhet av att montera sensorer?
Tack för svaret.
Mvh / Andreas
Problemet är känt och lösningar finns.
Se t ex http://www.forgeline.com/products/acces ... acket.html eller http://www.vetteweb.com/tech/vemp_0906_ ... index.html
Se t ex http://www.forgeline.com/products/acces ... acket.html eller http://www.vetteweb.com/tech/vemp_0906_ ... index.html
- Bilagor
-
- product_photo-xlarge_image-113.jpg (142.42 KiB) Visad 5735 gånger
-
- product_photo-xlarge_image-112.jpg (151.84 KiB) Visad 5736 gånger
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Borde inte vara nått problem om det ser ut som på bild 1 bara man e lite försiktig!
Tusen tack för alla tips och all information.62an skrev:Problemet är känt och lösningar finns.
Mvh / Andreas
Japp. Tack för all information.Masterworks skrev:Borde inte vara nått problem om det ser ut som på bild 1 bara man e lite försiktig!
Mvh / Andreas
- Corinthian
- Corvettefanatiker
du kan ju alltid lägga alla 4 i en trycksatt burk... eller köra utan.. efter ett litet tag slutar det plinga i färddatorn
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
62an skrev:Problemet är känt och lösningar finns.
Hej igen,
Fälgarna jag väntar på heter super star (Leon Hardiritt) och du kan klicka på länken nedan för att se hur dom ser ut.
http://www.abbozzo.se/html-sider/bildesider/ab-S06.html
Idag fick jag detta svaret från Scott Main på Forgeline. Har något tips? Läs nedan.
Hello,
The Forgeline TPMS bracket will not fit into your wheels.
Unfortunately I do not have anything that will work for you.
Your credit card has not been charged for the transaction.
Sorry I was unable to assist you.
Best regards,
Scott Main
Forgeline Motorsports
800-886-0093
ext. 308
Fax 937-643-0070
smain@forgeline.com
Supplier to the
2008 Grand Am Rolex Series GT Champion