stingray
- susanna113
- Corvetteälskare
stingray
hej, undrar vad ordet betyder samt vilka årsmodeller som ingår under namnet
-
- Corvetteälskare
Det här är en stingray:

När det gäller årsmodellerna var det väl så att andra generationen (C2) hette Sting Ray (särskrivet) och den tredje generationen hette Stingray (ihopskrivet) fram tills 76 eller 77 då stingraymärket försvann och ersattes med flaggor på framskärmarna.
Antagligen har jag fel men det är så där jag uppfattat det!

När det gäller årsmodellerna var det väl så att andra generationen (C2) hette Sting Ray (särskrivet) och den tredje generationen hette Stingray (ihopskrivet) fram tills 76 eller 77 då stingraymärket försvann och ersattes med flaggor på framskärmarna.
Antagligen har jag fel men det är så där jag uppfattat det!
Ordet betydde Stingrocka, som på bilden och de modellerna som fanns som Stingray var 63-67 STING RAY samt 69-76 STINGRAY...
Observera att INTE 68 var en stingray utan den återkom 69.
Under den här tidsperioden så var det populärt i USA att döpa bilarna efter diverse objekt som var antingen kraftfulla, farliga eller lite svåråtkomliga så där..... MUSTANG, BARRACUDA, COBRA m.fl Lite coolt tycker jag
/Tommy
Observera att INTE 68 var en stingray utan den återkom 69.
Under den här tidsperioden så var det populärt i USA att döpa bilarna efter diverse objekt som var antingen kraftfulla, farliga eller lite svåråtkomliga så där..... MUSTANG, BARRACUDA, COBRA m.fl Lite coolt tycker jag
/Tommy
- susanna113
- Corvetteälskare
- Fredriksson
- Corvettefantast
precis... det skulle ju bli en Maco shark från början.... men så brutal blev ju inte formen.... så det får ju duga att den blev en snäll "haj" i stället........... med brutala muskler..Janne skrev:Det är ju absolut C2 som man tänker på om man jämför formen med en stingrocka, våra C3:or är ju Sharks.
"Janne 289"

Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68