Egentligen så var det en 2010 GT500 som lockade mest, men så fort jag provkörde denna och deala till mig ett bra pris så vart jag såld. Sen så öppnar den även nya dörrar för oss då våran största kundklientel är Mustangägare, och vi vill nå ut till en bredare marknad. Det finns ingen i Florida som har byggt en 2010 Camaro ännu, så det är ju stort.
Lite spec om bilen:
2010 Camaro SS/RS
6.2L V8
425hp/550nm
6-växlad manuellåda (vad annars)
Bluetooth, Onstar, 50G hårddisk, analog och digital ingång, Satellit Radio (världens BÄSTA uppfinning f.ö.), ambient lighting och allt annat skoj som inte brukar finnas i USAbilar

Lite bilder! Dessa är snabbt tagna nu kl 06:45 på morgonen, så det kommer bättre bilder sen och under projektets gång.
Min säljare och en mycket lycklig jag. Det är en helt galen känsla att få köpa en fabriksny bil med 14km på mätaren!

Även Helena får vara med!

Precis anlänt till jobbet! Det var nog den roligaste resan till jobbet hittils

Brembobromsar runt om

Den ser arg ut!

Ett mycket trevligt "kontor" att sitta på

Redan på dynon efter 8mil på mätaren

Inte illa för en originalbil, men mera kommer!

Listan med planer på bilen är lååååång. Men den ska vara klar till våran Grand Opening som jag skrev om i min andra tråd, 7:e Nov. Då ska den visas upp! Chassi, större bromsar, toning runt om (tack Florida för att ni inte har någon allmän besiktning) HRE fälgar, lack, inredning och sist men inte minst TURBO'S. Det blir ett custom twin turbokit som vi håller på att skissa på. Hela projektet kommer dokumenteras, alla dynokörningar mm kommer redovisas (en ny pull efter varje mod, avgassystem, CAI, tune mm m).
/Erik