TRIMMAT
TRIMMAT
Hej! Har portade toppar från c5 01 som även är planade 0.6mm +Thunderracing kamaxel Headers xpipa Twinflow. men på rototesten på mantorp 2008 blev det bara 312rwhp och 436nm .Kan det stämma? killen som var efter mig hade en original c5 och fick 256rwhp låter lite dåligt c5 00 aut MVH Jonzzon
Re: TRIMMAT
Har hört att det är ca 270rwhp original på en C5 manuel. så kanske lite lägre på en automatare.
Jag fick ut 349rwhp o 490nm på min -99 med ls2 toppar, GM ls Hot Cam (ganska snäll kam) o ls6 insug..
Jag fick ut 349rwhp o 490nm på min -99 med ls2 toppar, GM ls Hot Cam (ganska snäll kam) o ls6 insug..
Re: TRIMMAT
- Portade toppar: Fabrikat/modell/företag som gjort det ?
- Vem har mappat bilen? Man kan göra precis hur mkt fel som helt med mappningen.
- Vem har mappat bilen? Man kan göra precis hur mkt fel som helt med mappningen.
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Re: TRIMMAT
Anders på vette.se har mappat bilen .Topparna köpte jag beg fd cabmannens bra skick enl anders .Men har ett hc värde som är enormt 999 max på bes kanske är det som spökar. Annars går bilen canon.3,73 i bak.Mvh Jonzzon
Re: TRIMMAT
Om jag inte missminner mig så körde Cabmannen 12,56 på Mantorp med de topparna och kammen, och det är inte dåligt! Topparan skall vara portade av en kille som vet vad han sysslar med. Jag köpte grejerna av Cabmannen, men innan jag hade fått i de i min C5:a så fick jag hjärnsläpp och beställde en ny C6 Z06 så grejerna såldes vidare!
Nästan 60 bakhjulshästar extra är väl inte så illa med tanke på att det är en "vettig" kam som gör att bilen är lättkörd.
/Lars/
Nästan 60 bakhjulshästar extra är väl inte så illa med tanke på att det är en "vettig" kam som gör att bilen är lättkörd.
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Re: TRIMMAT
Fragan ar vad din kam har for spec ?jonzzon skrev:Anders på vette.se har mappat bilen .Topparna köpte jag beg fd cabmannens bra skick enl anders .Men har ett hc värde som är enormt 999 max på bes kanske är det som spökar. Annars går bilen canon.3,73 i bak.Mvh Jonzzon
Vassare an 224/224 114LSA ar problematiskt med besiktning men med tanke pa den effektokning du har med din uppsattning sa lar den vara betydligt vassare.
Jag kommer inte ihag om du manuell eller automat men pa manuella bilar staller man upp tomgangen rejalt for att fa den att ga lite lugnare vilket tar ner HC ganska rejalt men formodligen inte till besiktningsnivaer med den kammen, sitter inte till nu sa jag kan checka din mapp.
Vi har en del bilar som ligger lite over gransen som vi har en E85 mapp till och kors alltsa pa E85/E85 mapp enbart for besiktning.
Ett litet tips kan vara att checka sa dina kattar ar ok med tanke pa det extrema HC vardet. Jag har 999 pa min bil (dvs mataren har bottnat

Sorry no swedish on this computer

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: TRIMMAT
Som referens kan jag säga att jag hade 303 (310) korrigerade hk på min gamla -98 med nästan 14000 mil på mätaren med filter,chip,korta headers+avgas på Anders Rototest.
Re: TRIMMAT
Min kam 224/224 lyft 563/563,114 LSA JAG KANSKE MÅSTE BYTA KAM FÖR ATT FÅ NER HC VÄRDET MAX PÅ BES 999 ?
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Re: TRIMMAT
Det låter konstigt.Den cammen skall du klara besiktningen med.Det finns dom som har värre cammar och klarar besiktningen med lite finjusteringar innan.Jag har värre cam en dig och har 250-350i hc och det tycker jag är lite högt för min cam..Men det får jag ner igenom att höja tomgången innan besiktning.Då blir alla värden ok.Har du manuell låda kan du prova med att höja tomgången max innan du besiktar.Detta går dock inte med automat.999 låter uppåt väggarna för den cammen.Det måste ha med flera faktorer att göra. kenta C5 Z06 2004 (479hp) (406rwhp/510rwnm rototest svep metoden)
Re: TRIMMAT
ska kolla med anders på vette.se det kan ju vara kattarna som spökar eller något annat läckage.
Re: TRIMMAT
Ta ur alla tändstiften (kom ihåg vilket som satt var) och ta ett kort o posta här - kanske den inte gått ok på alla cylindrar ?jonzzon skrev:ska kolla med anders på vette.se det kan ju vara kattarna som spökar eller något annat läckage.
Gör också ett komptest på alla cylindrar, du kan låna mätare av mig eller också köper du en för ett par hundra på Swedol ell. liknande.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se