Hei jeg er fra Norge, men har et problem som kanskje dere kan svare meg på.
85'an har ikke særlig bra bremser som original. Jeg har skiftet bremse pads og rotors og har funnet Hawk HPS som til nå har vært de beste, men har sett at Hawk har også HP plus som skal være bedre.
Har noen erfaring med forskjellen i prestanda for disse to pads. Jeg vet at HP plus har mer støy (squeeks) og mer bromsstøv.
Har oppdatert bromsslanger til braided stainless. det ser ut som om bromsforsterkeren er i orden og alt ser bra ut men det er ikke bremser til en high performance bil.
Vil være taknemlig for svar
Jan-Erik
Bromsar på C-4 1985, z-51, 4+3
Re: Bromsar på C-4 1985, z-51, 4+3
Håller med dig om att bromsarna på 85an är riktigt usla. Har inte brytt mig om att testa olika belägg...Tänkte nu erkänna varför
, jag är nog den sista i sverige (och kanske i världen) som fortfarande kör med asbestbelägg, och inte ens det hjälper för att få bett eller motverka fading.
Undrar om det finns någon annan en joby som har riktigt riktiga bromsar på en C4a??

Undrar om det finns någon annan en joby som har riktigt riktiga bromsar på en C4a??
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Hei igjen.
Bremsene har blitt mycket betre enn som den var som stock. Fading har jeg ikke hatt for jeg bruker Castrol SRF bromsvæske. Den er vanvittig god og tåler mycket !!! varme. Med Hawk bremsene jeg har nå (HPS belegg )tåler de mycket varme. Men det jeg har hørt er at HP plus skal være mycket betre med betre initialbite og even betre varme. Men det koster og før jeg kjøper ville jeg gjerne høre om det er noen som vet om det er verdt å skifte..
Bremsene har blitt mycket betre enn som den var som stock. Fading har jeg ikke hatt for jeg bruker Castrol SRF bromsvæske. Den er vanvittig god og tåler mycket !!! varme. Med Hawk bremsene jeg har nå (HPS belegg )tåler de mycket varme. Men det jeg har hørt er at HP plus skal være mycket betre med betre initialbite og even betre varme. Men det koster og før jeg kjøper ville jeg gjerne høre om det er noen som vet om det er verdt å skifte..
en av orsakerna till detta är den inbyggda reduceringsventilen i m/c. Byt ut till en utan så blir det ett steg i rätt riktning.
Hei Takk for svar.
Men jeg vet ikke hva reduksjonsventil i M/C er for noe og hvor er den. Er det MAster Cylinder eller Masterpumpe du mener??
Det er en bias fjederfor å styretrykket på de bakre bremsene. Er det den du mener? Eller er det en ventil som styrer trykket for alle bremsene på bilen? Har ikke sett at det er en slik reduksjons ventil.
Vil sette pris på hva dette er for noe.
Jan-Erik
Men jeg vet ikke hva reduksjonsventil i M/C er for noe og hvor er den. Er det MAster Cylinder eller Masterpumpe du mener??
Det er en bias fjederfor å styretrykket på de bakre bremsene. Er det den du mener? Eller er det en ventil som styrer trykket for alle bremsene på bilen? Har ikke sett at det er en slik reduksjons ventil.
Vil sette pris på hva dette er for noe.
Jan-Erik
ja, bias fjädern i M/C eller bara M/C. det finns firmor som säljer "bättre" fjädrar av just anledningen att många upplever de problem du har. Men jag har inte upplevt att de gör så speciellt mycket. av vad jag upplevt så är det troligtvis bättre att fimpa orginal M/C o sätt dit nåt annat utan Bias (intern reduceringsventil) o montera hellre en ställbar på bakkretsen (som man kan köra fullt öppen alt. strypt om man nu skulle få för mycket tryck bak. kör med nyare camaro (obs M11 nipplar köps smidigast från skroten) med lite pill får man dit en sådan på orginal servot. samt att du får köra med separat/extern split för frambromsarna.