Hur mår forumet?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Hur mår forumet?

Inlägg av Chrillothekid »

Vad händer här? Börjar få lite "hemlängtan" hit faktiskt. Så många år som man härjade här och så många nya vänner man träffat genom klubben, forumet. Blir lite ledsen på hur man hanterar forumet. Det finns ju så sjukt mycket man kan göra för att öka aktiviteten. Ett forum utan aktivitet är ju ett dött forum. Ett dött forum fungerar inte, inte bra iaf. Vad säger styrelsen? Vad säger Administratören? Vad säger medlemmarna om aktiviteten och hur det här forumet sköts? Jag misstänker att alla arbetar ideellt här och jag tror de flesta har lagt ner massa dyrbar egentid. Jag vill inte föringa någons insatts men det kanske e bra att veta när man ska ställa sin plats till förfogande och inte sitta på någon titel för skrytsamhetens skull. Vi var några som påpekade lite brister och fel för nått/några årsedan men man valde att inte hörsamma utan istället blev det värre som jag ser det. Någon mer som håller med mig? Hur gör vi/ni för att vända trenden?

Det finns ju många eldsjälar där ute men man kanske ska hälla på dessa lite bensin istället för vatten! :wink:
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: Hur mår forumet?

Inlägg av Masterworks »

Kan bara hålla med, detta forumet är bland dom tråkigaste jag hängt på sen det vart sensur,
men som du skriver så finns det guldkorn som man inte vill missa!

Tror att spiken i kistan var när trådarna redigerades av moderatorer.

Att skapa en forumdel som "Ordet är fritt" är guld, där får man in dom som
blajjar och skojar fast många av dom kan rycka in och skriva seriöst och kunnigt,
men då måste ordet vara fritt oxå.

Forumet "lever" när det finns gott om folk inloggade, det får man inte om folk endast loggar in
för att läsa om hur man byter olja och tändstift.
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Ja,det e kanske inte en så dum ide.
Ere någon som vill ha min tjänst så ere bara att skicka ett PM. Jag har annat att göra på kvällarna.
Kasta inte bäver i trähus.
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Annat än vad Peter? Vad är dina arbetsuppgifter? Du har ju, efter vad jag förstått, inga befogenheter? Dom släpper väl inte Tommy på. Och eftersom han inte är här så fungerar det ju inte bra. Men om du vill göra nått produktivt för forumet så kan du ju se till att smilisarna kommer tillbaka. Fixa till så jag kan logga in på mitt konto igen... Ta bort onödiga regler som hindrar folk från att vara aktiva här. Se till att du som representerar forumet gör lite för att få upp aktiviteten här istället för att jobba i det tysta. Och är det så som du sa... att du inte har tid eftersom du har bättre saker för dig... då e de la jävligt smart att säga det så någon annan kan ta över? :roll:
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Peter skrev:Ja,det e kanske inte en så dum ide.
Ere någon som vill ha min tjänst så ere bara att skicka ett PM. Jag har annat att göra på kvällarna.
Lite av detta som får forumet att suga, "Jag har annat att göra på kvällarna."
Varför har du denna roll då, som moderator?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

frisken som forumpolis?? :D

Vi kan ju räkna hur många av förslagen som dykt upp här som det blivit något av.
https://forum.clubcorvette.se/viewforum.php?f=27
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Jag har varit påväg härifrån ett tag nu men har liksom inte orkat ta tag i det hela. Så om någon känner sig manad att ta på sig Moderatorrocken så skicka ett PM till mig eller Tommy så ska vi lösa det här till det bättre.
Sen tror ja att det kan vara bra att rotera lite personal ibland för att få fram nya friska ideer och en ny lust att föra forumet framåt(eller bakåt beroende på vem du frågar;) ).
Kasta inte bäver i trähus.
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Jag är relativt ny här och har ingen aning om hur bra eller dåligt forumet var förr men visst fattas det fart här.

I stort sett ALLA inlägg handlar om punkt-problem med bilar, "jag har en sån här moj, -varför funkar inte den" osv..

Personligen så efterlyser jag mer trådar om det dagliga bilägandet och modifierande, bla mer bilder av bilarna osv.

Vad forumet blir i slutändan är största delen en produkt av vad besökarna själva lägger i detta.

Naturligtvis spelar även moderatorernas styrande till stor del in sedan det är de som sätter gränser för vad som skall avhandlas och vad som INTE skall avhandlas i ett specifikt forum som i detta fall Corvetter.

Att läsa om hur två företagsägare träter sinsemellan gör inte stämningen på forumet bättre och jag förstår inte att man inte bara raderar dessa trådar och låter dessa människor bedriva sina glädjedödande kamper någon annan stans.

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Va? E det fight emllan 2 företag? Här på forumet?? :D Finns ju knappast nått smaskigare att läsa som kvällslektyr! Visst kanske det inte hör hemma här... men jag vill läsa! Och man kan ju låta bli att läsa om man inte vill läsa sånna där fjantiga tramstrådar som nån sa om en av mina spamtrådar haha... Finns den kvar föresten? Den e ju från gamla goda tiden ju... Dags att läsa lite oldies goldies! :wink:

Hade detta meddelandet varit längre så hade det behövts mer smilies... Har ni sett inne på den tyska klubbens forum? Dom har snurrande c3or som smiliesar! Hur coolt e inte det då?
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Ricky skrev:Jag är relativt ny här och har ingen aning om hur bra eller dåligt forumet var förr men visst fattas det fart här.

I stort sett ALLA inlägg handlar om punkt-problem med bilar, "jag har en sån här moj, -varför funkar inte den" osv..

Personligen så efterlyser jag mer trådar om det dagliga bilägandet och modifierande, bla mer bilder av bilarna osv.

Vad forumet blir i slutändan är största delen en produkt av vad besökarna själva lägger i detta.

Naturligtvis spelar även moderatorernas styrande till stor del in sedan det är de som sätter gränser för vad som skall avhandlas och vad som INTE skall avhandlas i ett specifikt forum som i detta fall Corvetter.

Att läsa om hur två företagsägare träter sinsemellan gör inte stämningen på forumet bättre och jag förstår inte att man inte bara raderar dessa trådar och låter dessa människor bedriva sina glädjedödande kamper någon annan stans.

//Ricky.
fanns faktiskt ett till corvetteforum som behandlade mycket trimning och ombyggande av mest c4,or men även C5-C6 ,men nu är det nere.
Detomaso forumet där jag också hänger är också nere,så det är väl liksom en allmän trend att forum går tungt den här årstiden..
Men det blev lite hårda ord mellan moderatorer och de mest aktiva,vilket gjorda att vissa tröttnade.
Jag är ju inte helt fascinerad av den här versionen av forumet heller,när det duyker upp nya finesser försvinner oftast något annat.
Och smiliescensuren är väl också lite patetisk.. :roll:
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Chrillothekid skrev:Va? E det fight emllan 2 företag? Här på forumet?? :D Finns ju knappast nått smaskigare att läsa som kvällslektyr! Visst kanske det inte hör hemma här... men jag vill läsa! Och man kan ju låta bli att läsa om man inte vill läsa sånna där fjantiga tramstrådar som nån sa om en av mina spamtrådar haha... Finns den kvar föresten? Den e ju från gamla goda tiden ju... Dags att läsa lite oldies goldies! :wink:

Hade detta meddelandet varit längre så hade det behövts mer smilies... Har ni sett inne på den tyska klubbens forum? Dom har snurrande c3or som smiliesar! Hur coolt e inte det då?
har för mig att spamtråden när vi försökte testa gränserna och gjorde det försvann,för att den var så "barnslig",och inte hade något med vettar att göra..
logarytm
Rookie
Rookie

Inlägg av logarytm »

Chrillothekid skrev:Va? E det fight emllan 2 företag? Här på forumet?? :D Finns ju knappast nått smaskigare att läsa som kvällslektyr! Visst kanske det inte hör hemma här... men jag vill läsa!
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 25&t=11358

Har funnits fler trådar, men dom har blivit rensade av någon konstig anledning. :roll:
Senast redigerad av logarytm den tis apr 13, 2010 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
logarytm
Rookie
Rookie

Inlägg av logarytm »

Jag tycker forumet har kommit igång igen nu riktigt bra när våren är här ! :lol:

Vill också passa på att protestera mot smiley censuren. Mycket jobbigt, hänger på mängder av andra forum och detta är det ända med censur ! Gubbforum ? :roll: hoppas inte! Jag gillar detta forumet skarpt och är inne minst en gång om dagen och kollar.

Mvh
David, 23 år.
Senast redigerad av logarytm den tis apr 13, 2010 21:51, redigerad totalt 2 gång.
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Jo jag läste det nu... ja vad säger man hehe Man ska ju ha förståelse kanske för att vi alla är olika osv. Men där tycker jag nån mod ska gå in och flytta munhuggeriet till spamdelen, så att företagsreklamen blir befriad från snack. Det är ju lätt att göra en sub-tråd i ämnet om man nu behöver reda ut vem som sponsrar vilken bil mest och vad det kan ha för resultat. Det kan ju vara intressant för oss alla så länge inte man börjar med för hårda personliga påhopp! Men man verkar som sagt ha slutat modda helt här? Sätt upp hårda forumsregler så kan vi slappa sen, eller? :lol:
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

vad gör man inte för att roa forummedlemmarna :) (oops nu har jag använt en smiley), tror nog att de flesta tar det som humor och allmänt skitsnack. Det har förekommit många gånger förut mot oss från vederbörande men denna gång var jag elak för en gång skull :twisted: (oops där hade vi smiley nr 2, nu är det kört)

Oavsett vad man skriver om, om man nu lyfter ögonen över tändstift och oljefilter horisonten och skriver sina åsikter om saker och ting så kommer det alltid finnas en klick som är positiva och en klick som är negativa. Skulle man alltid försöka vara inställsam och försöka få alla glada så finns det väl inget kvar att diskutera - vi är ju redan överens ? (sorry, kunde inte använda en smiley här)

Fri använding av smileys står högt på önskelistan, tillåt att man får diskutera allt även om det anses som barnsligt och icke relevant av vissa, direkta grova personangrepp eller företagsangrepp som saknar grund har inte här att göra - faktum är att forumägaren är ansvarig utgivare och kan bli stämd om det vill sig illa därav behovet av moderatorer så försök ha lite förståelse för de som försöker hålla ordning (oj, hur ska jag visa hur jag menar utan smiley här ?)

Nu kommer den positiva och negativa klicken skriva sina åsikter men det är väl bra eller hur : - )
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Tycker man ska snegla på http://www.camaroforumet.se/
Där hänger jag mycket, högt i tak och inget censurerande samt grymt aktivt till skillnad från här.
Finns ingen anledning att censurera om man inte har ngt att dölja,det sköter sig själv som ovan nämda forum att trivs man så håller man gränser om så behövs utan moderatorer som lägger sig i.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Ser att en hel del av er gamla roliga goa corvettefantaster som spammade mycket förr fortfarande är inne och läser ibland. Men ni postar inte längre? :?:
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Jag förstår inte denna diskussion om smileys? Är ni här för att tävla i att kunna skicka en hel sida smileys eller för att diskutera bilar?

Jag STARTADE forumet men vissa riktlinjer och så vill jag att det ska förbli. NI som gnäller dagarna i ända är 3-4 stycken, det innebär att resten av medlemmarna här INTE har några synpunkter.

OM det framkommer att forumet ska ändras på ett sånt sätt som inte jag vill, det är helt ok för mig men då får också nån annnan ta över, vilket också är HEEEELT OK för min del.

Ett sånt forum som t.ex Masterworks efterlyser finns redan, det är bara att anmäla sig på Zatsy så är med på ett sånt forum. JAG vill inte ha det så här.

Men som sagt, vill ni ha det annorlunda så hör av er till styrelsen och säg att ni har folk som kan sköta forumet så lämnar jag gärna över det till någon som tror att dom kan driva forumet framåt och utveckla det. Det finns säkert mycket att göra men jag har inte den tiden av olika personliga orsaker. DOCK är inte ett zatsy look-alike en av dom.

Kan ni få fram en admin och 2-3 modratorer så är ni igång

:? 8) :x :evil: :twisted: :!: :?: :idea: :arrow: :|
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Jo min bestämda åsikt är att du har gjort ett kanonarbete Tommy! Men man ska samtidigt veta när det är dags att ställa sitt jobb till förfogande. Du har startat det bra och för klubbens del vore det nog bra om någon annan tog över. För att hänga med i utvecklingen så är det viktigt att de som jobbar med ett forum är väldigt kreativa och följer med i utvecklingen. Ett forum där ett gäng ovana internetanvändare håller sig stilla och nästan aldrig skriver inlägg utan bara läser nått av de få inlägg som görs är knappast ett sätt för att få aktivitet i klubben eller på forumet. Knappast ett sätt att få in nya klubbmedlemmar heller. Sen jag gick med i klubben har det alltid snackats mycket om att man måste få in de unga corvetteägarna... och för all del även de som kanske kommer att köpa corvette när de blir äldre. Att vi är 4 forumsanvändare som gnäller kan man ju lätt tro då de som inte gillar hur det sköts och hur aktiviteten är här har lämnat forumet för länge sen. Var e alla aktiva forumsmedlemmar nu som var så aktiva förr? Sen är det ju så att ruskigt få av dagens medlemmar är aktiva här inne. De kanske skriver 5 inlägg om året. Är det ens mer än 4a aktiva användrare här?

Nä styrelsen borde haffa tag i någon yngling som kan göra underverk här. Frågan är bara om det inte är försent? Tommy kan ju ta över filmandet för klubbens räkning kanske...

Du vill inte ha ett nytt zatzy säger du hehe... Zatzy som är ett av världens största bilforum. Du kan ju försöka få lite aktiva medlemmar iaf... innan du börjar sätta upp dina höga murar av regler som så effektivt sållat bort de som hållit liv i forumet.

Bara det faktum att vi är typ 5-6st som diskuterar hela forumets vara och inte säger ju en hel del eller?

Det är iaf min åsikt! :)
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

Att Tommy nu verkar släppa på smileys gör bara detta forumet 50% bättre. :lol: :lol: :lol: :lol: :!: Skall vi överleva här måste saker o ting hända. Mina ungar vet inte ens vad ett forum ÄR(17+19) ! Det är andra sociala media som gäller. Vi måste anpassa oss.
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Tydligen så har Tommy fattat poängen men avfärdar den samtidig då Zatzy är det forum
som faktiskt funkar riktigt bra och med tanke på alla inlägg där så är det fortfarande förbluffande bilinriktat!

Skulle vi få ett fungerande forum så kommer klubben växa och må bra men att tro att bara för att det första hjulet
var av sten så måste det alltid vara av sten e ju nästan kriminellt dumt?

Att haka upp sig på smileys som är ett sätta att uttrycka känslor på nätet är ju lika dumt det,
hur fan ska man annars veta om någon skriver med ironi eller är arg osv...

Men, men, att prata med någon som sitter bakom sin commodore 64 Bild
och tycker alla som vill framåt är jobbiga så lär det nog bara bli vi 4 som hoppas och tror på en framtid för detta forum
som finns kvar här? :wink:
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !
Det är oftast bättre att " Agera än att reagera " :roll: :wink: !!
Hälsningar / Peter A
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Peter Anjou skrev:Hejsan !
Det är oftast bättre att " Agera än att reagera " :roll: :wink: !!
Hälsningar / Peter A
Japp, när skall det börjas att agera då? :lol:
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Det är väldigt lätt att tycka "att någon annan borde göra si eller så"..

Har man denna kritiska åsikt mot driften av forumet och "vet" hur det borde skötas bör man ju själv kunna axla ansvaret och ta över driften av detta.

Det är lite "för" enkelt att kritisera för att sedan bara kliva tillbaka in i skuggan och bara bese utvecklingen.

Jag har själv viss erfarenhet av forumdrift (dock ej bilforum) och har sett både hur bra och illa det kan vara.

Det första man bör komma ihåg som forumbesökare (ja man besöker ju faktiskt någon annans forum) är att det är just besökarna som gör forumet.

Det är vårat uppförande och vår seriositet och kunnande (eller avsaknaden dessa) som gör forumet till vad det är och blir.

Moderatorer och Admin ska rensa skitinlägg och hålla nivån på trådar, inlägg och komentarer innom de ramar som han själv satt upp.

Personligen tycker jag att ett Corvetteforum passar mina önskemål bättre än rena blogg/chatt-forum som det finns så många av.

Jag besöker helt enkelt Corvetteforumet för att jag vill lära mer och se hur ni andra löst era tekniska utmaningar samt inte minst för att se era balla bilar och kanske en dag också få se era ansikten på ett fik eller en träff med gummirök.

Jag är absolut av den meningen att man inte bör efterapa andra forum utan man bör hålla sig till sin egen nish.

Då är det kanske bättre att låta de som vill prata om annat än vad medlemmarnas trådar är avsedda för göra detta i en "off topic" avdelning.
Ska ett forum vara seriöst så krävs det att medlemmarna uppför sig seriöst och att inläggen är seriösa.
Dvs man ska i takt och ton visa respekt för varandra och varandras åsikter.

Vad det gäller Smilys så håller jag med om att det är en viktig del av modern komunikation på nätet, det hjälper användarna att understryka och beskriva vad de menar och underlättar att visa tonen i ett inlägg som annars förvånansvärt ofta kan missförstås.

Ju fler tillgängliga smilys desto bättre.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Har man denna kritiska åsikt mot driften av forumet och "vet" hur det borde skötas bör man ju själv kunna axla ansvaret och ta över driften av detta.
Vad det gäller Smilys så håller jag med om att det är en viktig del av modern komunikation på nätet, det hjälper användarna att understryka och beskriva vad de menar och underlättar att visa tonen i ett inlägg som annars förvånansvärt ofta kan missförstås.

När tar du över som admin? :lol:

Ingen har någonsin ifrågasatt ärligheten i sakliga och faktamässiga inlägg i c1-c6-delarna eller övriga utom OT-tråden. Nog kan man få hamna lite ot i andra trådar också... för ska man styra upp det ordentligt så får nog alla sluta skriva nästan. Detta fungerade ju ganska bra för 5-6 årsedan. Men så blev det plötsligt stenhårt uppstyrt. Folk som gjorde mycket för aktiviteten (många inlägg) försvann. Sen började man styra upp OT-delen och man fick inte skriva om vad som helst där heller. Visst finns det många andra forum som du säger, Ricky, men varför ska alla corvetteägare hänga på alla andra forum och ha trevligt för att sen logga in här och skriva om den senaste blästringen av nån bult ingen visste fanns? Det gör man ju inte. Vill man läsa om vad folk gör med sina bilar och hur alla löser sina vette-problem och hur träffar arrangeras så får man även ha den sociala biten... den där man sitter som vi gjorde förr och skålade över några öl en fredagsnatt och spammade sönder forumet med mestadels kul skitsnack. :D Ofta kom där även nått inlägg för corvettefanatikern också. :wink:

Men som du säger... du och nån till vill ju inte ha det där sociala.. så man kan skratta och snacka om saker sedan när man träffas på bilträffen. Det blir ju korta samtal mellan forumsanvändare på bilträffar om du bara ska säga till de du träffar... Jasså det är du som är Ricky? Bra inlägg du gör på corvetteforumet! Tack och hej... å så får du gå igen för ni har ju nog inget att prata om mer då allt du vill veta är skrivet på forumet :roll:

Men som sagt... varför försöker jag få liv i detta forum hehe Det dog ju för länge sen... :cry:
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Ricky skrev:Det är väldigt lätt att tycka "att någon annan borde göra si eller så"..

Det är lite "för" enkelt att kritisera för att sedan bara kliva tillbaka in i skuggan och bara bese utvecklingen.

Jag har själv viss erfarenhet av forumdrift (dock ej bilforum) och har sett både hur bra och illa det kan vara.

Det första man bör komma ihåg som forumbesökare (ja man besöker ju faktiskt någon annans forum) är att det är just besökarna som gör forumet.

Det är vårat uppförande och vår seriositet och kunnande (eller avsaknaden dessa) som gör forumet till vad det är och blir.

Moderatorer och Admin ska rensa skitinlägg och hålla nivån på trådar, inlägg och komentarer innom de ramar som han själv satt upp.

Personligen tycker jag att ett Corvetteforum passar mina önskemål bättre än rena blogg/chatt-forum som det finns så många av.

Att man kritiserar och har åsikter är inte detsamma som att man vill ta hand om forumet, man vill ha hit besökare och
få forumet levande, att du sen inte gillar att hänga i OT sektionen är ju helt upp till dig, och att ha en moderator som tycker att det är "HEEEELT OK"
att nån annan tar över har ju redan gett upp, varför slutar han inte då?

Att komma in här på forumet flera gånger om dagen och se att det skrivs nån ny fråga om nån felkod eller styrända gör
ju så att dom flesta tröttnar efter ett tag, men om det är många som sitter och "chattar" i OT sektionen så lär ju fler
även kunna hjälpa den stackarn med felkoderna.

Så som jag har uppfattat Tommy, så är tydligen jag en "pain in the as", men tydligen gillas min garagetråd med min bil med flest besökare och inlägg,
så fram för fler jobbiga här på forumet så ska ni se att det blir vilda debatter och mycket skrivande i alla sektioner!!! :lol:
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Bengt skrev:Att Tommy nu verkar släppa på smileys gör bara detta forumet 50% bättre. :lol: :lol: :lol: :lol: :!: Skall vi överleva här måste saker o ting hända. Mina ungar vet inte ens vad ett forum ÄR(17+19) ! Det är andra sociala media som gäller. Vi måste anpassa oss.

Huvudet på spiken varför finns inte CCS på FEJJAN???

kollade lite nu och det finns div amerikanska clubbar. tex http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 4761773..1

Jag tror iofs inte att forumet är på g å dö. MEN bilforum var ruskigt praktiskt för 5år sedan. Men utvecklingen har gått framåt. Forum är handen på hjärtat ganska klumpiga bara det som är aktuellt dyker upp, ingen söker på gammla trådar även om frågan om olja ställts 100 gånger. Även att ha en hemsida idag börjar lite förlora sin poäng. Att köra hela rasket på tex fejjan, är kanske inte aktuellt. Men för att få in ungdomar (som jag) så tror jag att det är en nödvändighet att vi etablerar klubben där snarast (och kanske på andra ställen).

Dessutom så skulle det ge mycket "gratisreklam" då alla våra polare ser att klubben (den är faktiskt ganska okänd bland kreti och pleti) finns och att vi åker på massa skyssta evenemang. Kanske flytta över fikadelen i clubbtidingen dit, visst är det kul å se bild på bilen i tidnignen men ännu skysstare är det väl att visa den för hela värden i ett större samanhang??

Ta mig för visonär eller klumpeduns, men hur tror vi att det ser ut på nätet och i värden om 5 eller 10 år???
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Vettemannen »

Personligen tycker jag att forumet har fungerat bra den korta tid jag varit här och jag tycker vidare att formen forum är hur bra som helst. Varför ändra nåt som har fungerat bra. Nåja, det är min åsikt.
Personligen gillar jag inte Facebook även om det enligt vissa är framtiden.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Chrillothekid skrev: Men som du säger... du och nån till vill ju inte ha det där sociala..
Tror du missupfattar vad jag skriver, självklart är jag intresserad av det "sociala" (annars hade jag inte reggat mig här) men i en tråd där man tex ställer en teknisk fråga så är det kanske inte så tillfredeställande att man får svar på något totalt irrrelevant.

Ref min egen tråd där jag frågade efter erfarenheter ang min MSD-box och ditt svar var att du var nöjd med en annan typ av box och inte alls kunde förstå varför jag köpt en sådan..

Det svaret hjälpte desvärre inte mig men det är ju trevligt att veta att du är nöjd med dina grejer.

Det är lite klurigt på forum sedan man har svårt att göra sig en bild av vem man kommunicerar med och vilken teknisk kunskap och erfarenhet som ligger bakom.

Dett är lite klurigt i raggarbilkretsar generellt, många vill hålla sina grejer och kunskape lite hemliga, kanske för att man inte vill dra på sig tjyvar eller ha ett litet överraskningsmoment på gatan, -vad vet jag..
Kanske är det det gamla klassiska "om jag berättar vad jag kan så kommer folk förstå hur okunnig jag är".

Men oftast är det nog bara "lite ballt" att vara hemlig..

Hånta måste nog få en eloge av mig för sina intressanta trådar om växellådor och L88 motorn mm. :D
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Vettemannen »

Ricky: Tror du att det verkligen är så att man vill hålla saker och ting för sig självt såsom du beskriver? Jag tycker att jag fått rätt mycket hjälp när jag frågat på forumet. Jag tycker att kan man ska man hjälpa varann, vi brinner ju ändå för Corvetter de flesta av oss som är reggade på detta forum och jag har svårt för detta smågnabb som ni diskuterar. Hoppas att detta forum får leva vidare i goda och glada vänners lag! :D

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Skriv svar