Navigation system Map DVD Europe

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Vette05
Nykomling
Nykomling

Navigation system Map DVD Europe

Inlägg av Vette05 »

Nu har en ny Map DVD för Europa släppts. Version 6.0c till Corvette C6, tänkte om någon är intresserad och behöver artikel nummret så är det: 20861577
Med "ny" så är filerna på skivan daterade 2009-03-07.
Johand82
Nykomling
Nykomling

Re: Navigation system Map DVD Europe

Inlägg av Johand82 »

vad går en sån lös på?
malte
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av malte »

Sen den intressanta följdfrågan. Fungerar den i USA importerad C6a :?:
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

malte skrev:Sen den intressanta följdfrågan. Fungerar den i USA importerad C6a :?:
Jag har en USA importerad C6Z06 med svenska kartor... gissningsvis så är det samma DVD i alla GM modeller, dvs även Saab.
Om man ställer om bilens huvudenhet till EU modell (kostar en timmes arbete hos Svenska BIl i akalla eller hos vette.se) så bör det fungera att uppdatera kartorna till svenska
MickeLina
Rookie
Rookie

Inlägg av MickeLina »

Vette05 skrev:Nu har en ny Map DVD för Europa släppts. Version 6.0c till Corvette C6, tänkte om någon är intresserad och behöver artikel nummret så är det: 20861577
Med "ny" så är filerna på skivan daterade 2009-03-07.
Finns ingen info om detta på https://www.gmnavdisc.com/
Vette05
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Vette05 »

Jag ställde frågan på https://www.gmnavdisc.com/ om jag kunde beställa senaste DVD:n av dem, men blev då hänvisad till Clintberg & Way som i sin tur hänvisar till sina återförsäljare. Hade jag vetat att priset skulle sluta på 4200:- hade det nog fått vara. Man får en komplett Garmin och en Tomtom med kartor för samma pris.
Vette05
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Vette05 »

I boken som följer med står det att den uppdaterar mjukvaran i Navin också, så jag misstänker att den inte är samma som i Saab. Dumt att blanda man kanske får framhjuls drift om man använder Saab skivan :o)
Vette05
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Vette05 »

Läste någonstans här på formet att de som hade USA import bilar som satte i en Europa DVD i navin inte kunde räkna ut destinationen. Följande står på baksidan av fodralet, kan kanske vara intressant för de med problem. "For Cadillac vehicles built prior 2007, a service CD update may be required to use this DVD Map Disc. If the address destination entry no longer functions with this map disc, please see your dealership for the service update". Låter inte det bekant? kanske finns en update för Corvetterna också?
AH69
Nykomling
Nykomling

Inlägg av AH69 »

Jag kör med en Saab 9-5 skiva ifrån 2008, fungerar utmärkt! ;)
Den har även min far på sin USA importerade -08, fungerar kanon, även beräkningen av destinationerna!?
Och den är aldrig inlämnad för att ställa om något nånstans? Den fungerade rakt av!?
Skriv svar