Lufttryck i däck ???
Lufttryck i däck ???
Vad har ni för tryck i däcken .....c4a 94a 285 bak 255 framm .....tycker det slits mer på ytterkanterna fastän jag har 2.7
-
- Corvetteälskare
Re: Lufttryck i däck ???
I min 86:a kör jag 2,5 bar både fram och bak!Torsten skrev:Vad har ni för tryck i däcken .....c4a 94a 285 bak 255 framm .....tycker det slits mer på ytterkanterna fastän jag har 2.7
/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Prova och höj du, jag åker på 3 kg i mina däck, 245/35-18 o 275/30-19 och det går alldeles utmärkt.
Röd C4 / -91 Coupe 6-vxl manuell
Jag har 275 runt om på min 88 och kör på 2,5.
Framdäcken slits ofta i ytterkant beroende på att den tar den största lasten vid en sväng och bakdäcken slits ofta i innerkant beroende på att bakändan trycks ner vid acceleration och hjulvinklarna förändras.
Mina bakdäcken slets mycket i innerkant & framdäcken slets mycket i ytterkant men efter stötdämparbyte & 4-hjulsinställning blev det mycket jämnare slitage.
Slits dina däck i ytterkant även bak
Framdäcken slits ofta i ytterkant beroende på att den tar den största lasten vid en sväng och bakdäcken slits ofta i innerkant beroende på att bakändan trycks ner vid acceleration och hjulvinklarna förändras.
Mina bakdäcken slets mycket i innerkant & framdäcken slets mycket i ytterkant men efter stötdämparbyte & 4-hjulsinställning blev det mycket jämnare slitage.
Slits dina däck i ytterkant även bak

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Tackar för svaren ........då är jag lugn ...trodde 2,7 2,9 var åt helvete för högt ....skulle tro många har för lågt tryck .....har gjort fyrhjulsinställning förra året ....så nu höjer jag till 2,8 .....däck är dyrt