Lite trim funderingar?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
trampraket
Nykomling
Nykomling

Lite trim funderingar?

Inlägg av trampraket »

Härligt med ett corvette forum!
Jag har en 97as c5a å tänkte köpa nå headers å vararam insug för att kanske få lite mer sprutt på apparaten! Jag funderade på Lg street longtube headers å mappa han efter det då. Är det nått mer man skulle behöva göra, jag är lite sugen på nån annan kam i framtiden eventuellt? Hörde nånting om om nån inställning på nån bränsleregulator inställning på dessa årsmodeller också, jag har då ingen aning? kan det vara nå lämpliga grejjer å köpa till han? å vad för slags slutburkar skulle man haft, är det lönt bygga nå egna eller ska man försöka gnälla till sej en löneförhöjning å köpa nå bra skit? :)

Har nyss flyttat till göteborg och undrar om nån vet vad det finns för ställen som säljer corvette grejjer här i krokarna?
Tacksam för bra idéer! Hade!
Bättre skita i festen än å festa i skiten!
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Lite trim funderingar?

Inlägg av Conan999 »

Hej. Välkommen till Göteborg. Flyttade själv hit för 1,5 år sedan. Är ju alltid lite kul att fundera på trim. Jag har monterat Vararam kalluftinsug plus Borla stinger efter kattar. Headders skall oxå på nu inom kort. Om du har lust så kan vi ju försöka åka på nån träff häromkring eller så?
MVH Conan999
trampraket
Nykomling
Nykomling

Inlägg av trampraket »

Tackar tackar! :) Ja synd det kostar massa pengar bara annars hade man haft en hel del! :) Ja det hade ju vart kul å höra hur det låter! Tyvärr står bilen kvar uppe i norrland hade tänkt köra ner den i slutet av maj men nu verkar det skita sej! jaja ska väl lösa sej så småningom!
Bättre skita i festen än å festa i skiten!
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Härhttps://forum.clubcorvette.se/viewto ... lit=effekt är en bra tråd om trimning.
Lycka till :!:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Skriv svar