Ja då är man nästan helt klar med höger bak.. börjar äntligen se lite ljusare ut Monterade även ihop ena bromsoket idag och frågan är om man inte ska ta o lacka till bågen guld också som resten av oket, istället för silver som den är nu hmm...?
Tja blev väl rätt bra till slut, bara dit me bromsoket också
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
Beundrar verkligen din entusiasm ! Blir skitsnyggt! Funderar på att polera upp mina fälgar, ser lite trist ut redan efter nån dag,men jag vet inte om resultatet är värt arbetet, Blir ju fantastiskt snyggt men håller glansen i sig tillräckligt länge? Klarlacka eller nån form av vaxnig, lackförsegling?
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
Hejsan Snoopy !
Ska du polera upp fälgarna så ha inte på nåt klarlack eller liknande, blir dom fula så är det
bara att polera upp dom igen ! Förmodligen lättare än att klarlacka igen, om dom har blivit
matta eller fula. Jag har själv en -93 med "sawblade" fälgar, på dom så har jag polerat upp
dom plana/ raka ytorna. Först tog jag sandpapper, våtslippapper, borrmaskin med lumptrissa
och Autosol, sist polerade jag med Mothers Mag & Alupolish. Det här gjorde jag våren -09,
sen åkte jag hela säsongen till sent in på hösten -09. Det ända jag gjorde under tiden var
att tvätta med avfettning och shampo, ändå såg dom helt OK ut !
Hälsningar / Peter A
Jag har iaf inte klarlackat mina delar, har också hört från folk att klarlack är inge bra eftersom om du får tex en skada i klarlacken så kan den oxidera inifrån och för att få det fint igen krävs ju lite puts och då måste du avlägsna klarlacken vilket inte är enkelt... Polera sen vaxa för att inte smuts o vatten ska fastna är vad som gäller.
Ja då har man fått hem nya tändkablar, tändstift samt bromsvätska.. Satte dit tändkablarna på höger sida där det var en som vart dålig, vänster sida får vänta tills vintern.. Har även tagit väck bromsvätskebehållaren och rengjort denna samt blåst ut all olja ur systemet. Hela bakvagnen är numera på plats med alla skruvar åtdragna med rätt moment så nu återstår bara att göra hjulinställningen.. Lackade även "bågen" till bromsoken till guld vilket jag tycker blev bättre än innan.
Nya tändkablar
Tändstift
Främre bromsok färdigt, dom nya beläggen åker på efter besiktning
Var ute i förrgår o körde lite sen helt plötsligt hände nått konstigt.. började låta från vänster bak ett smällande ljud mot aluminium.. Stannade bilen tittade under såg inget som hängde löst, fortsatte färden i 10 km/h ända hem vilket kan va 5km i runda svängar och ställde bilen i garaget. Hann inte kolla mer då klockan vart runt 22.30 men idag fick man tid över o hissade upp bakvagnen. Ganska snart såg man felet, ena brickan som håller knutkorset på plats vid bakaxeln hände o dinglade.. Tur i oturen, hade man gasat rejält så skulle det förmodligen blivit ganska stora skador bak då drivaxeln skulle löpt amok! Så blir till o köpa nya imorrn, hoppas hansen racing har nya o sälja till mig
I somras skulle man ut o byta bakdäcken o då var de dags o gasa lite extra o va händer då?! Jo kylarslangen small av allt lekande.. Bilen tvärdog och de bara rök från hela motorutrymmet.. Trodde ju helt klart att de var allvarligare än vad de var just när de hände.. Stannade tvärt och kastade upp motorhuven (trodde de brann) o fick så allt vatten så ringde en kompis som kom förbi med vatten samt en gammal kylarslang som passade någorlunda, så man kunde köra hem såsmåningom efter att motorn kylts ner lite. Körde tom sommarn ut på den begagnade slangen men nu har jag fått dom nya silikonslangarna från England som ska dit o jävlar om inte dessa ska hålla.. hehe
Här är orginalslangen som sprack..
Nya kylarslangar (silikon)
Nya kylarslangar (silikon)
O just de så här ser bilen ut nu iaf, lite suddiga men dom får duga!