Prova med smalare hjulobbe88 skrev:nästa problem nu efter hittat ett lyckat tryck är dessa j*vla spåriga vägar

Skoja bara

Prova med smalare hjulobbe88 skrev:nästa problem nu efter hittat ett lyckat tryck är dessa j*vla spåriga vägar
Väghållningen är inte så beroende av profilen på däcket utan där är det mer hjulinställningar som spelar roll (toe, camber etc.)745 skrev:Prova med 40 profil nästa gång du köper däck, 25 profil sväljer inte ojämnheter lika bra vilket resulterar i sämre grepp m.m.
Jag tror nod att på vanliga däcksbredder (245-285) kan man nog ha 40-profil... men på Corvette, Viper m.fl, med bredder på 325-345 blir 40-profil för högt.745 skrev:Är det inte så att de flesta tillverkare av "sportiga" gatbilar och dom som kör bana för det mesta brukar välja en profil runt 40![]()
Är den dimensionen något som du rekommenderar på spårigaCorinthian skrev: Toyos 335-18 däck har profil på 30...
Absolut!745 skrev:Är den dimensionen något som du rekommenderar på spårigasvenska vägar
Jag kan mycket väl ha fel... vet dock att hur bilen spårar beror på camber/toe/caster-inställningarna...745 skrev:Jag trodde att det skulle spåra för mycket med tanke på däcksbredden, på våra svenska vägar (potatisåkrar) men du har mer erfarenhet än mig
Nu har jag åkt en bit över 100 mil på Pilot Sport däcken och mina första intryck har bara förstärkts. Bilen går mycket stabilare, är mindre spårkänslig och däcken bullrar mindre.427cobra skrev: Bytte själv från orginal "run flat" däck till Michelin Pilot Sport förra veckan. Har bara åkt några mil ännu och är helnöjd. Lägre ljudnivå, spårar inte så mycket och går mjukare över ojämnheter i vägen.