Hej
Har bytt insug till ett Torker II. Lustigt nog så passar inte min gamla Holley spread bore längre. Eftersom jag vill kunna stänga huven på bilen så funkar inte en adapter heller, så det blir till att byta förgasarn. Square bore ska de va numer. Har en polare som säger att rochestern är oslagbar. Har han rätt eller...? Kanske finns det någon därute som kan tänka sig att sälja en lämplig fugge till mig ?? Eller kanske byta med min Holley.
//Kenneth
Holley...Rochester?
Holley...Rochester?
Corvette convertible C6.
-
- Nykomling
- Inlägg: 27
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 22:19
- Ort: Norrköping
Re: Holley...Rochester?
Hej Kenneth!
Jag har ett tips att du kontaktar "The Judge" på Lazzats forum.
Han kan det mesta om förgasare, ställ samma fråga där och du får
förmodligen ett svar omgående.
Lycka till!
www.lazzat.se
Vänligen Micke
Jag har ett tips att du kontaktar "The Judge" på Lazzats forum.
Han kan det mesta om förgasare, ställ samma fråga där och du får
förmodligen ett svar omgående.
Lycka till!
www.lazzat.se
Vänligen Micke
Dolly
Re: Holley...Rochester?
Rochestern är en spreadboreförgasare så den funkar inte med TorkerII insuget.
Vanligase lösningen torde vara en Edelbrock eller Holley.
Personligen tycker jag inte om Edelbrocks system med vacumnålar utan skulle gå för en Holley (finns säkert mottsatta åsikter).
Vilken modell av Holley som passar din motor/bil/utväxling osv kan du tex få hjälp med på Holleys hemsida under "Teknical" och "Carb Selector".
http://www.holley.com/applications/Carb ... ection.asp
Du kan ju även berätta här om bilens vikt, växellåda, stallspeed, utväxling, kamaxel/trimningsgrad osv så finns det säkert en del input och erfarenheter som kan delas med av.
//Ricky.
Vanligase lösningen torde vara en Edelbrock eller Holley.
Personligen tycker jag inte om Edelbrocks system med vacumnålar utan skulle gå för en Holley (finns säkert mottsatta åsikter).
Vilken modell av Holley som passar din motor/bil/utväxling osv kan du tex få hjälp med på Holleys hemsida under "Teknical" och "Carb Selector".
http://www.holley.com/applications/Carb ... ection.asp
Du kan ju även berätta här om bilens vikt, växellåda, stallspeed, utväxling, kamaxel/trimningsgrad osv så finns det säkert en del input och erfarenheter som kan delas med av.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Holley...Rochester?
Hej, har en Holley 750 vakum om du skulle vara intresserad (Square bore ). Knappt använd. 1750 :-
Precis lagom på en 427:a. Iaf om du inte varvar mer än 6-6.500 rpm..
part nr 65-3310.
//Lasse

Precis lagom på en 427:a. Iaf om du inte varvar mer än 6-6.500 rpm..

part nr 65-3310.
//Lasse

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Holley...Rochester?
Har precis köpt en ny..exakt en likadan, fast 3000 spänn dyrare.....skit också 

Corvette convertible C6.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Holley...Rochester?
Ja, det var ju synd. Jag måste tydligen gå in oftare så jag inte missar tillfället 

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'