Fick tag i nya europa blinkers (kombinerat) till min c4-92:a
Någon härinne som vet en bra o resonabel person eller firma som kan koppla in dem proffsigt...??

På min 86:a sitter det röda blinkers bak och vita fram. Mig veterligt så har det varit så sedan 88 då den togs till Sverige från USA som flyttgods. I pappren står det Privatimport: NejHasse C4 skrev:Fick nedslag på mina röda blinkers, som har sutti på bilen sedan 1996 då den togs in från Tyskland. Att överklaga har inte hjälpt tyvärr..
Någon härinne som vet en bra o resonabel person eller firma som kan koppla in dem proffsigt...??
Många tyska bilar var intagna som flyttgodas och fick dispens i tyskland,sedan när de tagits till Sverige har det blivit problem...Hasse C4 skrev:Fick nedslag på mina röda blinkers, som har sutti på bilen sedan 1996 då den togs in från Tyskland. Att överklaga har inte hjälpt tyvärr..
Vid kontrollbesiktning brukar dom inte bry sig om ifall de är Emärkta eller inte,bara de lyser med rätt färg..Hasse C4 skrev:Hej
Tack för era svar, jag beställde EU godkända bakljus kompletta av vetteparts för 3.000 kr. (gult +rött i två halvor) per sida.
Som det är nu blinkar det rött i bara de yttersta ljusen.
Förstår på Palmkvist (Vetteparts) att man skall gå in via reg skylten för att komma åt skruvarna på baksidan. Men lämnar den till Jernbergs i Göteborg.
Viktigt tänka på när det gäller blinkers att de är EU godkända, för det finns olika blinkers som inte har CE godkännande. Dessa är dessutom original GM. Så lika skönt få det fixat en gång för alla, för bilen har varit inne i Sverige sedan 1996 och klarat sej ända fram till nu för jag har en känsla av att besiktningen har skärp sina krav och blivit mkt petigare på senare tid. Kan det vara stressen av att de har blivit konkurrensutsatta ?