Jag börjar få Corvetteabstinens nu. Har bara kört en provtur sedan 7 juli, väntar just nu på spridare från USA som borde dyka upp vilken dag som helst. Jag hoppas att dessa spridare kan lösa mina tomgångsproblem samt problemet med den extrema CO-halten. Men som sagt nu har jag CORVETTEABSTINENS!!!!!!!!!!! Kan ni förstå det???
/Benny
Corvetteabstinens!!!!!!
-
- Corvetteälskare
Corvetteabstinens!!!!!!
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
- Don Tomaso
- Corvetteälskare
Re: Corvetteabstinens!!!!!!
Förstår jag till 110 %, först fick jag ett motorras 2:a maj, när den äntligen var klar så hann jag inte köra mycket innan ett fruntimmer körde ut framför mig dan innan midsommar. Så nu står den smälld i garaget, och jag väntar på att försäkringsbolaget skall få tummen ur.

Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-
- Corvetteälskare
Ja, jag har läst din tråd och beklagar verkligen det som hänt men tur var ju att ni klarade er. Men jag förstår din frustration över Vetten som står där och är okörbar. Hoppas att försäkringsbolaget för den där jävla tummen ur där den nu verkar sitta hårt. Lycka till!!Don Tomaso skrev:Förstår jag till 110 %, först fick jag ett motorras 2:a maj, när den äntligen var klar så hann jag inte köra mycket innan ett fruntimmer körde ut framför mig dan innan midsommar. Så nu står den smälld i garaget, och jag väntar på att försäkringsbolaget skall få tummen ur.![]()
/Benny
Förstår dej till 100 pct ! Jag har äntligen ett rent bes protokoll
efter höga hc halter, handbroms (en akilleshäl på c4) och usa blinkers bak. Men allt detta utrett och ser fram mot resten av sommaren, och att framförallt slippa spana efter länsman,...möjligen passa hastigheten,,,
Falkenberg och Varberg hägrar !
Men tack o lov för en bra klubb med många kunniga ägare som gett mej råd så ett medlemsskap i denna klubben har sparat mej många slantar och kanske till och med gett upp !
efter höga hc halter, handbroms (en akilleshäl på c4) och usa blinkers bak. Men allt detta utrett och ser fram mot resten av sommaren, och att framförallt slippa spana efter länsman,...möjligen passa hastigheten,,,
Men tack o lov för en bra klubb med många kunniga ägare som gett mej råd så ett medlemsskap i denna klubben har sparat mej många slantar och kanske till och med gett upp !
-
- Corvetteälskare
Som tur är så mäter dom bara CO-halten på min bil eftersom det är en flyttgodsbil men jag hade 1,7 i CO-halt nu i maj och gränsvärdet är 4,5 mot 0,5 för vanliga bilar. Hoppas och tror att spridarbyte kan lösa mitt problem så att CO-halten går ner till normala 0,1-0.3. 0,3 var det 2008 för att stiga till 0,6 2009 för att i år bli katasrofalt högt.Hasse C4 skrev:Förstår dej till 100 pct ! Jag har äntligen ett rent bes protokoll
/Benny
Jag börjar snarare få skruvabstinens, jag har ett par edelbrock rpm toppar och en comp-cam kamm som ska i och så nått nytt insug blir det. Så det blir en kul höst med mycket meckande
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
-
- Corvetteälskare
Haha!! Jag skruvar bara om jag måste och det lilla jag kan......jag vill köra!!Scania skrev:Jag börjar snarare få skruvabstinens, jag har ett par edelbrock rpm toppar och en comp-cam kamm som ska i och så nått nytt insug blir det. Så det blir en kul höst med mycket meckande

/Benny
Fick tag på 1,6 compcam rullvippor också så nu söker jag bara ett insug.
Så det borde blir ganska bra pangpang i den motorn sen
Så det borde blir ganska bra pangpang i den motorn sen
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem