Hej
Skulle vara kul att höra lite åsikter om vilken motor som ni tycker är bäst att trimma.
Själv har jag hört att 427:an är mera "ettrig"..och mer högvarvig...den är väl mer kvadratisk också, alltså bäst?
Krille N
427 vs 454???
572då!!? Stod å dräggla över en i förrgår
de var en vacker syn
fortfarande i sin trälåda dock
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Holysmoke
Det blir väl till att ta fram skohornet om man ska ah ner den där
..
Det blir väl till att ta fram skohornet om man ska ah ner den där
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
427:an har 4,250" i borr och 3,76" i slaglängd.
454:an har 4,250" i borr och 4,00" i slaglängd.
502:an har 4,466" i borr och 4,00" i slag.....502:an har alltså samma slaglängd som 454:an men borrningen har ökats.
Frisk: Var den en GM 502 som du har beställt?
ZZ572:an har 4,560" i borr och 4,375" i slaglängd.
Krille N
454:an har 4,250" i borr och 4,00" i slaglängd.
502:an har 4,466" i borr och 4,00" i slag.....502:an har alltså samma slaglängd som 454:an men borrningen har ökats.
Frisk: Var den en GM 502 som du har beställt?
ZZ572:an har 4,560" i borr och 4,375" i slaglängd.
Krille N


