Bilbälte
Bilbälte
Jag köpte min bil i somras och tänkte nu besikta bilen innan avställning, men idag när jag gick igenom bilen före besiktning, upptäckte jag att bältet över bröstet inte "hugger" fast när man rycker i det, är det orginal, för jag hade lika på bägge sidor. Tacksam för svar .Bilen är en c4 cab -88
En som gillar att åka öppet när vädret tillåter
Re: Bilbälte
Dom är sånna, men du har en knapp längst ner där bältesclipsen sitter, det står "cinch" på den.C4-88 skrev:Jag köpte min bil i somras och tänkte nu besikta bilen innan avställning, men idag när jag gick igenom bilen före besiktning, upptäckte jag att bältet över bröstet inte "hugger" fast när man rycker i det, är det orginal, för jag hade lika på bägge sidor. Tacksam för svar .Bilen är en c4 cab -88
Antingen kan du trycka in den själv så att den låser när du drar tillbaka den en aning, eller ta en kurva lite väl snabb en gång, så ska den låsa själv.
Tryck in knappen igen för att låsa upp igen.
bara för att förtydliga så skall det vara så. Amerikanska bälten känner av g-påkänningarna vid en smäll på ett annat sätt eurobälten.
MN
MN
Tack! för era tydliga svar. Då vågar jag besikta så då.
En som gillar att åka öppet när vädret tillåter
-
- Corvetteälskare
Jag har besiktat likadant. Min är ju en 86:a som är intagen 88 med amerikanska bältena som fortfarande sitter kvar!C4-88 skrev:Tack! för era tydliga svar. Då vågar jag besikta så då.
/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Sitter som sagt en pendel nere i bältesfästet som stramar åt vid häftiga inbromsningar.
egentligen bättre än europa typen av bälten då man ju har fri rörlighet på ett annat sätt..
egentligen bättre än europa typen av bälten då man ju har fri rörlighet på ett annat sätt..
Även en silverfisk kan glimma till!
http://www.corvetten.com
http://www.corvetten.com