Satt och läste i SDPC2000 katalogen......och bland topparna så kunde man köpa big block 990 toppar och det står att de topparna satt på LS6 och LS7, men LS7:an hade väl aluminiumtoppar eller fanns den med båda sorterna?
Krille N
454 LS7?
LS7an har bara haft gjutjärnslock vad jag vet iaf. Kanske fanns någon "raceversion" av LS7an som levererades med Alu men jag har aldrig hört talas om det iaf.LS7an köptes ju över disk i delar så man plockade ihop den själv.
ZL1,L88 och L89(?) va dom motorerna som hade alulock från fabrik. Dom tidiga L88orna hade även gjutjärnslock.
ZL1,L88 och L89(?) va dom motorerna som hade alulock från fabrik. Dom tidiga L88orna hade även gjutjärnslock.
Kasta inte bäver i trähus.
Ja kanske är det så......jag vet 2 st corvetter som har LS7 och de har aluminiumtopppar.
Jag läste på Tommys hemsida (stingray.nu) och där stog det så här om LS7:
454/465 HP never factory installed in a vehicle, it became available in 1970 as an over-the-counter crate motor or could be built with over-the-counter parts with 4-bolt block, steel "Tuftride" crank, 7/16" "dot" rods, forged floating pin pistons, 1/16" rings, solid cam, ***aluminum open chamber square port heads****, 12.5:1 comp, 3/8" pushrods, Holley 850 cfm carbon aluminum hi-rise intake with plenum divider cut down, originally intended for the 1970 Corvette.
Krillle N
Jag läste på Tommys hemsida (stingray.nu) och där stog det så här om LS7:
454/465 HP never factory installed in a vehicle, it became available in 1970 as an over-the-counter crate motor or could be built with over-the-counter parts with 4-bolt block, steel "Tuftride" crank, 7/16" "dot" rods, forged floating pin pistons, 1/16" rings, solid cam, ***aluminum open chamber square port heads****, 12.5:1 comp, 3/8" pushrods, Holley 850 cfm carbon aluminum hi-rise intake with plenum divider cut down, originally intended for the 1970 Corvette.
Krillle N