
Tycker det är kul att prova sig fram lite och kunna göra bilen lite personlig

vette.se skrev:Nyanländ preppad A6 låda (4L80 6 växlad automat), starkaste som det går att bygga med de delar som finns idag - ska klara många hårda starter på strippen med 850-900rwhp, denna har också en Yank PRO converter med 3000 i stall speedDen ska monteras i bilen vi håller på och bygger med Procharger F1 COG belt setup.
Tackar!Anders A skrev:Vilket jobb du lagt ner!
Jisses....
Ska bli skoj att följa vidare och hoppas du får allt att fungera nu!
Ser att du lekt med epoxi inne.
DET är inte så smart.
Epoxi innehåller Epiklorhydrin och Bisfenol A.
Inget av dom är "nyttiga" för däggdjur, vidare så släpper epoxi ifrån sig en gas underhärdningsprocessen som är högt cancerogen.
Alltså den är cancerframkallande.
Så snälla, håll på med plaster i väl ventilerat utrymme och som inte delar ventilation med bostadshus!
Proffs som jobbar med epoxi närmar sig inte nygjutna produkter förrän efter 24 timmar och nogrann utvädring av utrymet.
Lycka till!
Mvh
Det saknas ju lite info mellan inlägget i maj och det här. Vad var det som fungerade bra och vad var det som inte blev rätt?Lars Jakobsson skrev:Börjar bli dags att sammanfatta säsongen 2011.
Att kalla det här året för en katastrof är en underdrift.
Bilen stog 6månader i sträck på verkstad, därefter sammanlagt 2 månader till.
Den vart hyggligt körbar i mitten av Augusti med massor av problem.
2 veckor senare var säongen slut för oss.
Inför 2012 gör vi om allting igen, nu kommer det bli rätt.
Jag dubbel kollade produktbladet, och det innehöll inte dom ämnena.Anders A skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Epoxi
Där har du lite info + länkar till Epiklorhydrin och Bisfenol A, vidare så kan man läsa produktbladet för den epoxi som används.![]()
Lycka till!
Vi hade stora problem med cog kittet från ATi, efter ett antal remmar som gått sönder gav vi upp. Troligen skadade en av remmarna (som hade en kärna av vajer) packboxen..stort oljeläckage till följd, dom som låg bakom på Mantorp rakan lär ha märkt av rökenHejdarn skrev:Det saknas ju lite info mellan inlägget i maj och det här. Vad var det som fungerade bra och vad var det som inte blev rätt?Lars Jakobsson skrev:Börjar bli dags att sammanfatta säsongen 2011.
Att kalla det här året för en katastrof är en underdrift.
Bilen stog 6månader i sträck på verkstad, därefter sammanlagt 2 månader till.
Den vart hyggligt körbar i mitten av Augusti med massor av problem.
2 veckor senare var säongen slut för oss.
Inför 2012 gör vi om allting igen, nu kommer det bli rätt.
Kul tråd att följa.