H( jul ) - snart !

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Tegman
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: H( jul ) - snart !

Inlägg av Tegman »

Hej Elisabeth !
Har du några bilder på hur rutramen ser ut av rostangreppet? Jag är i samma fas som du där...ska också byta rutram, A-stolparna och överliggande + targa stolpen. Sen håller jag på att ta ur motorn med , den ska ses över.//Tegman
*****1970 CORVETTE STINGRAY 454*****
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

Har du tagit lös rutan nu Tegman? såg det otrevligt ut där :(
Tegman
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Tegman »

Jo jag tänkte byta till en ny framruta å när jag tog loss den följde halva rutramen med. Så det blir att byta. Jag har lite bilder på hur det ser ut..får ta och bifoga dem senare.
*****1970 CORVETTE STINGRAY 454*****
Användarens profilbild
Elisabeth
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Elisabeth »

Tegman skrev:Hej Elisabeth !
Har du några bilder på hur rutramen ser ut av rostangreppet? Jag är i samma fas som du där...ska också byta rutram, A-stolparna och överliggande + targa stolpen. Sen håller jag på att ta ur motorn med , den ska ses över.//Tegman
Hej Tegman!

Jag har en hel del bilder och om du är intresserad så lägger jag dem under en ny tråd på garaget. Kommer hända mer saker igaraget innan hon blir så vacker som jag vill ha henne :P
Här får du en bild......god (h)jul :lol:

Bild
En C3 75:a och en C4 85:a
Användarens profilbild
Elisabeth
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Elisabeth »

:P
Senast redigerad av Elisabeth den lör dec 04, 2010 10:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Elisabeth
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Elisabeth »

Ricky skrev:
Elisabeth skrev:Hej Peter!

Hoppas dina ¨egna¨ kaross renoveringar blir bättre och bättre. Har själv lämnat den värsta sjukdomstiden efter en bilolycka den 15.e oktober med lite ¨egna¨karossrenoveringar och där bilen hamna på skroten :(

I morgon kommer en kompis med sitt släp och hjälper mig köra Corvetten till svets av rutram. Lite karossrenoveringar där med :P
Sen har jag en bil till att fixa med, som har tappat fjärde växeln i automatlådan....... :(

Så nog är (h)julen fixad med aktiviteter
Hej Elisabeth.
Läskigt med olyckan, hoppas allt ordnar sig.
Bra att du nu är på benen igen. :)

Kan du inte lägga in lite bilder av renoveringen av bilen?

//Ricky.
Tack för dina omtanke, den värmer. Jag mår faktiskt bättre. Bästa rehabiliteringen var nog att rutramen blev svetsad i onsdags. Jag lägger en tråd på garaget så får du se vad jag gör på mina helger. Ingen shopping av kläder längre, allt tid och pengar går åt till bilen just nu :lol:

// Elisabeth
Användarens profilbild
Elisabeth
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Elisabeth »

745 skrev:
Elisabeth skrev:ha ha jag klarade det :P :P :P Tack Göran !

Nu kommer det mera.....
Alltid lika kul när man gör/lär sig något nytt, och det känns förmodligen ännu bättre efter ett kylarbalksbyte. När kommer Garagetråden :?: :D
Tack Göran! Den finns NU ! :P :P
Användarens profilbild
roffe59
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av roffe59 »

Tjenamors, :oops:
Hände en grej när jag tvättade bilen [img]D:\Bilder\2010-05-27%20001[/img]

Så det blir lite ny färg på min "pärla".
Tänkte eventuellt lägga min renovering på en ny tråd om det finns intresse för det.
Maskinellt och mekaniskt för övrigt är den klar, nu ska bara ALLT lackas om och jag menar ALLT, haha.
Jag har också lite personlig renovering först, det är dock inte karossen, utan styrdonet som krånglat.
Att jag skriver detta inlägg är lite som Elisabeth, att jag vill se hur det fungerar.
Mvh Roffe :idea:
Senast redigerad av roffe59 den mån dec 06, 2010 0:42, redigerad totalt 1 gånger.
MVH Roffe -68 coupé, -04 cab, -69 cab
Tidigare: -68 cab, -95 cab -99 coupé
Användarens profilbild
roffe59
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av roffe59 »

:roll: Nehepp, bilden kom inte med. :cry:
Hur gör man för att lägga upp en bild man har i datorn då?
Mvh Roffe 8)
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

roffe59 skrev:Tjenamors, :oops:
Tänkte eventuellt lägga min renovering på en ny tråd om det finns intresse för det.
Det finns det absolut. :)
Jag tycker det är skitkul att läsa om renoveringar och modifieringar. :D
roffe59 skrev::roll: Nehepp, bilden kom inte med. :cry:
Hur gör man för att lägga upp en bild man har i datorn då?
Mvh Roffe
Ne se det går inte..
Du måste regga dig på tex Photobucket och lägga bilderna där och sedan länka till dom i inlägget.
Länk: http://photobucket.com/
Alternativt lägga dom på en egen hemsida (man brukar få en med på köpet hos tex Telia) och så länka därifrån.

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

roffe59 skrev:Tänkte eventuellt lägga min renovering på en ny tråd om det finns intresse för det.
Strålande idé :D
Skriv & lägg ut, så finns det mer att läsa för oss som är intresserade och dom andra kan låta bli.
Jag måste erkänna att jag blir mer & mer sugen på att köpa en oldie & göra i ordning.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Smuggler »

Elisabeth, Roffe59, och alla andra med pågående projekt, det är fantastiskt roligt att läsa om allas vedermödor och framgångar! Tveka inte, även det allra enklaste ger lite liv åt det här forumet. Något som verkligen verkar behövas...

Ricky som jag känner sen tidigare från båtforum är ett föredöme i det här fallet (finns ju även andra med spännande projekt), frekventa uppdateringar och ett bra bildmaterial kombinerat med utförlig text.

Jag upplever det som ett väldigt märkligt upplägg med att man är tvingad att lägga upp bilderna med en separat länk till en annan sida, det förtar mycket av själva känslan i en projekttråd. Jag har hört argumenten för detta men det känns som att Corvetteklubben med alla dess medlemmar borde ha tillräckligt med muskler för att kunna se till så man får ett modernt och fungerande forum. Är nog en förutsättning för att inte forumet skall dö ut eller??
Hoppas själv kunna starta en tråd framöver med mitt projekt men det dröjer ett tag till än. När det väl är dags hoppas jag att forumet kan leva upp till de förväntningar som rimligen kan ställas på ett forum 2010.
Var bara tvungen att få detta ur mig, hoppas ingen tar illa upp, inte så menat.

Mvh: Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Användarens profilbild
Elisabeth
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Elisabeth »

745 skrev:
roffe59 skrev:Tänkte eventuellt lägga min renovering på en ny tråd om det finns intresse för det.
Strålande idé :D
Skriv & lägg ut, så finns det mer att läsa för oss som är intresserade och dom andra kan låta bli.
Jag måste erkänna att jag blir mer & mer sugen på att köpa en oldie & göra i ordning.
Bra tänkt :P De håller stilen....
Då har du ju flera modeller av Corvette än vissa av oss :lol: :lol:

// Elisabeth som önskar sig en C6:a i julklapp
Användarens profilbild
Elisabeth
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Elisabeth »

Smuggler skrev:Elisabeth, Roffe59, och alla andra med pågående projekt, det är fantastiskt roligt att läsa om allas vedermödor och framgångar! Tveka inte, även det allra enklaste ger lite liv åt det här forumet. Något som verkligen verkar behövas...

Ricky som jag känner sen tidigare från båtforum är ett föredöme i det här fallet (finns ju även andra med spännande projekt), frekventa uppdateringar och ett bra bildmaterial kombinerat med utförlig text.

Jag upplever det som ett väldigt märkligt upplägg med att man är tvingad att lägga upp bilderna med en separat länk till en annan sida, det förtar mycket av själva känslan i en projekttråd. Jag har hört argumenten för detta men det känns som att Corvetteklubben med alla dess medlemmar borde ha tillräckligt med muskler för att kunna se till så man får ett modernt och fungerande forum. Är nog en förutsättning för att inte forumet skall dö ut eller??
Hoppas själv kunna starta en tråd framöver med mitt projekt men det dröjer ett tag till än. När det väl är dags hoppas jag att forumet kan leva upp till de förväntningar som rimligen kan ställas på ett forum 2010.

Måste säga att jag trodde nog inte att andra skulle vilja se och läsa om ¨mitt¨projekt, men det är ju kul att höra att man har fel. Ska faktiskt fortsätta skriva på forumet och framförallt läsa. Det finns mycket kul och lärorikt.

Har en länk nu forumet under garaget :P :P om min C3.a

// Elisabeth
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Smuggler skrev:Jag upplever det som ett väldigt märkligt upplägg med att man är tvingad att lägga upp bilderna med en separat länk till en annan sida, det förtar mycket av själva känslan i en projekttråd. Jag har hört argumenten för detta men det känns som att Corvetteklubben med alla dess medlemmar borde ha tillräckligt med muskler för att kunna se till så man får ett modernt och fungerande forum. Är nog en förutsättning för att inte forumet skall dö ut eller??

Bra med folk som säger vad dom tycker :D
Frågan är om dom som arbetar med forumet läser ditt inlägg :?:
Om du skickar PM till moderatorerna eller lägg in den under Feedback tror jag att det är större chans att du får gehör för dina ideer. Så kanske vi får ett forum som är anpassat till 2011 :mrgreen:
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Användarens profilbild
roffe59
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av roffe59 »

:wink: Sådärja, nu har jag, tror jag, lärt mig hur man lägger upp bilder.

Jag skulle ju lägga upp en bild hur det blev efter att jag tvättat bilen med högtryck....haha

Bild

Bild
Okejdå, i bak har jag skrapat och slipat lite oxå.

Bara jag får plats i garaget någon gång, så rasar det på ganska fort med mitt projekt, bara "styrdonet" vill vara med så.

Ha det gott så länge och GOD JUL om det inte kommer igång innan..........
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan Roffe !
En väldigt God Jul på dig själv ! :D :D !
Hoppas " styrdonet " hänger med ett tag till !!
Användarens profilbild
roffe59
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av roffe59 »

Man ska väl verka för Corvettens bevarande, så jag har frusit in min..................
Bild
Jonas Rohwer
Rookie
Rookie

Inlägg av Jonas Rohwer »

Peter Anjou skrev:Hejsan Jonas !
Det där ska bli ett kul projekt att följa ! Jag tycker att det
är väldigt kul när man kan följa / före - under - efter /,
med bilder och kommentarer ! Det ska bli väldigt spännande
att se "efter" resultatet ! :roll: 8) !
Då får jag väl ta och haka på trenden och fixa en liten "garagetråd" här på forumet, sen när det börjar hända något som är värt att publicera..

Än så länge håller jag fortfarande bara på med att fixa till karossen, och har väl kommit ungefär halvvägs nu, efter ca 150 timmar...
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Jonas Rohwer skrev:
Peter Anjou skrev:Hejsan Jonas !
Det där ska bli ett kul projekt att följa ! Jag tycker att det
är väldigt kul när man kan följa / före - under - efter /,
med bilder och kommentarer ! Det ska bli väldigt spännande
att se "efter" resultatet ! :roll: 8) !
Då får jag väl ta och haka på trenden och fixa en liten "garagetråd" här på forumet, sen när det börjar hända något som är värt att publicera..

Än så länge håller jag fortfarande bara på med att fixa till karossen, och har väl kommit ungefär halvvägs nu, efter ca 150 timmar...
Även om du inte själv tycker att det har händer något som är värt att publicera så är vi fler än Peter A. som önskar att du startar tråden nu, fota några bilder så kan vi följa ditt arbete :D
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
Jonas Rohwer
Rookie
Rookie

Inlägg av Jonas Rohwer »

Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »