Har tänkt att köpa en C5 någon gång under året något jag ska tänka på ?
Kan jag få en hyfsad för 180 000:-
Är det någon speciell årsmodell som gjordes med manuell växellåda ?
Zebra skrev:Har tänkt att köpa en C5 någon gång under året något jag ska tänka på ?
Manuell låda fanns i alla C5 modeller från 97-04. Manuell låda är att föredra om du ska göra nån större effektuppgradering i framtiden, automaten tål inte mycket mer effekt än original utan måste i så fall förstärkas.
Tyvärr är utbudet kring 180' ganska begränsat och hittar du någon så måste du vara väldigt observant på skicket under bilen, oljeläckage, krockskador etc som många gånger inte syns förren du lyfter upp bilen. Är det en US import måste du ta en Carfax så du kan se att den har en ok historia i USA. Normal prisnivå är omkring 250'.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Hoppa över 97:an om du kan, första årsmodellen på C-5 och sedan blev det bättre och bättre. Tidiga årsmodeller skall INTE kosta runt 250.000:- de bör vara billigare i förhållande till årsmodell, skick och mil. Från 2001 och framåt har du många uppdateringar!
Lycka till med ditt Corvetteköp!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Zebra skrev:Har tänkt att köpa en C5 någon gång under året något jag ska tänka på ?
Manuell låda fanns i alla C5 modeller från 97-04. Manuell låda är att föredra om du ska göra nån större effektuppgradering i framtiden, automaten tål inte mycket mer effekt än original utan måste i så fall förstärkas.
Tyvärr är utbudet kring 180' ganska begränsat och hittar du någon så måste du vara väldigt observant på skicket under bilen, oljeläckage, krockskador etc som många gånger inte syns förren du lyfter upp bilen. Är det en US import måste du ta en Carfax så du kan se att den har en ok historia i USA. Normal prisnivå är omkring 250'.
- MED TÄTSTEGAD 6-Växlad låda och kraftigare koppling, styvare fjädring och vassare motor - så får du en sportbil som heter duga!
Ring om du behöver hjälp!
Robert
Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!