Stift till elkontakter

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
COPO_Anders
Nykomling
Nykomling

Stift till elkontakter

Inlägg av COPO_Anders »

Hej !
Jag håller på och fixar lite med min C6-cab i vilken några av stiften i kontakterna under stolarna är skadade av ärg. Känner ni till någon firma som säljer lösa stift av rätt sort så att man kan byta de som är skadade ?
Det känns helt idiotiskt att byta mer än nödvändigt när det är så lite som är skadat. Hade det varit mycket som behövde bytas så hade det väl varit bättre att byta hela kablaget.

Anders
Anders Stålklint
Har en 1974 års L-82 coupé (ren.obj.) och en 2008 års Atomic Orange/beige convertible, samt lite andra bilobjekt.
Anders A
Rookie
Rookie

Re: Stift till elkontakter

Inlägg av Anders A »

Würth har en vansinnigt stor flora av stift, kontakter och liknande till bil-el.
Själv så köper jag sånt av en lokal icke märkesbunden bilverkstad som har deras katalog.
Men det finns säkert att få tag i på andra håll också.
Mvh Anders
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08
COPO_Anders
Nykomling
Nykomling

Inlägg av COPO_Anders »

Vi har Wurth som leverantör av bult och annat på firman så det är inga problem att beställa grejer från dem, kruxet är att köpa rätt stift. Är det någon som har bytt stift tidigare och har produktnummer på dessa från någon leverantör ?
Anders Stålklint
Har en 1974 års L-82 coupé (ren.obj.) och en 2008 års Atomic Orange/beige convertible, samt lite andra bilobjekt.
mse
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av mse »

Hej

Denna firma kan vara till hjälp.

http://www.bmotorsports.com

Jag har handlat där. Dom skickar småsaker i vanligt brev om man vill, så fraktkosten blir måttlig och man får det direkt i brevlådan.
Ex C5 Z06 2002
COPO_Anders
Nykomling
Nykomling

Inlägg av COPO_Anders »

Tack ska ni ha för tipsen !
Jag förstår att det här inte är så enkelt att lösa som jag först trodde, men som tur är har det löst sig ändå. En kompis till mig som bor i USA har nämligen skickat hem större delen av ett kablage från en C6 Corvette, så jag kommer att skarva på de felfria ändarna från det kablaget.

:)
Anders Stålklint
Skriv svar