Det var tider det.

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Janne Malmgren
Rookie
Rookie

Det var tider det.

Inlägg av Janne Malmgren »

Hittade nyligen en inbjudan till Corvetteclubens 5-årsjubileum som låg i en "samlingsbox" från svunna tider, och läser följande: Jubileumet hålls i trakterna av Kisa i Östergötland i dagarna 3 ,Lördag, Söndag och Måndag? (avslutning)
Som vanligt innehåller programmet Corvetterally,Middag med dans till "levande orkester" Femkamp, Grillfest,mm.mm.
I inbjudan kan följande läsas: Tyvärr kostar allting pengar,men Vi har lyckats pressa priserna, så vad sägs om 90:- (nittio kronor) per person för Lördagmiddag med dans och kaffe + Middag på Söndagen + Grillfest. Frukost finns att köpa i serveringen om Du inte vill laga den själv i stugan som har pentry med kylskåp.Övernattning i sagda stuga med bäddade sängar kostar mellan 35-60 :- /natt per person beroende på hur många som kommer. Det var andra tider och andra priser,och det var jä...gt roligt.

278 Janne Malmgren
C4-88
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Det var tider det.

Inlägg av C4-88 »

jag håller med dig, jag förstår fortfarande inte varför det ska vara 7ggr dyrare att vara med ccs, jämfört med vår lokala jänkeklubb. vi har t o m en egen klubbstuga i vilken vi hade en föreläsning om billackering i veckan. Ett jättebra initativ tycker jag nu när vinter känns allt för lång.
En som gillar att åka öppet när vädret tillåter
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

C4-88 skrev:jag håller med dig, jag förstår fortfarande inte varför det ska vara 7ggr dyrare att vara med ccs, jämfört med vår lokala jänkeklubb. vi har t o m en egen klubbstuga i vilken vi hade en föreläsning om billackering i veckan. Ett jättebra initativ tycker jag nu när vinter känns allt för lång.
Vi(=medlemmarna i CCS) bestämmer själva (bl.a. vid årsmötet) vad vi vill att föreningen ska göra & vad det ska kosta, om du tycker att medlemsavgiften är för hög berätta då även hur du tycker att en sänkning ska finansieras så har du större möjlighet att få den sänkt. Föreläsning/artikel i CM om billackering kanske vore något för den som känner sig manad att ta tag i :idea:
Ha det bra :D
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Janne Malmgren
Rookie
Rookie

Inlägg av Janne Malmgren »

Hej igen,min "insändare" var inte på något sätt någon kritik mot dagens möten och kostnader i och för CCS, det var mer en jämförelse på kul hur kostnader generellt har ändrats genom tiden, Jag minns när 100 oktanig bensin kostade 78 öre litern och det var "ganska" dyrt då tyckte Jag. Men nu hoppas jag att ni inte läser min "insändare" som fan läser bibeln.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

För att få tillbaka Jannes tråd på "rätt" spår så bifogas en länk där ni som är nostalgiker kan gå in på fler länkar och drömma er tillbaka!

/Lars/

http://aspes-bilder.webs.com/mantorp70tal.htm
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Janne Malmgren skrev:Hej igen,min "insändare" var inte på något sätt någon kritik mot dagens möten och kostnader i och för CCS, det var mer en jämförelse på kul hur kostnader generellt har ändrats genom tiden, Jag minns när 100 oktanig bensin kostade 78 öre litern och det var "ganska" dyrt då tyckte Jag. Men nu hoppas jag att ni inte läser min "insändare" som fan läser bibeln.
Det intressanta är att det var nog knappast billigare på sjuttiotalet!!!
Vi har haft en rejäl inflation efter 79..
man måste kolla vad lönenivån var på vid den tiden också..
Men saknar när det fanns 103 oktan..
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Janne Malmgren skrev:Hej igen,min "insändare" var inte på något sätt någon kritik mot dagens möten och kostnader i och för CCS, det var mer en jämförelse på kul hur kostnader generellt har ändrats genom tiden, Jag minns när 100 oktanig bensin kostade 78 öre litern och det var "ganska" dyrt då tyckte Jag. Men nu hoppas jag att ni inte läser min "insändare" som fan läser bibeln.
Hej Janne :!:
Tack för ett trevligt inlägg. Ber om ursäkt för mitt inlägg :oops: det var OT i din tråd och var menat som ett svar på C4-88s inlägg.
Bifogar en bild som får illustrera mitt 70-tal.
BildHa det bra :D
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan Göran !
Styret fick en " 10-poängare", extremt bra på sommaren
om man hade armsvett ! :mrgreen: ! Själv hade jag en
Zundapp KS 50 med något lägre styre, funkade det med ! :D
Användarens profilbild
Vettig
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Vettig »

KS 50...suck... vilka minnen.
Jag skruvade på en 125:a på min, å herrejäv.. vad det gick undan!
C5 Z06
"Horsepower is how fast you hit the wall,Torque is how far you take the wall with you"
http://www.garaget.org/?car=232555
http://www.garaget.org/?car=89586
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Nej!! här uppe var det puch som gällde..
Bild
en tidig 74..
5 1/2,a 28 bak och 12 fram,effektförgasare av och till
Så det var vad man höll på med när klubben bildades

givetvis har jag byggt mig en klon..
vad som skiljer är väl expensionskammare,det hade man inte på sjuttiotalet,motorn är också några år nyare,och lite annorlunda drevad
Bild
Skriv svar